Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucrator
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08-2022

lucrator

Tweevijftig

Topicstarter
In het kort komt het erop neer dat mijn infraroodontvanger niet door Windows XP herkend wordt als deze is ingeplugd in de USB poort voordat ik de PC aanzet. De ontvanger krijgt dan ook geen stroom en het groene ledje dat erop zit gaat niet branden.

Als ik het kabeltje eruit trek en opnieuw in de poort steek, dan wordt de ontvanger probleemloos herkend. Het groene ledje gaat aan en alles werkt prima.

Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de ontvanger ook herkend wordt als hij al is ingeplugd? Ik heb geen flauw idee meer.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Vinkje dat Windows de stroom eraf mag halen uitgezet voor alle USB Hubs
- Opnieuw de driver installeren
- Gecheckt of er iets in te stellen is in het BIOS mbt stroom en USB poorten

Wat meer achtergrondinformatie:
Het gaat om een Philips SRM 5100 afstandsbediening met een infraroodontvanger. Deze werkt onder Windows XP met een aangepaste eHome driver (zie http://www.eventghost.org...vers%20for%20Windows%20XP)

Deze combinatie leidde met mijn vorige PC tot geen enkel probleem. Sinds ik een MSI 770-G45 moederbord gebruik gebeurt er iets geks (of het daaraan ligt weet ik niet). Als ik de infraroodontvanger na het opstarten van de PC inplug in de USB poort, wordt deze herkend en is terug te vinden in de Device Manager als "eHome Infrared Receiver" onder "Universal Serial Bus Controllers".

Echter, als ik de PC opnieuw opstart, wordt de ontvanger niet meer herkend. Wel is hij terug te vinden onder de "Power" tab in de properties van een van de USB Root Hubs als "Unknown Device" dat 0 mA stroom gebruikt. Terwijl dat normaal gesproken 100 mA is.

Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Ik heb (nog) geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem met een microsoft ir ontvanger op een asus mobo. Met het mobo dat ik hiervoor had (een oem HP geval) nooit problemen gehad, maar sinds dit nieuwe mobo is het elke dag raak... Overigens draai ik Vista Ultimate 64b. Andere ontvanger, ander mobo, ander OS... enige overeenkomst is de eHome driver. je zou bijna denken dat het daar aan ligt ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klinkt een beetje als instellingen voor energie verbruik. Het lijkt erop dat na enige tijd de ontvanger uitgeschakeld wordt en vervolgens niet meer automagisch aangaat als de verbinding weer moet worden opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
bij mij is dat het in ieder geval niet, en in de TS staat ook dat die instellingen nagekeken zijn ;) ik heb op alle mogelijke manieren ingesteld dat het apparaat niet uitgeschakelt mag worden en dergelijke. Volgens mij zou dit ook niet verklaren waarom dit gebeurd als het systeem opnieuw opgestart wordt. Als het zou gebeuren als het systeem een uur aangestaan heeft zou ik het ook in die richting zoeken. Als het systeem echter op standby is gegaan en hij wordt weer wakker doet hij het bij mij meestal juist wel goed. Alleen bij een koude start doet hij het niet. Hij wordt bij mij dan ook elke keer herkent als een 'unknown device'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb dit probleem ook gehad, veel dingen geprobeerd maar kwam uiteindelijk uit op een los pci kaartje waarop ik mijn usb apparaat aan sluit. Hierna was het probleem verholpen.
Vind het zelf niet de optimale oplossing maar het werkt wel en alle andere oplossingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucrator

lucrator

Tweevijftig

Topicstarter
Superfly04 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:13:
Ik heb dit probleem ook gehad, veel dingen geprobeerd maar kwam uiteindelijk uit op een los pci kaartje waarop ik mijn usb apparaat aan sluit. Hierna was het probleem verholpen.
Vind het zelf niet de optimale oplossing maar het werkt wel en alle andere oplossingen niet.
Goed idee. Dat is een prima alternatief.

Maar het blijft een vreemd, onoplosbaar raadsel. Zoals je zegt; niet de optimale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Hmm misschien vreemde suggestie maar bij mijn oude werkgever hadden we digitale schoolborden.
Deze USB drivers maakte tevens een virtuele compoort aan.
De helft van de tijd werkten sommige borden niet.

Oplossing: Virtuele compoort op Com1 zetten, rest lager.
Driver opnieuw installeren en problem solved.

Wellicht kan je hier wat mee.

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
dat is opzich wel het proberen waard, al vraag ik mij af of die ontvangers een virtuele compoort aanmaken. ik zal even kijken of ik van het weekend tijd heb om het te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucrator

lucrator

Tweevijftig

Topicstarter
Geweldig nieuws. Voor mij in ieder geval. De supportafdeling van MSI heeft het voor elkaar gekregen dat het hoofdkantoor in Taiwan het BIOS heeft aangepast. Nu werkt de Philips receiver gewoon zonder los USB 2.0 kaartje. Fantastische service!

Ik zie de update helaas nog niet op de site van MSI staan (http://www.msi.com/index....maincat_no=1&prod_no=1937). Het lijkt erop dat ze 'm versie 10.5 hebben genoemd. Het BIOS flash bestandje dat ik heb ontvangen heet in ieder geval A7599AMS.A52.

Pagina: 1