• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 23:12
Bij ons op skewl hebben we een traditie dat de uitreiking van de examens gefilmd word en dat iedereen leerling, geslaagd of niet, een kopietje krijgt van de uitreiking. Ik ben verantwoordelijk gesteld voor de ''distributie''. Dat houdt in dat ik er voor zorg dat elke leerling een schijfje krijgt. Nou vroeg ik mij de volgende dingen af:

- Heb je speciale dvdtjes nodig om een deze van een kleurenprint te voorzien?
(Lightscribe was ook een alternatief maar heb liever kleuren )

- Is er naast lightscribe en de cdprint functie van diversen all-in-one printers nog een ''professionele'' manier om dvds van een prent te voorzien? Het liefst zo goedkoop mogelijke :p

-Heeft iemand een site waar ik goedkoop dvd's ( en voor de boven genoemde speciaal dvd's) kan inkopen?
De goedkoopste die ik tot nu toe ben tegen gekomen zijn 16,00 per 100 stuks incl verzendkosten.
Ik hoop dat het goedkoper kan.

Alvast heel erg bedankt.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je kan ook blanco disks kopen(die dus niks op de bovenkant hebben staan) en CD-stickervellen kopen. Je kan heel makkelijk en accuraat de stickers printen en vervolgens op de CD's/DVD's plakken(of het er profi uitziet is een ander verhaal).

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 17:41

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik hoop dat de kosten voor school zijn...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Het enige waar je op moet letten is dat er 'printable' bij staat. Dat betekent dat je de DVD met een geschikte printer kan bedrukken. Bijvoorbeeld hier.

..

[ Voor 14% gewijzigd door Henk007 op 17-03-2010 01:15 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Sefyu schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 01:07:
Je kan ook blanco disks kopen(die dus niks op de bovenkant hebben staan) en CD-stickervellen kopen. Je kan heel makkelijk en accuraat de stickers printen en vervolgens op de CD's/DVD's plakken(of het er profi uitziet is een ander verhaal).
Als de kwaliteit van de stickers in de afgelopen 10 jaar niet verandert is, kun je dit beter achterwege laten. Het ziet er absoluut niet professioneel uit, en laat vrij snel los. Daarnaast is het lastig om een cirkel in 1x netjes op z'n plek te plakken.

Er zijn speciale kleuren printers voor CDs/DVDs, maar die kosten gemakkelijk 1000 euro. Hiervoor gebruik je een witte onbeschreven CD/DVD, zonder lijnen, of een compleet blanco CD/DVD.

Hier kon uw advertentie staan

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Nitroglycerine schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 01:15:
[...]
Er zijn speciale kleuren printers voor CDs/DVDs, maar die kosten gemakkelijk 1000 euro. Hiervoor gebruik je een witte onbeschreven CD/DVD, zonder lijnen, of een compleet blanco CD/DVD.
Volgens mij zijn er 'budget' printers (Canon ?) die dit kunnen, in de prijsklasse 100+ Euro.
Canon PIXMA iP4700
Epson Stylus Photo P50

[ Voor 29% gewijzigd door Henk007 op 17-03-2010 01:24 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Alstublieft koop die rommel van 16 euro per 100 niet !!!!

Koop gewoon goede Verbatims. Kosten iets van 30-35 euro per 100. Deze zijn dan printable en zijn met een geschikte printer te beprinten. Maar ik weet niet of je vrolijk word van 100-200? dvd's branden en printen. Hier gaat heel veel tijd inzitten als je niet over de juiste materialen beschikt. Ik doe zelf voor anderen DVD duplicatie en print momenteel met nog maar 2 printers tegelijkertijd. Ik zou zeggen: Besteed het uit. (Ik doe maximaal 300 exemplaren maken) Dan heb je tenminste goede kwaliteit discs. Voor dat geld kun je het zelf bijna niet doen, kijkend naar de tijd die je kwijt bent en de andere kosten die je hebt zoals printers, branders en supplies.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Stickers plakken is ten zeerste af te raden. Ze zorgen er voor dat de cd/dvd's krom gaan trekken (krimpen / zetten uit bij verschillende temperaturen en luchtvochtigheden)..

En als mensen ze er af proberen te trekken, nemen ze de bitjes mee... :(

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

joopv schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 01:50:
Stickers plakken is ten zeerste af te raden. Ze zorgen er voor dat de cd/dvd's krom gaan trekken (krimpen / zetten uit bij verschillende temperaturen en luchtvochtigheden)..

En als mensen ze er af proberen te trekken, nemen ze de bitjes mee... :(
Niet bij DVD's ;)

Stikkers overigens ook niet doen. Daar gaat ja dvd van slingeren, dat bevorderd de levensduur van je dvd niet.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Waarom laat je ze niet gewoon doen bij een duplicatie bedrijf?
Bijvoorbeeld: http://www.dupliprint.nl

Zo duur is het niet en scheelt jou/de school erg veel tijd en aanschafkosten van producten.

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 23:12
SaiBork schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:11:
Waarom laat je ze niet gewoon doen bij een duplicatie bedrijf?
Bijvoorbeeld: http://www.dupliprint.nl

Zo duur is het niet en scheelt jou/de school erg veel tijd en aanschafkosten van producten.
Dat zou ook nog kunnen, ja.
Ik weet genoeg, bedankt allemaal voor jullie antwoorden !

Topic kan dicht :P
Pagina: 1