Intel Postville 80GB SSD probleem? Windows 7 boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:12
Zojuist tijdens het browsen liep FireFox vast, kan gebeuren dacht ik, maar toen ik deze wilde sluiten liep heel Windows vast. Dan maar een reset dacht ik, maar nu blijft Windows 7 x64 constant hangen op het Windows logo. Ook na een poging start-up-repair te draaien (meer dan 1 uur) gebeurde er niets.

Nu hangt mijn ssd aan de pc van mijn vader waarop ik HDtune geinstalleerd heb en daar krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/8013/knipselt.png

Is dit nog te fixen of moet deze retour?
Bij een complete error scan vanuit HDtune blijft alles groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
hmmm wazig, na Windows Error Check op een andere pc werk alles weer, de waarschuwing in HDtune is ook weg.
Meende dat Windows start-up-repair dit ook wel uit zo voeren... :S

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Banaan op 16-03-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Screenshot printen en RMA dat ding. Ik zou 'm niet meer vertrouwen. Controleer eventueel kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
Na de schijfcontrole stond alles wel weer op OK, of zijn er nog andere punten waarop je zou kunnen aantonen dat er iets niet in orde is?

Kabels controleren heb ik in feite gedaan toen ik deze aan een andere pc aansloot.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjaak_Banaan op 17-03-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaak_Banaan schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:56:
Na de schijfcontrole stond alles wel weer op OK, of zijn er nog andere punten waarop je zou kunnen aantonen dat er iets niet in orde is?

Kabels controleren heb ik in feite gedaan toen ik deze aan een andere pc aansloot.
Zijn er geen problemen en geen foutmeldingen meer als de ssd in de eerste computer zit?
Een ssd schijnt extra geheugendeeltjes vrij te houden om fouten op te vangen. Het kan zijn, dat de foutmelding klopte. Twee sectoren kunnen het begeven hebben. De sectoren met fouten zijn misschien uitgeschakeld. 2 Reserve sectoren kunnen daarna ingeschakeld zijn.

In de Intel Tool Box zit een volledig analyseprogramma. Daarmee kan de ssd gecontroleerd worden op slechte blokjes.
Sjaak_Banaan schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:18:
hmmm wazig, na Windows Error Check op een andere pc werk alles weer, de waarschuwing in HDtune is ook weg.
Meende dat Windows start-up-repair dit ook wel uit zo voeren... :S
De startreparatiefunctie van Windows herstelt de software. De opstartfunctie en de opstartpartitie worden bijvoorbeeld vernieuwd. Als de melding van HDTune klopt is er sprake van een hardwarebeschadiging.

Als het tweede blokje in het venster van de Windows Foutencontrole (Windows Error Check) is ingeschakeld controleert de controlefunctie ook de slechte sectoren. De controlefunctie van Windows probeert om de slechte sectoren te repareren. Startup-repair en Windows Error Check zijn verschillende functies voor verschillende fouten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
Crap, volgens mij is die toch kapot. Net terug van het werk, zet mijn pc aan en het hangt weer.
Ssd in de andere pc gedaan, schijfcontrole uitgevoerd en nu werkt het weer :S
Het rare is dat HDtune nu zei dat alles in orde was...
Als het nog eens gebeurd zal ik de Intel Tool Box analyse even posten, had er wel naar gekeken, maar er stond zoveel info dat ik het niet meer snapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
Oke, nog even een update:

Ik heb vorige week mijn Samsung F3 1TB schijf eruit gehaald en draai nu alleen nog op mijn SSD en een externe hd. Mijn systeem is niet meer compleet blijven hangen, maar ik vind nog steeds rare meldingen in de logs waaronder deze:

"The shadow copies of volume C: were aborted because of an IO failure on volume C:."
en een hele rits van:
"The driver detected a controller error on \Device\Ide\IdePort0."
De tweede error is ook zichtbaar wanneer deze gebeurt, de hd let brandt dan even en daarna gaat alles weer verder.

Ik heb beide meldingen wel in google gezocht maar heb de oplossing nog niet gevonden.
Linkje naar mijn specs: gallery: Sjaak_Banaan

Wat hulp hierbij zou ik zeer waarderen :)
Pagina: 1