Zelf UTP kabel gemaakt, werkt wel op laptop, niet op pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude FTP kabel liggen en daar heb ik 2 stekkers op aangeknepen volgens de FAQ van NT. De UTPtester zegt dat de volgorde gewoon klopt en werkend zijn. Mijn laptop (een FW31ZJ C2D) geeft na aantal seconden een internet verbinding weer. Mijn PC (een P4P800 P4 systeem) blijft volhouden dat de netwerkkabel niet is aangesloten.

Ik heb een andere UTP kabel gepakt en deze op de PC aangesloten, dan werkt internet wel gewoon goed en zegt ie ook dat de kabel is aangesloten.

Ik vraag me af wat er nou aan de hand is? :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
Heb je beide kanten volgens B standaard afgewerkt of 1kant volgens A en de andere volgens B.
En zit die kabel aan de andere kant in een router of misschien een specifiek ADSL modem ( <- er bestaan types die verplicht een cross-cable moeten hebben)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

E-Vix

Nu met sneeuw!

Vaak druk je door het knijpen van een RJ45 stekker het lipje plat waardoor hij niet lekker in de jack klikt. Buig het lipje eens iets omhoog en probeer het dan nog eens. Kans is dat hij er beter in gaat en wel contact maakt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Dit heb ik zelf ook vaker gehad met UTP kabels (zelf geknepen of kant en klaar).
Heeft (waarschijnlijk) te maken met hoe diep te contactjes in de connector zitten, waardoor het 1 poortje hem nog net wel pakt en het andere poortje niet meer.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Als ik jou was zou ik er gewoon een nieuw stekkertje aan zetten en het nog een keer proberen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam er laatst achter dat ook al zegt de laptop verbinding te hebben, ik niet kan internetten. Er is blijkbaar toch iets mis met de kabel of de stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update, opnieuw stekkers gemaakt en nu werkt alles top. Ja het heeft een poosje geduurd, geen zin enzo maar nu dan toch maar opnieuw gedaan en ik internet nu vanaf die geknepen kabel. :)
Pagina: 1