Groot scherm voor ongeveer 300 euro?

Pagina: 1
Acties:

• Moongoat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2018
Hoi,

zeer binnenkort ga ik een nieuw scherm halen, maar zat nog te kijken welke "het beste" is...
het scherm gebruik ik voor verschillende dingen; programmeren, designen, films kijken, en gamen.

Ik zat te kijken naar "grote schermen" rond de 300 euro. Dan kom ik op 27", en eigenlijk alleen deze:
http://tweakers.net/price.../344/248861;253068;248860
http://tweakers.net/price...3553;250342;239074;253927

Ik heb de **Let op** al gelezen, maar ik had nog een paar vragen
  • Contrastverhouding -- Dit heeft met licht te maken toch? Hoger == beter waarschijnlijk?
  • Helderheid - Zal ook met licht te maken hebben. 2 schermen hebben 300cd/m², de rest 400. Wat is beter?
  • Vermogen - gemiddeld is dit 45. Maar de de Asus heeft 7, LG 90 WTF? Waaraan legt dit hoge verschil?
  • De Syncmaster heeft 3 jaar pickup & return garantie. Wat hebben andere schermen? 3 jaar "zelf terug sturen en 3 maanden wachten" garantie?
  • ...
  • Welke zouden jullie kopen / waarom?
Alvast bedankt voor de reacties :)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Voor de contrastverhouding en helderheid zou ik het ***LET OP*** topic nogmaals doorlezen, hier staat het uitgelegd. ;)

• Moongoat
nou... 'ctrl+ f' - helderheid -- niks
'ctrl + f' - contrast -- 1 result bij CRT ;)

echt bijzonder veel over helderheid en contrast wordt er niet gezegt dus :P

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Let er wel op dat deze 27" schermen dezlefde resolutie hebben als de meeste 24" schermen. Tenzij je van plan bent om meer dan een meter er vandaan te zitten (dus een groot en diep bureau, of heel veel films gaat kijken en weinig computeren) dan is een 24" ook het overwegen waard.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Johnny schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:09:
Let er wel op dat deze 27" schermen dezlefde resolutie hebben als de meeste 24" schermen. Tenzij je van plan bent om meer dan een meter er vandaan te zitten (dus een groot en diep bureau, of heel veel films gaat kijken en weinig computeren) dan is een 24" ook het overwegen waard.
Klopt inderdaad, als ik de resolutie zie van de 27" schermen dan hebben die dezelfde resolutie als het beeldscherm wat bij mij (hopelijk morgen :D ) afgeleverd word. 23" namelijk en ook 1920x1080 (Full HD 1080p)

En ik ben aardig wat goedkoper uit. Een 22" a 24 " zou voor jouw denk ik ook zeker volstaan.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 21:00
maximus1 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:20:
[...]

Klopt inderdaad, als ik de resolutie zie van de 27" schermen dan hebben die dezelfde resolutie als het beeldscherm wat bij mij (hopelijk morgen :D ) afgeleverd word. 23" namelijk en ook 1920x1080 (Full HD 1080p)

En ik ben aardig wat goedkoper uit. Een 22" a 24 " zou voor jouw denk ik ook zeker volstaan.
24"is dan weer vaker 1920X1200, paar pixels meer in de hoogte dus ;)

Verder ontopic: Wat inderdaad gezegt wordt, 24inch ook prima. Groot beeld is leuk, maar als de resolutie der niet op vooruit gaat, heb je der weinig aan in mijn ogen. Of je moet er verder vanaf zitten, of slechte ogen hebben :+

Specs!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Ja, klopt dat hij dan weer wat hoger is, maar het is ook een tv dus dan is dat voor mij weer beter ;)

Ik zou moongoat gewoon is aanraden om bijv. even langs mediamarkt te gaan en daar even rondlopen. En zoek dan eens een 27" met dezelfde resolutie als bijv. een 24". Dan kun je je besluit denk ik wel goed nemen, en misschien zelfs veel geld besparen ;)

• Moongoat
Ja, ik weet dat het dezelfde resolutie is, maar voor films kijken kijkt een groot scherm wel ff mooier dan een kleinere...
En tja, ik zit nu ongeveer een halve meter van mijn 19" scherm af, maar die staat wel in het midden van mijn bureau, en zou nog een stuk naar achter kunnen, dus een beeldscherm waar ik een meter van af moet zitten is op zich ook geen probleem.

Het lijkt me ook zo dat ook al heb je niet extra pixels, je hebt wel extra ruimte doordat je programma's dus in een relatief kleiner venster kan draaien, maar dan gewoon een beetje uitgezoomt, in vergelijking met een kleiner scherm met zelfde aantal pixels -- of werkt dat niet zo?

overigens, zoals ik net al zei heb ik nu al een 19", dus een upgrade naar 24" is dan ook weer net niet de moeite :P

Verwijderd

en welke resolutie is dat 19" scherm?

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 17:31
Met een resolutie van 2048x1152 heb je meer ruimte dan op die 27 monitoren.

Verwijderd

Moongoat schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:33:
...

Het lijkt me ook zo dat ook al heb je niet extra pixels, je hebt wel extra ruimte doordat je programma's dus in een relatief kleiner venster kan draaien, maar dan gewoon een beetje uitgezoomt, in vergelijking met een kleiner scherm met zelfde aantal pixels -- of werkt dat niet zo?
..
Je hebt geen extra ruimte want de resolutie is hetzelfde. Dat werkt dus niet zo.

Ik zou voor 24" gaan omdat je zelf al aangeeft dat je niet echt de ruimte hebt. Een meter van een 27" is namelijk erg dichtbij. Zeker omdat de resolutie gelijk is zou ik de 27" gewoon links laten liggen. Ook voor de kwaliteit van de film maakt het niks uit.

• Moongoat
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:36:
en welke resolutie is dat 19" scherm?
Die is ook "maar" 1280X1014

Maja, ik zal dan wel ez naar een winkel gaan kijken wat de verschillen zijn

Verwijderd

in dat geval ga je er al op vooruit als je een 15" 1080p scherm koopt...

staar je niet blind op het formaat, de resolutie is de belangrijkste factor (imo)
groter dan 24" heeft naar mijn inziens weinig zin, en ik tik dit op een 15" 1080p schempje, precies evenveel ruimte als de 24" variant
Pagina: 1