Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er vast wel een hoop mensen hier te vinden zijn die de opleiding Communicatie en Multimedia Design (CMD) hebben gedaan, ik zou graag eens jullie mening en ervaring willen horen met deze opleiding.

Ik heb deze opleiding op De Haagse Hogeschool afgerond, en om meteen maar met de deur in huis te vallen, ik ben teleurgesteld in deze opleiding.
Hoewel ik er een hoop geleerd heb kan ik niks echt goed, niet goed genoeg om aan de slag te gaan bij een bedrijf, ik heb nu al heel veel bedrijven gehad die hebben aangegeven dat mijn vaardigheden niet op het niveau is dat ze zouden willen.
Nu kan je zeggen dat komt door de crisis en dat zal ongetwijfeld ook wel meespelen, helaas zie ik in mijn omgeving redelijk wat ex-studenten die CMD hebben gedaan en die nu nog steeds als postpode werken of ander ongeschoold werk doen terwijl de HBO informatica'rs eigenlijk allemaal al aan de bak zijn.
Zelf heb ik tijdens mijn opleiding ook 3 minors Informatica gedaan en ik denk dat ik in die 3 minors meer geleerd heb dan op mijn hele CMD opleiding, informatica was echt hard werken en leerzaam terwijl ik het ene na het andere CMD blok met 2 vingers in me neus heb gedaan met een gemiddeld cijfer van een 7,6.

Nu is het niet de bedoeling om de CMD opleiding te bashen want met iedere opleiding zal er wel iets mis zijn maar ik zou graag willen weten van mensen hier die CMD hebben gedaan hoe zij aan werk zijn gekomen, ik wil namelijk heel graag werken maar ik word gewoon nergens aangenomen met deze opleiding.
Ik heb mijn CV en sollicitatiebrief al laten keuren tijdens een speciale college en hier was weinig mis mee.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 13:47 . Reden: typo ]

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
Je kunt sowieso al eens kijken wat je na je bachelor kunt gaan doen op http://www.bamas.nl, hier zie je een aantal masters die aansluiten bij CMD (communicatiewetenschap in amsterdam, bedrijfscommunicatie & digitale media in Tilburg). Hier kun je dus binnen 2 jaar je master diploma halen, ik weet dat je wil gaan werken, maar een mooier diploma kan je zeker gaan helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Helmet op 16-03-2010 13:52 ]

Icons are overrated

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook overwogen om mijn master diploma te halen, het probleem alleen is dat ik al een MBO en een HBO opleiding gedaan met een aantal vertragingen, ik heb dus al bijna 10 jaar studiefinanciering ontvangen wat het max is volgens mij, met bijhorende studieschuld die ik nog moet afbetalen.
Als ik nu een master opleiding ga doen moet ik nog 2 jaar lenen en ik maak me zorgen om de nog hogere studieschuld die ik dan ga krijgen.
Ik heb wel een bijbaantje maar dat is lang niet genoeg om alles mee te betalen (ik woon op mezelf dus redelijk wat vaste kosten waar ik niet onderuit kan).
Als het geld geen probleem was had ik zonder twijfelen een master opleiding begonnen maar nu is het helaas erg lastig.

Verwijderd

Voor zover ik weet tellen je jaren MBO stufi niet mee met je totaal aantal ontvangen jaren. In dat geval heb je dus nog recht op 3 jaar lenen (er vanuitgaande dat je je HBO in 3 jaar tijd hebt gedaan).

Ik heb zelft HBO Communicatie gedaan en ben net klaar met m'n master Communicatiewetenschap. Ik heb tijdens m'n master gewerkt bij een marktonderzoekbureautje waardoor ik vrij makkelijk een baan na m'n studie heb gevonden. Ik raad je aan om een master te volgen en in die tijd een part-time baan te nemen die in de richting ligt waar je straks in wil werken.

En dat je niet aan de bak komt ligt niet zozeer aan de opleiding, maar aan de beroerde marktomstandigheden. 3 jaar geleden kwam ik met HBO Communicatie bijna overal binnen. Nu is het met WO en relevante werkervaring alsnog moeilijk (als in: 1:4 a 1:5 brieven resulteert in een uitnodiging, dat was vroeger 1:1 a 1:2).

EDit: Pff... ik moet beter lezen :+ Je hebt het lenen deel al uitgezocht... ik zou het doen: lenen en dan verder studeren. Je schuld wordt hoger, maar je kansen op de arbeidsmarkt ook. PLus: je kan veilig relevante werkeravring opdoen (als in 8 - 16 uur per week bij een bureautje ergens werken ipv de post rondbrengen).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm ja lastig, rationeel gezien zou doorstuderen de beste keus zijn, mijn gevoel zegt alleen wat anders.
Ik ben opgegroeid in een dorp, door mijn studie woon ik nu in een stad maar ik ben nooit gelukkig geweest in een stad, ik heb een hekel aan al dat opgefokte asociale gedoe hier, sterker nog, ik ben er een tijd lang depressief van geweest wat ook ongetwijfeld aan mijn posts te merken is geweest (mijn excuses aan iedereen die ik toen voor de schenen heb geschopt).
Ik mis gewoon al die kleine dingetjes van een dorp, dat nuchtere, gewoon goedemorgen tegen elkaar zeggen op straat, al het groen, de ruimte, de stilte, het sociale.
Vandaar dat ik een baan zoeken en een huis kopen of huren in een dorp hoog op mijn lijstje staat.
Als ik zie hoe een oude vriend gewoon op zijn 18e meteen is gaan werken en nu een mooi huis heeft in het dorp waar ik graag weer wil wonen kan ik alleen maar stiekem jaloers zijn..
Studeren is ook niet alles schijnbaar alleen met de markt van nu heb ik denk ik weinig keus.

Als ik besluit verder te gaan ga ik weer informatica doen, CMD was in het begin leuk maar het einde was totaal niet interessant en koste grote moeite, ik zat er alleen nog maar voor het papiertje terwijl informatica mij van jongs af aan tot nu nog steeds boeit.
Eigenlijk ben ik zelfs bereid om mijn MBO informatica diploma weer uit de kast te trekken en op basis daarvan te solliciteren, dan maar wat minder verdienen.
Eigen bedrijf starten is ook nog een optie alleen is dat niet echt een makkelijke, vooral niet in deze tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 13:27 ]