Nieuw scherm voor o.a. fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:06
Gisteren heeft mijn Samsung 710T van zeg 5 jaar oud de geest gegeven (wit beeld vol met gekleurde strepen, ook als het scherm niet is aangesloten).

Waar gebruik ik het scherm voor:
- Fotobewerking
- Internet/ office dat soort
- Voetbalgame
- Af en toe een film

Nu ben ik druk aan het kijken naar een nieuw scherm. Zoals ik begrepen heb uit verschillende bronnen is het verstandig om een s-pva of e-ips scherm te kiezen. Daarnaast wil ik graag een 22 inch 16:10/:9 (heb nu 17 4:3)

Nu ben ik tot het volgende lijstje gekomen (als is het lastig te zien of het om een recent model gaat):
- De Dell 2209WA (€349,-)
- Nec EA231WMi (ook rond de €350, maar wat ouder?)
- Eizo EV2313WH (€499,- is eigenlijk wel te duur, weet ook neit echt wat de meerwaarde is)
- HP LP2275 (€349,-)
- Apple cinema display (heel mooi, maar boven mijn budget en ook niet in 22inch volgens mij)

Tot nu toe lijkt mij de Dell qua prijs/ kwaliteit het beste...maar dat is een gevoel. Helaas kan ik de schermen ook nergens in het echt vergelijken..

• Laeh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 22:14
Ik weet niet wat je budget precies is maar pricewatch: Dell Ultrasharp U2410 is toch eigelijk een droomscherm, het komt heel erg goed uit alle reviews die ik heb gelezen. de resolutie van 1920x1200 zorgt voor een beetje meer hoogte tijdens het internetten. hij is wel heel erg heler, maar dat valt vast aan te passen bij de instellingen.

• gelukkie
Bedankt voor je antwoord, maar ik wil als max rond de 400 uitgeven. Verder vind ik 24inch wat te groot...

Nog wat verder zitten nazoeken/ denken...en het lijstje kan misschien het best ingekort worden tot de NEC en de Dell. Belangrijkste verschillen zijn dan:

Nec: goedkoper, 16:9, display port (heb ik niet op mijn videokaart volgens mij), full-hd, 23 inch, 1000:1 contrast

Dell: duurder, 16:10, geen display port, iets minder dan full hd, 22 inch, 3000:1 contrast

Wat denken jullie, heeft full hd voordelen t.o.v. iets minder, is die contrast verhouding groot verschil? Andere punten, welke de een boven de ander uit laten steken?

Verwijderd

voor fotobewerking zou ik ZEKER een full-HD scherm kopen
pw filtertje
pw filtertje

dan kom je rond de €450 250 uit voor een budgetscherm.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 22:40 ]

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Ik zou zeggen, staar je vooral niet blind op alle specs van de toestellen. Hier wordt zo veel mee gesjoemeld dat het heel lastig vergelijken is.

Loop de winkel binnen, zet alles op fabriekinstellingen en kijk wat je het mooiste vindt. Voel ook even of de boel wel degelijk is. Overweeg een Spider, hiermee kun je je monitor kalibreren, ideaal voor fotobewerking.

• gelukkie
Maar de full hd is wel op 23 inch, de ander is iets lager, maar ook 22inch.. dan wel weer 16:10..

Maar ik zou idd heeeeel graag de 2 schermen in het echt zien...maar ik zou echt niet weten waar ze in een echte winkel worden verkocht én op voorraad zijn..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

oeps :P

[ Voor 98% gewijzigd door Sick Nick op 16-03-2010 23:16 . Reden: foutje, linkje verkeerd gezien. Had verhaal over TN wat je niet wilt maar zag dat die uit de link had gelaten ]

Pagina: 1