• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey, ik ben me voor mijn studentenkamer eens aan het oriënteren op een niet al te duur LCD TV'tje, en het viel me op dat er tegenwoordig veel LCD/DVD combo's te koop zijn in dit onderklasse segment, zonder dat er hier veel informatie over te vinden is. Ik heb het dan dus over het lagere prijssegment (tot max 400 euro) met een ingebouwde DVD speler. Ze zijn in schermgroottes van 19" tot 26" verkrijgbaar.

Ik ben nu zelf hard aan het twijfelen tussen een Salora LCD 2241 FH DVX, LG 22LU7000 of Finlux 22" fullhd tv, en dus erg benieuwd naar mensen die ervaring met deze aparte categorie LCD's hebben. Hoe zijn deze categorie LCD's uberhaubt, en welke zijn positieve en negatieve uitschieters?

Opmerking: de kwaliteit van deze schermpjes is vast niet te vergelijken met duurdere modellen, maar aangezien dit soort modellen toch eerder voor op de slaapkamer of in de caravan bedoeld zijn (ook qua prijs), mag het voor zich spreken dat ik niet zit te wachten op vergelijkingen met de nieuwste Philips 95" LED LCD' modellen met Ambilight23 ;)

Alvast dank!

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Er is duidelijk nog niet veel animo voor deze apparaten, vreemd het lijkt me zo ideaal.
Is er echt niemand die al zo iets heeft staan? Ik ben vooral benieuwd naar de upscaling kwaliteit van dvd's en natuurlijk beeldkwaliteit van het digitaal te ontvangen materiaal.

youtube.com/@hisrep

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2025
Heb je inmiddels zelf al een keuze gemaakt? Ik heb momenteel dezelfde vraag namelijk.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Akai ALD2214 is ook een leuk model.. kost ergens rond de 250 dus is ook nog acceptabel qua prijs ook!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:37
Schizo007nl schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:44:
Akai ALD2214 is ook een leuk model.. kost ergens rond de 250 dus is ook nog acceptabel qua prijs ook!
Die heb ik ook gehad, 3x de dvd-player stuk gehad en laten repareren. En ook nog de beschuldiging dat ik schuld was. Het apparaat was meer in reparatie dan dat ie aan was geweest. Na de 3e keer reparatie ging ie weer stuk en toen is ie zo naar de kringloop gegaan.

Nu voor de kids een Sony KDL-22BX20D gekocht, die probleemloos het altijd gewoon doet.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Shocked schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:53:
[...]

Die heb ik ook gehad, 3x de dvd-player stuk gehad en laten repareren. En ook nog de beschuldiging dat ik schuld was. Het apparaat was meer in reparatie dan dat ie aan was geweest. Na de 3e keer reparatie ging ie weer stuk en toen is ie zo naar de kringloop gegaan.

Nu voor de kids een Sony KDL-22BX20D gekocht, die probleemloos het altijd gewoon doet.
Die Sony's zijn ook erg goed natuurlijk maar wel iets duurder.. Ik heb nog nooit problemen gehad met de 2214 van Akai, maarja dat verschilt per persoon!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Hmm, laat ik eens wat op zeggen.

Met LCD/DVD combi ben je afhankelijk aan de levensduur en kwalitieit DVD speler. Ik heb eens Denver combi gehad met 19" LCD scherm. De dvdspeler is ook in staat mpeg2 en divx te weergeven. Dat kost toen 220 Euro.
Maar als je goed kijkt naar ontwikkelingen in dvd en BluRay spelers, zie je ook dat prijzen ook al lager worden.

Ben je zeer prijsbewust, dan kan je beter losse scherm en DVDspeler kopen. Dat kost minder dan alles in 1 oplossing. Want anders ben je gebonden aan de prijs van combi en prijsacties op combi's zijn er niet veel. Ze kosten meer dan losse stuk: LCD combi kost ~200 terwijl losse LCD 135 kost en losse DVDspeler 30 = 165 ongeveer. Dat is 40 Euro verschil. Heel soms is er LCD scherm van onder 100 Euro en dus is geldbesparing nog groter. Ik heb 90 Euro kostende 15 inch kunnen kopen en sluit dat aan op mediaplayer.

Ook de gemak van een mediaplayer is de reden om niet teveel kijken naar combi's. Ze hebben lagere verkoopwaarde als je niet meer wil. Je kunt DVD rippen en de rest is kinderspel. De kwetsbare DVDs kun je dan opbergen.

Bovendien kun je goed scherm kiezen en neem je simpele DVD speler. Dat geeft je meer vrijheid in keuze.
Of je kan kleine BluRay speler erbij doen in plaats van DVD speler.

[ Voor 4% gewijzigd door MrDummy op 19-01-2011 08:33 ]

Pagina: 1