Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-07 09:39
Hallo heren,

Ik heb o.a. een Asus M2N32 SLi Deluxe moederbord (biosversie 2205). Er zit momenteel een Phenom X4 9850 BE op.
Nu ben ik erachter gekomen, dat men nog eens een bios update heeft uitgegeven (2209) van dit gouwe ouwe moederbord

Er kan nu bijvoorbeeld een AMD Phenom II X4 940 Black Edition op.

Op het ASUS forum / google kan ik ook zo snel niet vinden of deze upgrade zinvol is.

Ik weet natuurlijk dat een algehele update veel beter is, dan alleen een CPU upgrade. Maar omdat voor mijn doeleinden, een beter (sneller?) mobo of een sneller (duurder) geheugen niet zoveel zin heeft, lijkt me een upgarde naar een snellere CPU beter. De vraag is alleen, is 'ie sneller, en maakt het (veel) verschil.

Bad company 2 bijvoorbeeld, heeft baat bij een CPU met 4 cores.

Maakt de upgrade maar weinig uit qua prestatie, dan laat ik het gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door roland kroes op 16-03-2010 11:24 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-07 20:13
de nieuwe CPU zal allicht sneller zijn
maar is het bruikbaar voor wat je er mee wilt doen
wat voor videokaart heb je?
wat doe je met je pc (gamen devven textverwerken)?

als je iets meer info geeft kunnen we je beter advies geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Mijn specs zijn:

Mobo:Asus m2N32 SLI DELUXE
CPU: Phenom X4 9850 BE 3015 Mhz (14.5 x 208)
Geheugen: 4 X Gb Kingston KVR800D2N6/1G
Graka: MSI GTX 275 896 MB Twin Frozr OC

Pc word hoofdzakelijk gebruikt voor alledaagse dingen( surfen, word, exel etx) en gamen. Verder geen schokked moeilijke grafische dingen of videobewerkingen.

Het gaat zich vooral erom, hoe veel beter de nieuwe processor zou zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 13:20
roland kroes schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:12:
Bad company 2 bijvoorbeeld, heeft baat bij een CPU met 4 cores.
En hoeveel heeft de X4 9850 er dan? volgens mij 4 ;)
Ik vraag me af of je er iets van gaat merken. Tuurlijk, een X4 op 3 GHz zal sneller zijn dan een X4 op 2,5 GHz. Ik denk alleen dat je eerder tegen andere grenzen van je systeem aan gaat lopen, al zal dat niet eens gebeuren bij de werkzaamheden die jij opnoemt. Ik denk dat je winst zou behalen als je echt zware taken uit zou moeten voeren als renderen en dergelijke. Als ik jou was zou ik mijzelf die 150 euro besparen in ieder geval ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Ha, ik weet ook wel dat ik nu 4 cores heb :+

Wat ik gewoon bedoelde was, levert de CPU upgrade nu winst op in de configuratie die ik nu heb, of niet. Maar uit jouw mening haal ik, dat dat waarschijnlijk niet het geval is.

Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Even een, niet onbelangrijke, update voor de bezitters van een M2N32 Sli Deluxe:

Ik heb vandaag een AMD Phenom II X4 965 succesvol op mijn M2N32 Sli Deluxe gezet.

Deze loopt nu (voorlopig) stabiel op 3636 Mhz. Wel eerst de bios ge-update naar 2209.

Misschien wel een leuke opsteker voor de eigenaars van dit nog prima bordje :P

Afbeeldingslocatie: http://i22.photobucket.com/albums/b325/badpilot/cpuz.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door roland kroes op 26-03-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 10:39
inmiddels is bios 5002 beta ook beschikbaar, met max cpu
Phenom IIX4 945 (HDX945WFK4DGM),3.0GHz,2048KB,95W,rev.C3,SocketAM3,Quad-Core
Via onderstaande link kan je van alle asus bordjes de maximale cpu zien.
http://support.asus.de/cp...port.aspx?SLanguage=en-us

Ik heb al enige tijd een X4 9950 op dit bordje draaien ,maar ben op zoek naar een geschikte grafische kaart van ati.
Ik weet niet welke pcie 16x ( versie ????) er allemaal wel werken namelijk.
Ik heb zelf een MSI 5850 gezien met Card Interface (Video) PCI-e 2.x 16x maar gaat dat ook op de m2n32 werken . als je bijv. GTA IV of zo wilt spelen.

[ Voor 56% gewijzigd door makkie op 03-07-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Wat voor jou een geschikte kaart is is voor een ander een minder geschikte kaart. Welk doel heeft de kaart en wat is je budget zijn de minimum vereisten om te posten... Welke kaart zit er nu in, en waarom bevalt deze niet.

Het is echter niet zo netjes om een topic van een ander te kapen, zeker niet als je je realiseert dat dergelijke topics een slotje krijgen van de mod's, getuige de geringe inzet die je toont.

Het MoBo heeft een PCI-e 16x om een videakaart in te steken waarin alle hedendaagse kaarten hun werk kunnen doen, dus kijk even in "**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?" en de "pricewatch" is ook altijd handig. Succes!

Als je er daarna nog niet uitkomt dan kun je altijd in Videokaarten & Beeldschermen een vraag stellen, maar laat blijken dat je eerst zelf wat onderzoek hebt gedaan. Ze helpen je daar dan graag verder.

[ Voor 14% gewijzigd door 0scar op 02-07-2010 07:22 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

Pagina: 1