• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 16:17
Ik heb een vraagje, sinds een paar weken ben ik de bezitter geworden van een BB bold.
Nu wil ik de wifi gaan instellen om contact te maken met mijn netwerk thuis, maar dit lukt niet.
Ik kan mijn router zien en pingen. Maar wanneer ik bij verbindingen beheren kijk, staat de naam groen maar erachter een streepje. Dit moet een V zijn.
Ook is het wifi logo grijs ipv. wit.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Mvg. Floris

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:37

JB

Cédric roelt!

En een andere router (ander wifi netwerk)?

Mijn boefje is liev!

• admiralawesome
Werkt ook niet. Zelfde probleem...

• JB

JB

Cédric roelt!

Dezelfde beveiliging? Heb je uberhaupt een WEP/WPA code erop, en wat als je er geen beveiliging op zet? Kortom wat heb je al allemaal uitgesloten?

Mijn boefje is liev!

• admiralawesome
mijn router is WPA2 beveiligd. wanneer hij open is hem ik nog steeds het zelfde probleem.
Ik maak wel contact met de router, ik kan hem pingen en krijg antwoord. Het probeem is alleen dat ik niet naar buiten kan pingen. Dit verklaard denk ik ook waarom mijn wifi icoontje ook nog grijs is. En er achter mijn verbinding een - staat ipv een V
Ook heb ik al geprobeerd om mijn browser te configureren naar Hotspot en niet meer vodafone live te gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door admiralawesome op 16-03-2010 19:18 ]

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11 10:54
Ga naar je browser en druk op de blackberry/menu toets.
Kies opties - algemene eigenschappen en zet standaardbrowser op Hotspotbrowser.

Werkt het nu?

• admiralawesome
Nee dit maakt geen verschil. Ik heb dit bij beide browers geprobeerd, zowel bij de standaard browser als bij de vodafone live! WAP 2.0, maar hierbij veranderd ie zelf meteen terug naar vodafone live! WAP 2.0

• Croccifixio83
Mijn WiFi icoontje is ook grijs en achter mijn verbinding staat ook een -. Ik kan gewoon gebruik maken van WiFi. Heeft er niets mee te maken.

• Croccifixio83
Al bij: Opties - Geavanceerde opties - Browser gekeken?

• admiralawesome
En hoe heb je dit voor elkaar gekregen dan? Want het lijkt mij dat wanneer je wifi services werken, dit aangevinkt zal staan toch?

• JB

JB

Cédric roelt!

Croccifixio83 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:26:
Mijn WiFi icoontje is ook grijs en achter mijn verbinding staat ook een -. Ik kan gewoon gebruik maken van WiFi. Heeft er niets mee te maken.
Dat hoort ook niet helemaal, ik heb bij Wifi netjes een vinkje. Bij bluetooth staat een streepje en dat kan ook kloppen want het staat wel aan maar heb nu nergens een verbinding mee.

Mijn boefje is liev!

• admiralawesome
maar hoe kan het dan dat ik wel kan pingen naar mijn router, wat er denk ik op wijst dat deze en mijn BB verbinding hebben, maar ik geen verbinding kan krijgen met internet en mijn wifi logo grijs blijft?
Ik krijg nu een fout melding,
"kan geen PDP-context openen naar de volgende APN:
blackberry.vodafone.nl
Dit wordt mogelijk veroorzaakt doordat de momenteel geselecteerde browserconfiguratie niet compatibel is met het huidige netwerk."

• Croccifixio83
Nee, het heeft met iets anders te maken. BIS dacht ik. Ik heb op dit moment nog geen BIS dus kan het niet checken. Maar het maakt echt niks uit. Het is gewoon een instelling die verkeerd staat.

Heb je bij alle opties nu hotspotbrowser ingesteld?

• Croccifixio83
JB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:31:
[...]

Dat hoort ook niet helemaal, ik heb bij Wifi netjes een vinkje. Bij bluetooth staat een streepje en dat kan ook kloppen want het staat wel aan maar heb nu nergens een verbinding mee.
Of het hoort of niet, het werkt iig wel.

• admiralawesome
Maar om via wifi te werken is BIS toch niet noodzakelijk?
Ik heb verder bij de browser hotspot ingesteld. Zoals hierboven beschreven werkte dit alleen bij de standaard BB browser.

• Croccifixio83
FlorisP schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:37:
Ik heb verder bij de browser hotspot ingesteld. Zoals hierboven beschreven werkte dit alleen bij de standaard BB browser.
Nee is niet noodzakelijk, maar daarom is dat icoontje grijs en staat er geen vinkje achter. (ooit gelezen op crackberry.com) Weet het verder ook niet.

• Croccifixio83
Wat gebeurt er als je op je browser drukt? Wat geeft hij aan?

• JB

JB

Cédric roelt!

FlorisP schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:37:
Vink je APN eens uit. En Croccio93 is je edit knop stuk :?

Mijn boefje is liev!

• admiralawesome
Ja! het werkt nu! eindelijk. Nog steeds niet naar behoren, maar wel al op internet. Alleen wanneer ik via het hoofdscherm naar een site ga werkt het. Wanneer ik vervolgens op menu druk en dan ga naar kies, lukt het opeens niet meer. Ook kan ik niets via de blackberry site instaleren. ik wil blackberry apps instaleren, maar dit kan weer niet... :sorry you device does not meet the system requirements that are needed.

[ Voor 9% gewijzigd door admiralawesome op 16-03-2010 20:19 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

FlorisP schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:18:
Ja! het werkt nu! eindelijk. Nog steeds niet naar behoren, maar wel al op internet. Alleen wanneer ik via het hoofdscherm naar een site ga werkt het. Wanneer ik vervolgens op menu druk en dan ga naar kies, lukt het opeens niet meer. Ook kan ik niets via de blackberry site instaleren. ik wil blackberry apps instaleren, maar dit kan weer niet... :sorry you device does not meet the system requirements that are needed.
Wat heb je veranderd dan? De APN settings uitgevinkt? Die staan bij mij ook uit en alles werkt gewoon, je kunt je ze ook eens aan proberen te zetten maar haal dan alle gegevens weg die ingevuld staat bij de APN settings.

Mijn boefje is liev!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het klinkt inderdaad alsof hij een verkeerde APN heeft of dat voormalige BIS/BES settings in de weg zitten. Wellicht dat de TS zijn Blackberry moet wipen met Jl Cmder aangezien ik niet denk dat hij een BIS abonnement heeft. Na deze wipe actie zou de service books hersteld moeten zijn en dan denk ik dat hij wel via WiFi en/of GPRS/G3 kan internetten zonder dat hij gebruik maakt van een BIS uibreiding.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• JB

JB

Cédric roelt!

nwagenaar schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:46:
Het klinkt inderdaad alsof hij een verkeerde APN heeft of dat voormalige BIS/BES settings in de weg zitten. Wellicht dat de TS zijn Blackberry moet wipen met Jl Cmder aangezien ik niet denk dat hij een BIS abonnement heeft. Na deze wipe actie zou de service books hersteld moeten zijn en dan denk ik dat hij wel via WiFi en/of GPRS/G3 kan internetten zonder dat hij gebruik maakt van een BIS uibreiding.
Je kunt alleen via Wifi online als je geen BIS/BES hebt, via GPRS/3G gaat gewoonweg niet. In het topic over de BB 9700 heb ik uitgelegd hoe je dit in dient te stellen.

JB in "BlackBerry Bold 9700 - Deel 1"

Mijn boefje is liev!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:27

nwagenaar

God, root. What's the differen

JB schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:55:
[...]
Je kunt alleen via Wifi online als je geen BIS/BES hebt, via GPRS/3G gaat gewoonweg niet. In het topic over de BB 9700 heb ik uitgelegd hoe je dit in dient te stellen.

JB in "BlackBerry Bold 9700 - Deel 1"
Ik heb het gewoon werkend op mijn 8520, ik kan gewoon via Wifi en GPRS online zonder dat ik gebruik maak van BIS/BES. Gewoon het toestel wipen, vervolgens de APN instellen en dan kan je gebruik maken van de Browser en OTA installaties doen. Ja, je mist wel bepaalde onderdelen zoals BB App World, BB Messenger, BB Push Mail, etc maar hier zijn ook alternatieven voor waar je geen BIS/BES voor nodig hebt. In mijn geval maak ik gebruik van Gmail voor mail, Google Sync voor agenda en contactpersonen, Nimbuzz voor MSN en Skype contact. Dit werkte zowel op mijn originele OS (4.6.1 geloof ik) als met 5.0.

Overigens heb ik gewoon een non-branded en simlockvrije Blackberry 8520. Dus ik heb geen last van service books die dit blokkeren. Gelukkig is hier weer een andere oplossing voor zoals dat hier is beschreven.

[ Voor 16% gewijzigd door nwagenaar op 21-03-2010 12:32 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Pagina: 1