[W2KSBS] Remote Administration // Terminal Services

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Beste allen,

De volgende situatie: Windows 2000 SBS, op een oude Fujitsu Siemens Primergy machine... Terminal Server staat geinstalleerd met het doel het beestje van afstand te kunnen benaderen voor beheer.

Om één of andere reden is het, na elke reboot, na ongeveer twee weken niet meer mogelijk de machine op afstand te benaderen (mstsc geeft time-out). Als ik lokaal ga kijken lijkt alles in orde, alle gerelateerde services zijn in de lucht, en deze restarten heeft geen zin. Ik kan geen events vinden die iets te maken hebben met het probleem, en het enige wat helpt is de machine herstarten, met alle downtime en stilzittende medewerkers tot gevolg.

Googlen heeft tot nu toe niets geholpen, en door het woud van Windows 2003 en 2008 gerelateerde hits zie ik de Windows 2000 bomen niet meer...

Kan iemand me de juiste richting op wijzen, het oude beestje wordt zsm vervangen, maar tot die tijd moet ik er wel remote bij kunnen...

By each crime and every kindness, we birth our future

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 16:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Telnet naar poort 3389 lukt dus ook niet?

This footer is intentionally left blank

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die machine is voorzien van SP4 :? (eventueel ook de post sp4 rollup pack)

A wise man's life is based around fuck you

• redfoxert
  • Niet online
In windows 2000 had je 2 opties voor het installeren van de Terminal Services. Een optie was een administrative ding iets, maximaal 2 admins tegelijk. De andere was voor het echte Terminal Services werk.

Voor beide heb je echter een licentie nodig! De eerste is (of was) gratis aan te vragen via een webportal dacht ik. Dat zat in de tooling zelf. De andere was gewoon aanschaffen en code invoeren.

Tis al heel wat jaren geleden dat ik hiermee heb gespeeld dus het is ff roestig.

Standaard verloopt na 14 dagen je "trial" op de Terminal Services als je geen licentie hebt ingevoerd. Dus dat verklaard wel waarom je er na 2 weken niet meer op kan komen.

Als dit allemaal teveel moeite is voor de time being zou ik er een andere tool op zetten zodat je de console kunt overnemen zoals VNC, Remote Admin of andere soortgelijke tools.

[ Voor 12% gewijzigd door redfoxert op 16-03-2010 10:23 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
redfoxert schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:23:
In windows 2000 had je 2 opties voor het installeren van de Terminal Services. Een optie was een administrative ding iets, maximaal 2 admins tegelijk. De andere was voor het echte Terminal Services werk.

Voor beide heb je echter een licentie nodig! De eerste is (of was) gratis aan te vragen via een webportal dacht ik. Dat zat in de tooling zelf. De andere was gewoon aanschaffen en code invoeren.

Tis al heel wat jaren geleden dat ik hiermee heb gespeeld dus het is ff roestig.

Standaard verloopt na 14 dagen je "trial" op de Terminal Services als je geen licentie hebt ingevoerd. Dus dat verklaard wel waarom je er na 2 weken niet meer op kan komen.

Als dit allemaal teveel moeite is voor de time being zou ik er een andere tool op zetten zodat je de console kunt overnemen zoals VNC, Remote Admin of andere soortgelijke tools.
je kennis is idd erg roestig :+

admin mode had je geen license voor nodig, voor 'application mode' echter wel zonder activatie had je 90 dagen plezier van deze tijdelijke cals

ik zeg: je hebt een memory leak in een applicatie welke dit probleem veroorzaakt. er zijn echter ook genoeg TS bugs in 2000 die met fixes op te lossen waren. alleen dan moeten we weten welk servicepack op die machine geinstalleerd is.. en dat weten we nog niet :)

A wise man's life is based around fuck you

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07-2025
Machine draait SP4, met alle updates tot op heden... Zal even wat meer achtergrond geven:

Beheer van de machine is door mij overgenomen, dus het was een draaiende situatie. Het is een P4 2,4 met 4GB geheugen, gelukkig zit er wel een redelijk fatsoenlijk moederbord in (ServerWorks ed.)... De hele combinatie met Windows 2000 SBS is op z'n minst "ongelukkig" te noemen, je merkt dat het systeem op z'n tandvlees loopt door een druk bezette Exchange configuratie, en een database'je hier en daar...

Het punt is dat ik er niet teveel aan wil / durf te doen, onder het mom van "het werkt", en omdat men binnen afzienbare tijd gaat overstappen naar iets moderns, tot die tijd moet het echter wel blijven werken.

Toevoeging: Telnetten naar poort 3389 opent wél een sessie, maar geeft verder geen zichtbare data, het is de eerste keer dat ik dat probeer, dus ik weet niet wat de normale output zou moeten zijn. Ik heb er for the time being VNC op geinstalleerd, works like a charm... Zou het toch wel fijn vinden als ik hier de oorzaak van kan achterhalen, voor de hobby dan maar :)

[ Voor 20% gewijzigd door Freggel_United op 16-03-2010 12:00 . Reden: Het was een 2,4, niet een 2,8 ]

By each crime and every kindness, we birth our future

Pagina: 1