Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
• School: http://www.rsz.nl/, extra info: http://www.z-a-c.nl/nieuws/index.php
• Baan: Zandvoort
Verder heb ik geen relevante informatie
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dank je maar mijn Duits is niet bepaald goedBertus schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:19:
Scuderia Hanseat!
En vrijrijden.nl voor als je eens een paar betaalbare rondjes wil doen op zandvoort. (dat ook is rsz natuurlijk)
[ Voor 5% gewijzigd door c0ne op 16-03-2010 17:00 ]
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Wil sowieso eerst op Zandvoort of Assen een cursus. Wil eerst leren hoe je goed. snel en vooral veilig over de baan gaat voor ik de ring aandoec0ne schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:57:
Doen ook engelse cursussen, en volgens mij rijden er ook NL instructeurs mee. Maar eerst eens een basis-cursus op zandvoort oid. lijkt me beter dan meteen volgas de ring over.
En vrijrijden.nl voor als je eens een paar betaalbare rondjes wil doen op zandvoort. (dat ook is rsz natuurlijk)
Die rsz had ik overigens al gevonden maar was benieuwt naar ervaringen en ook eventuele alternatieven
Wat voor auto heb je nu?
Zelf rij ik voornamelijk op zandvoort met vrij rijden sessies en ben van plan via driving fun ofzo is een keer een middag te boeken.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Ik heb nu een Opel Astra G 1.6 16V. Redelijk rap (kan natuurlijk sneller) maar vooralsnog ben ik niet van plan om met die de baan op te gaan.!null schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:58:
Ik zou eerst eens met een enigzins sportieve auto Zandvoort rondjes doen, via bijvoorbeeld vrijrijden.nl. Dat is heel laagdrempelig, en ben je niet meteen veel geld kwijt. Kun je even proeven.
Wat voor auto heb je nu?
Zelf rij ik voornamelijk op zandvoort met vrij rijden sessies en ben van plan via driving fun ofzo is een keer een middag te boeken.
Mocht je om wat voor een reden rechtsaf gaan ipv linksaf heb ik een probleem.
Ik zal m'n ogen eens openhouden voor een goedkope auto. Misschien samen met een kameraad aanschaffen
[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 16-03-2010 22:39 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb ook kennis gemaakt met circuit rijden middels vrij rijden, het zou mij in het begin te veel zijn geweest om meteen een middag voor een paar honderd eu te doen, nu vind ik het een leuk idee. En je moet ook maar weten of je auto het trekt, waar ik bij een Astra niet heel erg veel vertrouwen in heb (no offence).
Overigens ben ik zelf al 12 keer ofzo naar vrij rijden geweest, en heb slechts enkele keren idioten gezien, evengoed zaten ze me niet in de weg. Je komt ze een keer tegen, en ze zijn sneller of langzamer dan je (of gaan de grindbak in) dus de rest van de sessie heb je er niet eens last van. En bij DF kan er net zo goed iemand voor je neus spinnen. Vrij rijden is niet perfect maar het gaat prima. En zodra er veel goedkope opel-tjes of bmw-tjes aanwezig zijn dan kun je je conclusie trekken, dat je wel even een andere keer de baan op gaat.
Je kunt ook naar dat soort dagen gaan en proberen met mensen aan te pappen, vragen of je enkele rondjes mee mag rijden. Lukt vast niet altijd, maar het kan wel.
[ Voor 51% gewijzigd door Mex op 18-03-2010 09:32 ]
Voor je licentie kan je ook een allin prijs krijgen met een auto. Dan heb je geen zorgen, kom je op het circuit, je haalt je auto op en je kan gaan.
En de Astra mag dan wel prima rijden, er kunnen allerlei dingen naar boven komen bij circuit rijden. Foutjes aan het koelsysteem die niet erg genoeg zijn dat ze er bij dagelijks rijden uit komen. Slecht remvloeistof of bijna versleten remmerij dat bij normaal rijden geen problemen lijkt te geven en als je de baan op gaat dan heb je binnen no-time fading. Geen ramp, kan je weer de baan af zonder iets echt te slopen, maar als je een middag a 200 eu geboekt hebt lijkt me dat erg vervelend.
Maar goed, de TS moet ook aangeven of het uberhaupt een optie is, met eigen auto het circuit op. Wat er is natuurlijk altijd het risico, of het nou door jezelf komt of door anderen, de auto in de prak te rijden, zie je niks meer van terug.
Hoewel het wel een 100pk uitvoering is waar vast iets meer is uit te halen en na de juiste preparatie best leuk kan zijn. Hoef ook niet perse met 300 over het rechte stuk hoor
Ben wel een beetje aan het rondkijken.
Twijfel tussen de volgende autos
Volvo 360 2.0
+ goedkoop in aanschaf
+ Te gebruiken in de Volvo 360 cup
- zo 123 niet veel beschikbaar
VW Golf VR6
+ snel
+ veel beschikbaar
- toch nog aan de prijzige kans (2000+)
- reputatie van afgetrapte bakken
Ford Sierra 2.0
+ achterwiel aandrijving
+ betaalbaar in aanschaf
- veel in automaat uitvoering
Vervolgens zal aan elke auto wel het een en ander moeten gebeuren en voor het gemak zullen ze street-legal moeten zijn. Heb immers geen aanhanger. Bij de gegevens van de Volvo 360 cup staat dat dit wel vaker gebeurt. Gewoon op het circuit even andere banden eronder en klaar.
Vooralsnog is het nog steeds beetje oriënteren.
RWD, betaalbaar, beschikbaar, ideale gewichtsverdeling.
Verder is zo'n VR6 wel snel, maar wie boeit dat nou? volgens mij is het een ondersturend hok en gaan er vaak dingen kapot.
Uit je Astra 10pk meer halen is nutteloos, je blijft een rijdende chicane voor M3's en dergelijken. En je kan het geld veel beter aan de ophanging uitgeven, daar valt veel meer winst mee te boeken.
Je moet even duidelijk zijn wat je wil. Wil je zo nu en dan het circuit op? Wil je van een professional betere voertuigbeheersing leren? Of wil je uit eindelijk mee gaan doen aan zo'n Volvo 360 of Porsche 944 cup? Dat is nogal wat, zeker qua tijd en kosten dat er in gaat.
En wat is je budget voor deze hobby?
Waar het schip vervolgens strand....Om te beginnen natuurlijk dat vrij rijden. De ring opzoeken natuurlijk en als het financieel rond komt misschien wel zo'n 360 cup.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Cool dat je zo bezig wilt gaan zijn met racenL1nt schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:59:
In eerste instantie wil ik zo'n licentie en de voertuig beheersing.
Waar het schip vervolgens strand....Om te beginnen natuurlijk dat vrij rijden. De ring opzoeken natuurlijk en als het financieel rond komt misschien wel zo'n 360 cup.
Ik heb zelf bij de rsz een weekendopleiding gedaan (vrijdag t/m zondag) en daarmee mijn licentie gehaald. Daarna een jaar in de Seat Endurance gereden binnen het dnrt.
Kijk eens op www.dnrt.nl daar staan veel aanbieders van curusssen (ik kan je de cursussen die vanuit sp-support worden gegeven erg aanraden, zijn betaalbaarder, meteen met auto en veel 1 op 1 les van goede coureurs).
Houd er wel rekening mee dat racen _DUUR_ is. Onddanks dat je naar de goedkopere raceklassen aan het kijken bent moet je toch rekening houden met zo'n 5k kosten per jaar als je geen schade rijdt (met schade zou het wel eens een stuk duurder uit kunnen vallen).
Zorg dus dat als je "echt" gaat racen dat je sponsoren hebt, zonder sponsoren ga je het niet redden. Probeer sponsoren vooral voor te houden dat het belastingtechnisch erg interessant kan zijn om te sponsoren.
Ik ben al een jaar of 2 niet meer actief in de autosport maar zou zo elke dag in willen stappen als het geld rond is, maar ik kan je zeggen, recessie in combinatie met sponsors vinden is niet echt een makkelijk.
Veel succes
Die tijd is voorbij.Wormaap schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:05:
Daarnaast heb je'n E30 325i voor'n appel en'n ei
Momenteel is de Max5 cup het betaalbaarste.