• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-02 12:06
Ik zit rond te kijken naar een nieuwe tv voor in de woonkamer. Ik heb een zeer beperkt budget van 500 euro. In deze tijd kan je daar echter wel een leuk tvtje voor kopen.

Ik heb een Dell laptop die ik aan wil sluiten op mijn nieuwe tv om te genieten van HD films. Nu heeft mijn laptop geen HDMI aansluiting. Slechts een VGA en DisplayPort.
Wat zou dan het verstandigst zijn? Slechts een VGA kabel aansluiten tussen laptop en pc, vervolgens een apparaat audio kabeltje erbij?
Of bestaat er een DisplayPort to HDMI achtige connector?

Is de kwaliteit overigens niet brak bij het draaien van Full HD content over een vga kabeltje?

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-01 19:21

Zuurstok

Passionately curious

eerste hit op google;

http://zoek.dell.nl/1/2/1...aar-hdmi-adapter-kit.html

wat heb je er zelf aan gedaan om tot een oplossing te komen/antwoord te krijgen ? :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-02 15:43

amaterasu

In memory of Cj

ik heb mijn pc via VGA aan een 1080P LG tv 42inch. en de kwaliteit is gewoon goed/perfect. speel zo nu en dan een HD film af en zie eigenlijk geen kwaliteits verlies. met displayport heb ik geen ervaring helaas.

• Batata007
BobF. schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:45:
eerste hit op google;

http://zoek.dell.nl/1/2/1...aar-hdmi-adapter-kit.html

wat heb je er zelf aan gedaan om tot een oplossing te komen/antwoord te krijgen ? :)
Dat was ik inderdaad al tegengekomen.
Er staat overigens ook bij dat mijn laptop (M4400) ermee compatible is. Echter snap ik die aansluiting niet al te best. Als ik goed kijk zou er dus een HDMI kabel in mijn tv moeten gaan, vervolgens in die adapter, om vervolgens de adapter op de displayport te zetten?

Gaat er daarnaast ook audio over de lijn?

• Batata007
amaterasu schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:46:
ik heb mijn pc via VGA aan een 1080P LG tv 42inch. en de kwaliteit is gewoon goed/perfect. speel zo nu en dan een HD film af en zie eigenlijk geen kwaliteits verlies. met displayport heb ik geen ervaring helaas.
Itachi, audio doe je dan met een audio kabeltje?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 08:10

FeaR

In GoT we trust

amaterasu schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:46:
ik heb mijn pc via VGA aan een 1080P LG tv 42inch. en de kwaliteit is gewoon goed/perfect.
Let wel dat niet elke tv 1080p over de analoge lijnen accepteert. Er zijn tv's die maar tot maximaal 1080i gaan. Staat veelal achterin de manual wat de maximale resolutie is over VGA dan wel Component. Al zou de optie met de adapter van HDMI naar DisplayPort wel de mooiste zijn natuurlijk. Dat werkt zeker met 1080p, want langere afstanden met 1080p over (bijvoorbeeld) VGA wil ook wel eens niet gaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn Lenovo heeft ook alleen D-Sub en Displayport, daar heb je verloopjes voor (die ik inmiddels ook heb gekocht in afwachting op mijn nieuwe plasmatelevisie :P). Voor zover ik weet loopt daar geen geluid over, maar is het puur bedoeld als externe monitor aansluiting. Geluid kun je vervolgens weer naar een versterker/receiver sturen met een optisch (digitaal) of 3,5mm jackplug --> 2x tulp stekker, geen idee wat er op je Dell-laptop aanwezig is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

Sick Nick

Drop the top!

Displayport kan volgens de specs prima audio versturen, in apple's doen ze het niet maar je hebt best kans dat het bij dell wel werkt. Zo niet dan zal je voor het geluid inderdaad een andere oplossing moeten verzinnen, dan hoop ik dat je laptop ook een spdif digitale uitgang heeft (en je receiver een ingang maar dat zit er meestal wel op) anders zal je je films nooit met Dolby Digital of DTS in echt 5.1 kunnen bekijken.

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
er zit toch ook nog een verschil in display port en mini display port, daar moet je ff goed op letten
Pagina: 1