koppelen cellen Excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het koppelen van cellen tussen twee spreadsheets wordt bij het doel de waarde nul ingevuld terwijl deze bij de bron leeg is. Ik wil graag dat er wel een koppeling tussen deze cel gelegd wordt. Maar dat als er nog geen waarde vermeld staat dit ook in het doel spreadsheet geen waarde wordt ingevuld. Dus ook geen 0. En zodra er in de bron iets wordt ingevuld (ook een 0) dat dit dan in doel spreadsheet wordt bijgewerkt. Hoe kan ik dit regelen. Bedankt voor het meedenken.

marc saanen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Met formule: =IF(A1="","",A1) of =ALS(A1="";"";A1)

Eventueel is er ook nog een optie "show a zero in cells that have zero value" die je nu aan hebt staan.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.Waar kan ik die optie vinden ? En het is dus de bedoeling dat de cel leegblijft indien bij het brondspreadsheet de cel ook leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Onder iets als Office-knop->Excel opties->Geavanceerd->Weergaveopties voor werkblad. Het probleem daarmee is enkel dat alle cellen waarin een 'echte' 0 staat ook niet meer worden weergegeven.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dat is dus ook niet de bedoelng. Het gaat om het bijhouden van een voetbalcompetitie. En daarbij is 0-0 dus ook mogelijk. Dus zodra je een cel koppelt met een cel in een ander werkblad krijgt hij automatisch de waarde 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Dan gebruik je ISBLANK:

=IF(ISBLANK(Sheet2!I27);"";Sheet2!I27)
Pagina: 1