Nieuw in Tweaken...

Pagina: 1
Acties:

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 09:37

MicroWhale

The problem is choice

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik draai er niet omheen, ik ben helemaal nieuw op het gebied van tweaken. Ik wist altijd al dat het kon maar heb me er nooit zo mee beziggehouden, ... totdat ik tweakers.net tegenkwam.

Aangestoken door het enthousiasme heb ik besloten ook te gaan overclocken. Ik weet alleen niet hoe. Er wordt heel makkelijk over gepraat, maar voor newbies is dit best pittige taal..... Ook al heb je verstand van computers! :(

Ik heb een BE6-II bord met een Cel266 erop. Leuk, ... en als ik iets aan dat softmenu doe, gebreurt er niks! (zichtbaars)
Waar kan ik zien of wat ik doe werkt, en hoe weet ik zeker dat dat ding (de proc) overklokbaar is?
..... Nog ff een andere vraag. Iemand ooit problemen gehad met Udma66? Ik vind het maar rare dingen. Hoe zie ik of die schijf echt zo snel is als ze zeggen?
Ik heb Sandra geprobeerd (voor de proc), maar dat proggie geeft deheletijd hetzelfde aan. (welke instellingen ook) :((

Dank voor de info,

Logos

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik en misschien ook andere tweakers moeten beginnen om bepaalde zaken jou duidelijk te maken. Ik heb het dan voornamelijk over het overclocken en interne zaken over het systeem die voor het tweaken geschikt zouden kunnen zijn. Ik raad je daarom aan om gewoon een tijdje dit forum te blijven bezoeken. Lees alle postings en doe zodoende kennis op. Misschien iemand anders wel zin om een kleine cursus te geven?

succes

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

http://www.overclockers.com
je moet toch ergens beginnen nietwaar?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Ha, een newbie. Overclocken behoeft enige uitleg dus ga er maar even voor zitten.

Je hebt een geweldig moederbord om te overclocken. Om je celeron 266 te overclocken kun je in het softmenu alleen de busfrequentie aanpassen (FSB, Frontside Bus). Bij jou staat deze op 66 Mhz. De multiplier kun je niet aanpassen, want de celeron is multiplier-locked, oftewel deze staat vast. Dus jou celeron kan alleen op een multiplier van 4 staan.

Je zou kunnen beginnen met een busfrequentie van 75 Mhz en dan 83, 100 enz. Maar aangezien je een cacheloze processor hebt, kan jou processor gerust naar 400 Mhz. Dit is meerdere mensen al gelukt. Bij het overclocken moet je wel voor goede koeling zorgen, doe dit niet dan kun je wel fluiten naar je processor. Wil het allemaal niet zo lukken de eerste keer om hem op een hogere busfrequentie te zetten, verhoog dan met kleine stappen het voltage van de processor.

Nog even dit schakel de optie in het softmenu 'speed error hold' op disable. Anders krijg je een 'fout'melding bij het overclocken van je processor.

Nog verdere vragen vraag gerust.

Verwijderd

Op tweakers.net heb je een optie reviews. Als je daar op klikt kan je een review lezen(Onderaan) wat overclocken voor newbies heet(hoe toepasselijk :P :P).

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:17

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Bij de celeron 266 is de multiplier niet gelocked hoor :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Die van mijn moeder wel, die draait op 4*100 wordt ie ook nog helemaal niet warm, kan ook op 4*112, wordt dan 21 ipv 17 graden.

Verwijderd

een celeron 266 is echt wel gelocked hoor...

en white feather: waar hebbie die pc staan? aangezien de temeratuur altijd wel 10 graden boven de temperatuur van de omgeving komt...
alsie in de woonkamer staat dan zou die toch zeker 30C moeten worden, mijn celeron400 @575 met copper alpha6035 wordt al 32C...
Pagina: 1