videokaart laptop vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

• luuksky
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-01 11:36
Hallo,

ik heb een asus x56v laptop hiervan wil ik de videokaart vervangen. Weet iemand of dat mogelijk is of moet ik daarvoor contact op nemen met de fabrikant.

BVD

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bij laptops kan je in de regel wel vergeten dat je zoiets zou kunnen vervangen.
Er zitten een paar klepjes op waar onder vervangbare onderdelen zitten.

Sommige laptops hebben nog een MXM module, maar dat idee heeft z'n hoogtij dagen al gehad, en dat hoogtij was verre van fenomenaal te noemen...
De laptops die het hadden waren al vrij schaars en losse MXM modules waren al helemaal moeilijk te krijgen.

Voor de duidelijkheid: een MXM Module is een klein kastje/printje-in-plastic, met daarin een GPU.
Zo zou je dus de videokaart makkelijk kunnen vervangen.

Heel misschien dat er van diezelfde laptop een gelijk model is met een andere videokaart. Dan zou je kunnen kijken of dat heel misschien een losse print is die ergens aanvast geklikt zit. Maar ook dat idee laat men steeds vaker varen omdat er in zo kleine ruimte meestal niet genoeg plek is om een connector te maken e.d.

Oftewel: Kans van slagen gok ik op <10%

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hallo luuksky en wlkom op GoT :W

Helaas verwachten we hier iets meer van een TS als startpunt van een discussie. Als eerste verwachten we dat je zelf je zoektocht opstart en pas hier post op het moment dat je tegen daadwerkelijke barrieres aanloopt. Er is namelijk over dit onderwerp voldoende info beschikbaar om je eigen conclusie te trekken.
Lees vooral ook Het algemeen beleid goed door. Dit topic gooi ik iig op slot, omdat het niet strookt met het beleid.

Veel plezier op het forum verder!

Dit topic is gesloten.