Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb naar een topic gezocht maar kon niks vinden. Als die er wel is excuses daarvoor.

Mijn vraag:

Huis:
Internet komt binnen in de kelder (Ziggo Netgear router) via een kabel gaat het signaal naar boven naar een draadloze router versterker. Via wifi zijn daar 2 laptops op aangesloten.
Van de netgear router gaat er nog een kabel naar de garage. (ik woon boven de garage)
Daar heb ik nu een switch op aangesloten en via de switch gaan er twee kabels naar de xbox en laptop.

Nu wil ik graag mijn laptop draadloos hebben en de xbox en (straks) de popcorn hour via draad.
Wat is hier de beste oplossing voor. Ik moet wel genoeg snelheid hebben voor online gaming en streaming.

Zoals jullie merken ben ik een leek op netwerk gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je geen goede verbinding hebt op de netgear router z'n wireless dan kan je gewoon een extra wireless accesspoint neerzetten op jou stuk waar je switch staat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Als je niet gewoon kan verbinden met de Netgear of je snelheid valt je te hard tegen kan je een AP op je switch aansluiten, of je switch door een eenvoudig 4-poorts WLAN routertje vervangen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik deze (NETGEAR WNHDEB111 HD/Gaming 5 GHZ) aanschaf moet het allemaal werken?
Las ook ergens dat je het beste alles van hetzelfde merk kan hebben? Of is dat onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is inderdaad onzin, dat heeft geen verder effect. Die Netgear is best leuk maar dan moet wel al je apperatuur op het 5GHz signaal werken aangezien het niet compatible is met 2,4GHz.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En om welk apparatuur gaat dat dan? Modem/router neem ik aan, en? Dan kan ik op google even per product zoeken welk signaal het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee het gaat dan om de apparatuur die je wireless met dat nieuwe accespoint wil verbinden. In jou geval op dit moment dus enkel je laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een MacBook Pro alu. Zoals ik kan opmaken uit google heeft die een 2,4 GHz signaal dus dan zou ik buiten de Netgear AP ook nog een Airport Extreme aan moeten schaffen. Om zowel met mijn laptop en xbox 360/ popcorn hour op internet te kunnen/ streamen? Lijkt mij een beetje teveel van het goede op 1 kamer zonder muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chappelli
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-08-2023
onzin. elk draadloos routertje werkt gewoon, hoeft geen airport extreme te zijn, zeker als je maar in 1 kamer draadloos signaal wil hebben hoef je niet te kritisch te zijn bij het aanschaffen van een draadloos routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:12:
Het gaat om een MacBook Pro alu. Zoals ik kan opmaken uit google heeft die een 2,4 GHz signaal dus dan zou ik buiten de Netgear AP ook nog een Airport Extreme aan moeten schaffen. Om zowel met mijn laptop en xbox 360/ popcorn hour op internet te kunnen/ streamen? Lijkt mij een beetje teveel van het goede op 1 kamer zonder muren.
Je hebt gewoon een apparaat nodig wat de 2,4Ghz band ondersteunt. En daarmee kun je ook gewoon wireless N snelheden halen in principe. Dus ik zou zeggen koop dat netgear ding niet maar koop gewoon een 802.11n router die zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz band aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* nevermind.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bij nader inzien is het mij toch niet helemaal duidelijk.

Zal nog even een keer herhalen wat ik precies zou willen. Aangezien ik op mijn kamer (boven de garage) helemaal geen signaal oppik van de Netgear wil ik dus draadloos internet 'aanleggen' in mijn kamer. Heb er momenteel wel een switch staan, voor het doorsluizen van internet naar laptop (Apple MacBook Pro) en Xbox 360. Dit is bekabeld.

Wat ik dus zou willen:
- Draadloos internet met laptop (2,4 Ghz band)
- Bekabeld internet voor Xbox 360 en Popcorn Hour (5Ghz band voor online gaming en streaming)

Mogelijkheden (van mijn kant en die hier gezegd zijn) & onduidelijkheden:
- Acces Point aansluiten op de switch Dit is geen gigabit switch dus het doorsluizen van 5 GHz band kan al niet lijkt mij
- Switch vervangen voor WLAN router met Dual band Is dat mogelijk 2 draadloze routers in een netwerk? Zo ja, is dan elke WLAN Router geschikt of zit daar ook nog verschil in?
- Switch vervangen voor gigabit switch Uitgesloten, heb dan dus geen draadloos internet

Ik heb op internet gezocht maar zie door de bomen het bos niet meer. Dus ik hoop dat iemand mij hier op tweakers een beetje specifiek zou willen helpen. Zodat ik zowel draadloos (2,4 GHz) als bekabeld (5GHz) verbinding hebt. En dat die 5 GHz verbinding ook snel genoeg is voor downloaden, streamen en online gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Acces Point aansluiten op de switch. 5GHz is de frequentie van het draadloos signaal, heeft niks te maken met wat voor kabels je hebt of wat voor switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet echt een 'geschikte' access point gezien. Dus ben van plan eerst een nieuwe switch (gigabit) aan te schaffen. Draadloos internet komt dan later wel. Maar nu was mijn vraag wordt de verbinding (bekabeld) sneller/ sterker met een router ipv een switch + AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nee. Als je nu een router hebt met Gigabit LAN en Wireless N of een Gigabit switch + Wireless N AP maakt echt niet uit hoor. Meestal is een router met Gigabit LAN en wireless N zelfs goedkoper dan een switch + AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de reden dat ik voor een AP + switch kies is, dat ik denk dat dit voor mij makkelijker te installeren en te onderhouden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hoezo?
Misschien dat ik er dan ook de voordelen van in kan zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op internet en hier op tweakers gelezen dat 2 WLAN Routers in 1 netwerk nogal wat instelling vergt. En dat je de WAN poort niet moet gebruiken dus dan hoe ik 3 poorten over (bij de meeste WLAN Routers 4 LAN poorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 02:04:

Wat ik dus zou willen:
- Bekabeld internet voor Xbox 360 en Popcorn Hour (5Ghz band voor online gaming en streaming)
5Ghz band op je utp-kabel :? :P
Mogelijkheden (van mijn kant en die hier gezegd zijn) & onduidelijkheden:
- Acces Point aansluiten op de switch Dit is geen gigabit switch dus het doorsluizen van 5 GHz band kan al niet lijkt mij
Doorsluizen?
Is dat mogelijk 2 draadloze routers in een netwerk?
Ja

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom een gigabit switch? Je wilt het voor streamen gebruiken, dan is gigabit zinloos. En hoezo geen geschikte gezien? Ik zie er tientallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in mijn eerste post als vertelde ben ik een leek op internet gebied. Ik pik wat dingen op van internet en hier en verder heb ik er helemaal geen verstand van. Vandaar dat ik jullie hier ook om hulp vraag. Waarom een gigabit switch? Lijkt mij dat dat sneller is dan een 'normale' switch. En aangezien ik er straks aardig wat apparaten op aan wil sluiten en online wil gamen/ streamen/ downloaden leek mij een gigabit switch geschikter als een 'normale' switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:53:
Ik heb op internet en hier op tweakers gelezen dat 2 WLAN Routers in 1 netwerk nogal wat instelling vergt. En dat je de WAN poort niet moet gebruiken dus dan hoe ik 3 poorten over (bij de meeste WLAN Routers 4 LAN poorten)
Ach het valt allemaal heel goed mee hoor. Je moet het goed instellen en wel iets van IP-adressen en subnets kennen, maar eens ingesteld moet je er niet meer aan komen. Ik gebruik de WAN-poort hier overigens gewoon.

Ben het er overigens wel mee eens dat je voor Gigabit moet gaan. Dat is wat voorbereid op de toekomst :)

[ Voor 8% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-03-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Pasop: Leken uitleg.

Even een paar punten uit je verhaal:
1. Een Ziggo Netgear router bestaat niet, wel een Netgear router geleverd door Ziggo (Dat er een router in het netwerk is die internet deelt/verzorgt is belangrijke informatie)
2. De maximale snelheid van je internet, Letop: Internet is even snel als wat je aan abonnement hebt bij Ziggo (en blijkbaar deelt met huisgenoten)

3. Je wilt graag je laptop draadloos gebruiken, en daarnaast twee apparaten met bekabeling aansluiten. Je hebt al een switch.

Wat je waarschijnlijk het handigst kunt doen is een access point kopen, welke je ook aansluit op je switch zodat deze zorgt voor een draadloos signaal.
Eventueel kun je ook kijken naar een gecombineerde switch met draadloos of een router met draadloos om de huidige switch te vervangen. Als je voor een router gaat, moet je omdat deze al achter een andere router gaat hangen, niet aansluiten via de WAN poort tevens moet je opletten op DHCP instellingen zodat alles voor je blijft werken.

edit
Een Gigabit switch is leuk, maar daar heb je alleen iets aan als je eigen apparaten ook gigabit kunnen verwerken, en dan ook alleen voor de snelheid tussen je eigen apparaten. Je internet verbinding is bij ziggo toch maximaal 50 Mbit (meer bieden ze nog niet aan)

Edit2
Je moet ook in gedachten houden, dat een verbinding tussen twee computers thuis geen internet is, dit is wel wat veel mensen denken. Internet is puur de verbinding met computer/servers buiten je eigen netwerk, in jou geval Ziggo.

[ Voor 20% gewijzigd door Robinski op 31-03-2010 22:16 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:07:
Zoals ik in mijn eerste post als vertelde ben ik een leek op internet gebied. Ik pik wat dingen op van internet en hier en verder heb ik er helemaal geen verstand van. Vandaar dat ik jullie hier ook om hulp vraag. Waarom een gigabit switch? Lijkt mij dat dat sneller is dan een 'normale' switch. En aangezien ik er straks aardig wat apparaten op aan wil sluiten en online wil gamen/ streamen/ downloaden leek mij een gigabit switch geschikter als een 'normale' switch.
Zolang de uplink (= de kabel naar jou switch vanaf de netgear router) niet sneller is als 100Mbit heb je ook niks aan een Gigabit switch voor internet toepassingen. Immers al het verkeer naar het internet moet dan uiteindelijk toch over die 100Mbit link. Het is zelfs de vraag of je internet abonnement snel genoeg is om die 100Mbit lijn uberhaupt al vol te trekken. Een Gigabit switch zal er dan ook alleen voor zorgen dat jou apparaten onderling sneller kunnen communiceren (tenminste zolang die Gigabit ondersteunen), voor wat jij wilt heb je dat niet nodig.

Verder is een los accespoint op je huidige switch aansluiten (of op een eventuele nieuwe switch als je die toch koopt) het simpelste, een tweede draadloze router die je inzet als switch / accespoint kan ook maar dan moet je het wel even goed instellen wat iets meer tijd kost en iets lastiger is. Maar ook dat laaste moet prima lukken als je een van de vele stukken uitleg hier op GoT leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier heb ik wat aan! Gedeelte wist ik wel maar er zijn mij veel dingen duidelijk(er) geworden. Bedankt. Ga waarschijnlijk voor de AP dan. Mede door de meerdere LAN poorten die ik dan hou via mijn switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Het lijk mij dat dat macbook pro ding wireless N kan gebruiken? Dan is het waarschijnlijk wat slimmer als je kijkt naar een wireless router en deze instelt als AP, aangezien 802.11n APs erg duur zijn voor hun in mijn ogen gelimiteerde functionaliteit. Deze is bijvoorbeeld een goede keuze om te gebruiken als AP. Heb je gelijk Gigabit poorten voor als in de toekomst het netwerk van je bijvoorbeeld veranderd.
Pagina: 1