Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb twee probleempjes met mijn laptop. Een 2.5 jaar oude HP Compaq 6715b. Ten eerste, soms als ik hem wil afsluiten besluit de laptop alsof hij een eigen wil heeft om opnieuw op te starten. En ten tweede De bovenste rij van invoer knoppen, nog boven de f1-f12, werkt sinds gisteren niet meer. Dit is een soort van touchscreen achtig idee, om o.a. het volume te regelen en wireless internet aan en uit te zetten. Heeft iemand enig idee hoe ik deze problemen kan oplossen?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je eerste probleem: het klinkt als een situatie waarbij je een BSOD krijgt tijdens het afsluiten. Als je dan aan hebt staan dat hij automatisch moet herstarten krijg je dat. Welk besturingssysteem gebruik je? a.d.h.v. de leeftijd gok ik Vista?

Je 2e probleem: probeer eens de drivers opnieuw te installeren

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou eens kunnen proberen met een live CD te booten, en dan kijken of die bovenste knoppen wel werken, zodat je weet of de hardware nog wel werkt.
Ik heb zelf een HP 6710b, en weet dus vrij zeker dat ze met een ubuntu live CD (vanaf 8.04) zouden moeten werken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor de snelle antwoorden. Ik heb zojuist even de drivers opnieuw geinstalleerd van de quicklaunch buttons. Dit hielp echt niets. Misschien een belangrijk detail: Het knopje van mute brand wel even als je het aanraakt, maar gaat daarna meteen weer uit. Dit geldt ook voor de andere knoppen behalve dan het wireless in/uitschakel knopje die reageert nergens op.

Mijn besturingssysteem is windows xp professional. Die manier met ubuntu kan ik niet proberen, heb hier op mijn kamer geen lege cds.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om wireless in te schakelen zonder die quicklaunch buttons?