externe harde schijf en slaapstand

Pagina: 1
Acties:

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb een externe harde schijf die ik regelmatig gebruik omdat de interne wat krap begint te worden. Nu kan Snow Leopard blijkbaar er niet mee overweg als de externe HD in slaapstand gaat:

1) itunes of ander programma stopt met lezen op externe schijf
2) externe schijf merkt geen activiteit en gaat in slaapstand
3) iTunes wil nieuwe track openen, harde schijf gaat terug aan (je hoort hem rondspinnen)
4) Finder heeft een onbekende error en kan geen schrijfbewerkingen meer uitvoeren, mapinhoud opvragen via finder lukt vreemd genoeg wel nog (door onbekende mappen te openen kon de finder ze niet uit zijn cache halen en moest hij gaan lezen, wat dus werkt)

Iemand een idee hoe ik ervoor zorg dat er weer kan geschreven worden op de externe HD zonder opnieuw te moeten mounten?

Tijdmachine | Nieuws trends

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
tja als je hem vaak gebruikt zorgen dat deze niet in slaapstand komt.
Slaap stand HD is alles bijna helemaal uit dus voor de mac alsof er niks in zit, dan word die weer aangeroepen tijdens het mounte en dat kan fouten geven

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 19:40
Hmm, het kan zijn dat je geen keuze hebt. Bij veel externe schijven zit er tegenwoordig een systeem op/in de schijf zelf die uitschakelen na lange inactiviteit verzorgd. Ik heb hier thuis een Samsung Story Station van 1.5TB die dit doet en weet van zo'n beetje alle WD externe schijven dat dit erin zit (heeft oa met hun Greenpower lijn te maken). Check je instellingen van je apparaat. Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind, aangezien de meeste pc's en media players hier gewoon mee om kunnen gaan en geen moeilijke errors geven, maar gewoonweg even moeten laden...