• koen_l
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-02 12:53
Blijkbaar wil ik iets moeilijks, want ik kom er niet 123 uit. Hopelijk loopt hier genoeg kennis en wijsheid rond om me verder te helpen.

Het doel is twee 40" TV schermen aan te sturen in full HD (1080p 24). Beeld zal redelijk statisch zijn, het gaat om een dashboard achtige toepassing, dus performance voor games of films is niet nodig. Liefst met een compact systeem: ik heb nog een kleine Dell liggen waar een small formfactor kaartje in zou kunnen, en de aanschaf van een Dell Zino oid is ook een mogelijkheid.

Echter dit gaat blijkbaar niet van zelf. Ik heb het volgende geprobeerd: 1 scherm op een systeem (Win7, laatste drivers) met een Ati kaart (niet zeker welke), met een Dual link DVI naar HDMI. Dat ging prima, maar hier kan ik geen tweede scherm bij aansluiten. Hetzelfde systeem met een Club 3D HD 3450 (1x DVI, 1x HDMI) werkte voor geen meter: wel de juiste instellingen gevonden, de resolutie staat wel goed maar de TV wil het beeld niet full screen weergeven. Het is blijkbaar niet helemaal het juiste signaal.

Ik ben ergens op het web tegen gekomen dat een Ati HD4650 zou moeten werken. Die heeft volgens mij 2x dual-link DVI, dus klinkt voldoende... Maar vond het ook niet heel duidelijk, betrouwbaar of up-to-date. Bovendien zou het de voorkeur hebben als het in een compact kaartje zou kunnen voor een mooi klein systeempje.

Dus mijn vraag is eigenlijk tweedelig.
Ten eerste, heeft iemand iets vergelijkbaars bij de hand gehad en heeft er een oplossing voor (misschien zelfs een mooi off-the-shelve systeem dat gewoon werkt).
Ten tweede, wat zijn de specs waar ik op moet letten zodat dit gaat werken?

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Dit zou sowieso gewoon prima moeten werken, ook met een HD3450. Ik gok dat je even met je scaling opties moet spelen, zowel in je tv als in je Ati CCC panel...

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 17:23
heb je al gekeken naar de over/underscan opties enzo?

• koen_l
Lampuhkap schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:33:
heb je al gekeken naar de over/underscan opties enzo?
Nee, alleen heel kort want met die ene configuratie werkte het gewoon prima en die instellingen heb ik niet aangezeten... Volgens mij zit het hem daar niet in, toch?

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
koen_l schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:07:
[...]
Nee, alleen heel kort want met die ene configuratie werkte het gewoon prima en die instellingen heb ik niet aangezeten... Volgens mij zit het hem daar niet in, toch?
Ik gok van wel, overscan / underscan op je tv, en je scaling opties van je vid kaart.

Het aansluiten van 2 tv's is niets anders dan het aansluiten van 2 monitors. Behalve dat tv's anders met scaling omgaan. LCD monitor's doen dit allemaal voor je.

Het zou dus gewoon moeten werken, op wat kleine aanpassingen na, kijk eens naar je settings!

(mijn HD3870 deed het out of de box ook niet 100% op mn LCD tv, in tegenstelling tot het Nvidia kaartje wat ik daarvoor had, en de HD2600XT deed het ook weer goed. Het kan dus absoluut aan je instellingen liggen!)

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 17:23
Ik zou ook ff kijken ja
ik had er nl met mn 37 inch Sony Braviaatje ook last van, dat ie geen 100% weergaf. Na wat klooien met de under/overscan opties was t zo opgelost ;) is je beeld ook meteen een heeeel stuk mooier

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:25
ik gok dat je tv schermen niet auto scalen, dit kun je als het goed is nog instellen binnen je drivers.

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Under/overscan uitzetten in de opties van de TV wil inderdaad nog wel eens helpen :)

[ Voor 12% gewijzigd door rodie83 op 17-03-2010 15:34 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
Afgelopen beurs een 1080P video gedraaid op twee monitoren met een simpele Asus O-Play! (80 euro), een HDMI naar 2x DVI splitter kabel (10 euro) en twee DVI kabels (eehm 8 euro per stuk ofzo). Simpel een USB-stick in de O-Play! gepropt en de repeatknop ingedrukt.

Simpel, doeltreffend en het werkt :). Die Asus O-Play! is zo klein / licht dat deze met een stukje tape achterop een van de schermen is vastgezet.

Als je het lief vraagt kunnen we een testopstelling neerzetten :).

[ Voor 7% gewijzigd door Icey op 17-03-2010 15:42 ]

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Moet op beide schermen hetzelfde?
Dan kan je misschien een HDMI splitter gaan gebruiken?

• koen_l
rodie83 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 15:34:
Under/overscan uitzetten in de opties van de TV wil inderdaad nog wel eens helpen :)
Beste mensen, mijn dank is groot. Ik heb nog wat verder zitten spitten in de drivers (allemachtig wat zijn die van Ati onoverzichtelijk) en alle knopjes en sliders geprobeerd. Blijkbaar zat het hem toch in de under/overscan. _/-\o_
Pagina: 1