Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnooL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-04 00:00
Goeiedag,

Ik probeer al een lange tijd uit te vinden, wat er allemaal met ADSL en-of Kabel snelheden bedoelt worden.
Op dit moment heb ik een abbo op telfort, 20MB. Er luid daarom een vraag,

Hoort een persoon dichtbij wonende een wijk centrale, optimale (20mb) snelheden te ontvangen?

Ik woon in Limburg. En ontvang snelheden tot 1.7mb,

Zou het efficiënt zijn om een 4mb abbo bij een van de kabel leveranciers aan te vragen?
Ik richt me op een goedkope verbinding (rond 25 euro) met acceptabele snelheden,

Ik weet zelf niet precies hoe het in elkaar zit, uitleg zou handig zijn, bedankt.

bedankt voor uw antwoord,

Sander

[ Voor 14% gewijzigd door KnooL op 26-07-2012 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1.7MB? of 1,7Mb? (zie het verschil?).

20Mbit is ruwweg 1,8~2MB/sec, dus je zit vrij netjes qua snelheid, of je moet echt in de straat van de centrale zitten om nog hoger te komen. Door de overhead in adsl is in de regel 'delen door 10' voor ADSL vrij gangbaar, waar kabel veel dichter op een factor 8.5-9 zit.

4Mbit abbo zou een goeie 400~440KB/sec worden, mogelijk bedoel je 40Mbit?

In mijn ervaring kan de kabel een veel grotere afstand op de 'topsnelheden' halen, enkel er lijkt vaker sprake te zijn van flinke overboeking en daling van snelheid rond de drukke uren.

Daarnaast moet je rekening houden met VDSL, welke dit jaar grotendeels wordt uitgerold, maar nog steeds erg afstandgevoelig is.

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 16-03-2010 18:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

misschien moet je eerst eens wat secuurder zijn met je MB's (megabytes), Mb's (Megabits) en mb (millibits???).
Verder vraag ik me af of een ander kan bepalen of je beter een 4M[b|B] of een 20M[b|B] kan nemen.... hangt ook een beetje van de prijs af denk ik.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnooL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-04 00:00
SinergyX schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:53:
1.7MB? of 1,7Mb? (zie het verschil?).

20Mbit is ruwweg 1,8~2MB/sec, dus je zit vrij netjes qua snelheid, of je moet echt in de straat van de centrale zitten om nog hoger te komen. Door de overhead in adsl is in de regel 'delen door 10' voor ADSL vrij gangbaar, waar kabel veel dichter op een factor 8.5-9 zit.

4Mbit abbo zou een goeie 400~440KB/sec worden, mogelijk bedoel je 40Mbit?

In mijn ervaring kan de kabel een veel grotere afstand op de 'topsnelheden' halen, enkel er lijkt vaker sprake te zijn van flinke overboeking en daling van snelheid rond de drukke uren.

Daarnaast moet je rekening houden met VDSL, welke dit jaar grotendeels wordt uitgerold, maar nog steeds erg afstandgevoelig is.
Bedankt voor deze reactie _/-\o_

Nu weet ik tenminste dat er alles uit die 20Mbit word gehaald. Super!