[PHP/MySQL] RSS Playlist afspelen met JW Player

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Hallo,

Op de site van mijn zus ben ik nu bezig een playlist af te laten spelen met JW Player.
Alle tracks staan in de database, en kunnen worden afgespeeld door het bestand /mp3.php?id=xxx aan te vragen, waarbij xxx de ID van de track in de database is.
In mijn .htaccess heb ik ingesteld dat /mp3.php?id=xxx ook aan te vragen is als /tracks/xxx.mp3 aangezien JW Player het bestand anders niet wil afspelen.

Nu wil ik dat er automatisch een RSS playlist wordt gegenereerd van alle tracks in de database. Dat doe ik doormiddel van het bestand /playlist.php, die de headers van een RSS-feed heeft. Ook daarvoor geldt dat ik het door een .htaccess rule laat lijken op een 'echte' xml feed; hij kan ook worden aangevraagd met /tracks/playlist.xml.

Het afspelen van één track uit de database in JW Player werkt perfect. Het probleem zit 'm echter in het afspelen van de RSS-playlist. De feed lijkt perfect in orde en is ook valid, en JW Player meldt niet dat hij de feed niet kan vinden, maar hij doet simpelweg niets...

Nu heb ik reeds even zitten puzzelen maar tot nu toe kom ik er dus nog niet uit. Heeft iemand hier ervaring mee?

De code waarmee ik JW Player embed is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script type='text/javascript' src='/js/jwplayer/swfobject.js'></script>
        <div id='mediaspace'>This text will be replaced</div>
        <script type='text/javascript'>
          var so = new SWFObject('/js/jwplayer/player.swf','mpl','250','24','9');
          so.addParam('allowfullscreen','true');
          so.addParam('allowscriptaccess','always');
          so.addParam('wmode','opaque');
          so.addVariable('playlistfile','/tracks/playlist.xml');
          so.addVariable('backcolor','000000');
          so.addVariable('frontcolor','FFFFFF');
          so.addVariable('playlist','bottom');
          so.write('mediaspace');
        </script>

De URL naar de RSS feed: *klik*

Verder gebruik ik de Media RSS module van Yahoo

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Als ik op de mp3 link in de feed klik krijg ik een gewone Quicktime mediaplayer te zien (op Mac). Die begint te spelen, komt alleen geen geluid uit. Maar de JW Player waar je het over hebt zou om te beginnen al een Flash weergave moeten zijn en geen Quicktime. Als ik de originele met *.php gebruik krijg ik ook Quicktime te zien, dus dat klopt al niet. Maar er komt geen geluid uit, dat is het wezenlijkste probleem.

En wat als je gewoon een niet dynamisch bestand probeert in te laden via de RSS feed?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Laatst online: 08-09 12:51
Tjeemp schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:25:
Als ik op de mp3 link in de feed klik krijg ik een gewone Quicktime mediaplayer te zien (op Mac). Die begint te spelen, komt alleen geen geluid uit. Maar de JW Player waar je het over hebt zou om te beginnen al een Flash weergave moeten zijn en geen Quicktime. Als ik de originele met *.php gebruik krijg ik ook Quicktime te zien, dus dat klopt al niet. Maar er komt geen geluid uit, dat is het wezenlijkste probleem.

En wat als je gewoon een niet dynamisch bestand probeert in te laden via de RSS feed?
Bij mij komt er wel gewoon geluid uit? En wat het punt is met quicktime, dat is gewoon jouw voorkeurs-mp3speler, als je VLC als standaard had ingesteld zou die het afspelen. Het is dus gewoon een mp3 bestand met normale Content-Type: audio/mpeg headers...
Misschien staat je geluid standaard uit in quicktime?
JW Player is overigens in staat gewoon mp3's af te spelen, die hoeven niet geconverteerd te zijn naar flv.

Bovendien heb ik de playlist ook geëxporteerd naar een statisch bestand (een gewoon xml bestand) en laten verwijzen naar de oorspronkelijke mp3 op de server (niet in de database), en dat geeft het zelfde resultaat.