Probleem NAS en Belkin draadloze n+ router

Pagina: 1
Acties:

• NAS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Ik heb thuis een Dual IDE HDD NAS (zoiets als deze:http://www.uk-surplus.com/computers/networking-hubs/dual-hdd-nas-enclosure-ide/prod_117.html) en ik krijg hem niet draadloos aan de praat in combinatie met mijn Belkin n+ router.
Hij wordt wel herkend al client en ook wordt hij via het programma dat bij de NAS werd geleverd herkend. Als ik dan probeer de WEB interface te openen dan krijg ik met veel moeite de login pagina te zien (niet compleet en duurt lang) en na het inloggen gebeurd er eigenlijk niets meer. Via de windows vista netwerk explorer zie ik hem ook maar dubbelklikken werkt ook niet.

Als ik mijn laptop over LAN aansluit op de router dan is er geen probleem. Ook heb ik het draadloos geprobeerd via mijn oude D-link router, dit was ook geen probleem.

Wie heeft er tips voor me?

Bedankt en groeten,

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zou het kunnen dat je op die nas jumbo frames aan hebt staan?

• NAS
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat jumbo frames zijn. Ik heb gekeken en het nergens kunnen vinden, ik ga er dus van uit dat dat het probleem niet is.

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Zou goed probleem met jumbo frames kunnen zijn (als de NAS 1Gbps doet), of iets als dit:

Wikipedia: Ethernet

Zorg dat beide apparaten op auto staan (vereist voor 1Gbps Ethernet).

Zou het ook nog iets veel simpelers kunnen zijn als een brakke netwerkkabel die nog goed werkt op 100Mbit maar niet op 1Gbps...

• NAS
1gbps doet dat apparaat volgens mij niet.

Ik heb het met drie verschillende kabels geprobeerd. Vergeet ook niet dat het prima werkt via mijn oude router. Ook bekabeld (zowel direkt tussen router en computer als beide via router) werkt het prima.

• NAS
Heeft iemand nog een tip?

Ik heb dus het idee dat het aan de router ligt, het werkt namelijk wel via de oude router.
Pagina: 1