[DPM 2007] error 360 tijdens maken protection group

Pagina: 1
Acties:

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo allemaal,

Al een aantal weken loop ik tegen een probleem aan wat mij helaas niet lukt om het op te lossen. Voor het back-uppen gebruiken we het Microsoft programma DPM 2007 SP1. Wanneer je deze applicatie in gebruik wilt nemen, dan moet je een protection group aanmaken om aan te geven van welke servers dient een back-up gemaakt worden en om welke folders/system state en etc het gaat.

Helaas krijg ik elke keer error 360 tijdens het aanmaken van deze protection group. Deze error krijg ik wanneer ik een mailserver of een dc of een aantal servers samen opneem in deze protection group.

Op internet ben ik erachter gekomen dat dit een known issue is met DPM.
link: Description of the hotfix rollup package for System Center Data Protection Manager 2007: April 14, 2009

Ik heb deze hotfix geïnstalleerd, helaas mocht het niet helpen. Op een aantal forums wordt er aangegeven dat de schijf-indeling een GPT moet zijn ipv een MBR. Ik gebruik een ISCSI schijf vanuit een san voor dpm. Deze schijf is enkel toegankelijk voor de dpmserver, maar het helpt nog steeds niet.

wat ik ook vreemd vindt, is dat deze applicatie eerder goed heeft gewerkt. Een paar weken geleden was deze applicatie gecrasht. Destijds heb ik het opnieuw geïnstalleerd en sindsdien loop ik elke keer tegen een probleem aan 8)7

Deze server is een fysieke servers en de servers die ik wil back-uppen zijn sommige fysiek en andere zijn virtueel.

foto van error

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/4793/dpm2.png

Zoals jullie het kunnen zien, wordt er aangegeven dat er iets is met de vds service. Deze service heb ik meerdere malen herstart in dpmserver, helaas hielp het niet.

Ik vraag mij af wat ik nog meer kan doen/zoeken.

Ik hoor graag jullie suggesties en alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg,

[ Voor 11% gewijzigd door lawkexarib op 16-03-2010 16:31 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
DPM heeft automounting nodig op je disks, staat dit ook aan :?

diskpart> automount enable

A wise man's life is based around fuck you

• lawkexarib
Hoi Powershell,

automount is idd aan. Sorry dat het niet erbij staat, maar ik had hem al eerder gevonden via google.

C:\>diskpart

Microsoft DiskPart version 6.1.7600
Copyright (C) 1999-2008 Microsoft Corporation.
On computer: SCDPM01

DISKPART> automount

Automatic mounting of new volumes enabled.

DISKPART>
Bovenstaande output krijg ik op de dpmserver.

• lawkexarib
Zijn er misschien andere tips en/of suggesties mogelijk. Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd.
Daarnaast dacht ik eraan om Microsoft in te schakelen, maar weet niet of ze je verder kunnen helpen. Het zal ons wel een msdn ticket kosten, maar jah dan moet het maar denk ik..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dus je heb dpm zelf al geherinstalleerd. heb je toen ook de agents opnieuw geinstalleerd :? (of even reassociaten via de commandline)

A wise man's life is based around fuck you

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:42

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Zitten hier VM's bij?
zijn deze KB's geinstalleerd?

-KB970868
-KB976542

[ Voor 56% gewijzigd door TTommie op 17-03-2010 11:29 ]

Mr. T.

• lawkexarib
@PowerShell,

Na de herinstallatie van dpm heb ik eerst agents verwijderd van servers in kwestie en daarna via dpm agents geïnstalleerd. Dit is allemaal goed gegaan en de connectie is er ook.

@TTommie,

Bedankt voor die KB. Beide heb ik geïnstalleerd. Daarna krijg ik weer een agent update. Deze update heb ik geïnstalleerd en die server in kwestie herstart. Daarna heb ik de scdpm01 server ook herstart. Helaas krijg ik nog steeds error 360 bij het maken van een protection group |:(

Ik word een beetje moedeloos van :(

[ Voor 3% gewijzigd door lawkexarib op 17-03-2010 12:41 ]

• TTommie

TTommie

Wij hebben ook problemen gehad met DPM2007 en die beruchte 360-error. Het lijkt bij ons nu opgelost door de benaming van de servers te verkorten in de clustermanager. (VMM heeft de vervelende neiging om SCVVM erbij te zetten en er wordt resources aan toegevoegd.)

Daarom vroeg ik ook of je misschien VM's hebt.

Mr. T.

• lawkexarib
Hoi TTommie,

Een paar zijn idd VMS en andere zijn fysieke servers. DC02 is een fysieke server bij ons, maar bij deze server krijg ik ook de error 360 error tijdens het maken van protection group.

Heb net gekeken naar de benaming van die servers die ik wil opnemen en ik zie dat ze allemaal waren reeds gemaakt in VMM, dus niet in SCVMM. In de clustermanager zie ik enkel de naam van deze server zonder met scvmm toevoeging..

Heb trouwens de firewall tijdelijk uitgeschakeld op de mailserver (VM), helaas bood dit ook geen oplossing.

[ Voor 48% gewijzigd door lawkexarib op 17-03-2010 15:08 ]

• TTommie

TTommie

ok, heb je een overzicht van je schijfconfiguratie? Een plaatje mag.
Heb je meer info over de foutmelding, ik vermoed dat er meer is dan alleen error360. Iets van 2x848484 error ofzo.
Gebruik je CSV's? Die worden namelijk nog niet ondersteunt in DPM2007, maar pas vanaf DPM2010.

Vanaf hier wordt het ook gokken hoor, maar hoe meer info hoe beter.

[ Voor 20% gewijzigd door TTommie op 17-03-2010 17:54 ]

Mr. T.

• lawkexarib
Hoi TTommie,

Vandaag zit ik de hele dag op school. Dus vanaf morgen zit ik weer op het werk en zal je voorzien van alle informatie. We gebruiken idd CSV en dit heeft al eerder gewerkt met DPM 2007.

• lawkexarib
Hoi TTommie,

Afgelopen dagen heb ik het hier een beetje druk gehad, vandaar dat ik nu pas reageer.
Zoals reeds aangegeven heb ik dit probleem ook aangekaart bij Microsoft support afdeling. Ik heb wat feedback van ze gekregen o.a. om een key aan te maken voor het enabling van vds debuging.

To help you troubleshoot any problems with the VDS, turn on logging. To turn on logging, follow these steps.

Warning If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk.
1. Click Start , click Run , type regedit , and then click OK .
2. Locate the HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\vds subkey.
3. Right-click the vds subkey, point to New , and then click Key .
4. Name the new key DebugLog .
5. Right-click the new DebugLog key, point to New , and then click DWORD Value .
6. Name the new value Level .
7. Double-click the new Level value, type 1F in the Value data text box, and then click OK .
8. Quit Registry Editor.
9. Click Start , point to Administrative Tools , and then click Services .
10. Stop and then restart the VDS.

The $VDS$.log file is created in the %Systemroot%\System32 folder.

Nadat ik dit had aangemaakt in het register en daarna vds service herstart, is het mij gelukt om een protection group aan te maken van servers die ik wil opnemen in het back-up. Nou ik kan je zeggen dat ik bijna stijl achterover viel van mijn stoel :? :O :O

Ik ben nu aan het monitoren hoe het gaat :)

• TTommie

TTommie

Lawkexarib,

Thnx voor de info, weer een leermoment voor mij. :)
Van deze reg-toevoeging was ik niet op de hoogte.
Alleen snap ik niet dat dit je probleem oplost, het is toch alleen een toevoeging voor het loggen?

Mr. T.

Pagina: 1