[Illustrator] Exacte lengte en richting van handle aangeven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/2180/brdz.jpg

De handle waar in het groen 'handle' bij staat moet precies zo ingesteld worden dat hij mooi aansluit op het bovenste stuk, er mag dus geen knikje inzitten. Hoe kan ik dat doen? En graag wil ik ook de exacte lengte en richting van de handle ergens kunnen aflezen aangezien ik het op meerdere plaatsen moet toepassen. Is dit mogelijk? Ik heb de help enz van Illustrator al doorgelezen maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Naar mijn weten kun je geen exacte lengte van bezieren ingeven in Illustrator. Denk dat je daarvoor eerder naar een xCAD programma moet zoeken. :)

Als er geen knikje in mag zitten kun je shift gebruiken, of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Voor zover ik weet heb je dan een plugin nodig als CADtools, al weet ik niet meer zeker of dit daarmee kan (tijd geleden dat ik er mee gewerkt heb, werkt trouwens verder wel super voor technische tekeningen in Illustrator!).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
willem169 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:41:
Naar mijn weten kun je geen exacte lengte van bezieren ingeven in Illustrator. Denk dat je daarvoor eerder naar een xCAD programma moet zoeken. :)

Als er geen knikje in mag zitten kun je shift gebruiken, of bedoel je dat niet?
Met shift stelt hij hem in op hoeken van 45 graden, dus dat werkt niet. Heb inmiddels wel al BetterHandles gevonden wat redelijk werkt. Alleen zou ik daar voor meoten betalen of om het half uur Illustrator opnieuw opstarten ;)

CADtools is echt nog wat te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Je kan in de instellingen ook andere hoeken opgeven, tot een stuk of 6 geloof ik. Misschien dat je daarmee wat verder komt? En aan de andere kant $19 is nu ook weer niet zo veel, ten minste, als precisie echt nodig is.

[ Voor 27% gewijzigd door Savantas op 17-03-2010 20:59 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

kan je het eind resultaat laten zien?

Mijn portfolio op Instagram

Pagina: 1