Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Ik weet niet zeker waar ik dit topic mag/moet plaatsen dus als deze verkeerd staat laat het mij weten :)

Ik wil graag de beste kwaliteit beeld uit de xbox 360 halen.
Tot nu toe speel ik met de standaard kabel die bij de xbox 360 meekwam.
Maar ik heb het gevoel dat de beeldkwaliteit wat beter kan, zelf heb ik een : 2333hd samsung scherm waar ik mijn xbox 360 op heb aangesloten (1080p). (zie koppeling)

Kan ik betere kwaliteit uit de xbox 360 krijgen door een HDMI kabeltje te kopen? (en behoud ik dan mijn geluid?)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hangt er vanaf welke kabel er eerst bij zat hè ;) Dat scheelt nogal per uitvoering. Als je de componentkabel hebt aangesloten (rode, groene en blauwe stekkers) zul je naar mijn mening weinig verbetering merken ten opzichte van HDMI, terwijl wanneer je hem nu met composiet (geel) of s-video hebt aangesloten de kwaliteit wel zwaar verbetert.

Maar hier zijn gelukkig pas tig topics over geweest, gebruik de search eens ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verschilt nogal per TV, op mijn TV is het beeld over HDMI idd beter. (dan component)
Trouwens als je de officiële HDMI kabel van MS koopt (ja ik weet het, die is nogal prijzig) zit daar een speciale adapter bij waar je digitaal of analoog je geluidsinstallatie op aan kan sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://di1.shopping.com/images1/pi/18/79/fa/49652454-260x260-0-0_Microsoft+HDMI+Cable+for+Xbox+360.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ga ervanuit dat je nu via componentkabel aangesloten speelt? (dus die RGB plus stereo geluid, 5 tulpstekkers).

Als je die kabel gebruikt, dan scheelt het nogal per TV of hdmi beter is. Met mijn panasonic plasma maakt het in elk geval 0,0 uit. Maar met sommige goedkope modellen van TV's maakt het heel veel uit (de input is gewoon veel slechter).

hdmi is veilig, want het is gewoon altijd goed. Maar als je niets te klagen hebt over je beeld (het is bijvoorbeeld gewoon haarscherp) dan zou ik er niets aan veranderen.

Als je het met scart of met een composietkabel (met een gele, rode en wit stekkertje) hebt aangesloten. Nou zet je dan maar schrap. Want dan ga je nog wat meemaken als je hdmi gaat gebruiken... In positieve zin.

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 16-03-2010 09:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JvS: Component is YPbPr ipv RGB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

I know, maar de kabels zijn die kleuren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Klinkt allemaal goed :)

Ik ga er gewoon voor en koop zon officiele kabel, en kijk wel wat er gaat gebeuren.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

stategamer schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:49:
Klinkt allemaal goed :)

Ik ga er gewoon voor en koop zon officiele kabel, en kijk wel wat er gaat gebeuren.

Thanks!
Een korte tip though: Als je geen externe stereo gebruikt... heb je weinig aan die officiele MS kabel, dan kan je net zo goed een of andere HDMI kabel kopen voor 5 euro, aangezien kwaliteit bij HDMI kabels tot 15m geen bal boeit (Er was een topic over ja, geen idee meer hoe die heet). Zolang er op de verpakking maar HDMI 1.3 staat ;)

Want jouw Scherm ondersteunt gewoon geluid over HDMI (ik heb hetzelfde scherm).

Ik heb twee 2m HDMI kabels. Xbox-360 -> 5.1 geluids-set -> TV. Werkt perfect... heb bij iemand anders hetzelfde scherm maar dan met een MS HDMI kabel gezien, geen verschil.

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 16-03-2010 10:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
D4NG3R NL schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:58:
[...]

Een korte tip though: Als je geen externe stereo gebruikt... heb je weinig aan die officiele MS kabel, dan kan je net zo goed een of andere HDMI kabel kopen voor 5 euro, aangezien kwaliteit bij HDMI kabels tot 15m geen bal boeit (Er was een topic over ja, geen idee meer hoe die heet). Zolang er op de verpakking maar HDMI 1.3 staat ;)

Want jouw Scherm ondersteunt gewoon geluid over HDMI (ik heb hetzelfde scherm).

Ik heb twee 2m HDMI kabels. Xbox-360 -> 5.1 geluids-set -> TV. Werkt perfect... heb bij iemand anders hetzelfde scherm maar dan met een MS HDMI kabel gezien, geen verschil.
En was het beeld duidelijk beter met die HDMI kabel? :o
Heel erg bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

stategamer schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:25:
[...]

En was het beeld duidelijk beter met die HDMI kabel? :o
Heel erg bedankt voor je reactie!
HDMI zorgt voor minder ruis tegenover Component (RGB + Stereo), Qua kwaliteit kan het ietsje omhoog gaan. maar voornamelijk qua geluid zul je een goed verschil merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

!!!!!!!!!!????????????

Sorry, maar via je TV speakers ga je echt geen verschil horen tussen audio via een normaal stereo kabeltje of via een hdmi kabel... Dat heeft ook niets met ruis te maken.

Dus tenzij je TV een enorm brakke audio-in heeft, maakt dat niets uit. Hetzelfde geldt voor het beeld. De kwaliteit van het beeld is op component gelijk als die van hdmi, uit de xbox. Alleen sommige minder goede tvs hebben kwalitatief gewoon een slechtere input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JvS dat is niet helemaal correct. Component vereist een hogere bandbreedte, dit omdat het een analoog signaal is. Zie ook Wikipedia: Component video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eh, ja mooi. En wat betekent dat volgens jou?

Component is gewoon een goede manier om een HD signaal mee te versturen. De beeldkwaliteit is gewoon goed. Net als met een hdmi kabel. Het is theoretisch zelfs eerder beter dan hdmi: op grote afstanden blijft het signaal zelfs langer goed dan met een hdmi kabel.

Het enige nadeel is dat je het wel kan verprutsen. Dus minder kwaliteit input, levert direct een iets slechter beeld. Bij een hdmi aansluiting betekent mindere kwaliteit direct grote fouten, dat gebeurt niet. Hdmi is dus een zekerheidje, maar niet per defenitie beter dan component (ik heb een 46"full HD plasma en heb beide geprobeerd, maakte niets uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

JvS schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:44:
Eh, ja mooi. En wat betekent dat volgens jou?

Component is gewoon een goede manier om een HD signaal mee te versturen. De beeldkwaliteit is gewoon goed. Net als met een hdmi kabel. Het is theoretisch zelfs eerder beter dan hdmi: op grote afstanden blijft het signaal zelfs langer goed dan met een hdmi kabel.

Het enige nadeel is dat je het wel kan verprutsen. Dus minder kwaliteit input, levert direct een iets slechter beeld. Bij een hdmi aansluiting betekent mindere kwaliteit direct grote fouten, dat gebeurt niet. Hdmi is dus een zekerheidje, maar niet per defenitie beter dan component (ik heb een 46"full HD plasma en heb beide geprobeerd, maakte niets uit).
HDMI heeft een Digitaal signaal, dit betekend dat er binaire code worden verstuurd deze kan niet zomaar ineens bitjes missen. Dan vraagt de TV meteen om een nieuw signaal.

Component heeft een Analoog signaal, dit betekend dat er een analoog signaal loopt, de TV kan hierin niet opmerken of er iets mist of dat er veel ruis ect is.

Analoge kabels worden ook geadviseerd op een kabel die niet langer is dan 5m te gaan. HDMI kan tot 15m zonder versterkers ertussen ;)

Daarnaast heeft een Analoog signaal last van verval door OA, RFI. (Radio Frequency Interference)

Wat jij zij trouwens over je 46" plasma scherm. Dit verschilt per scherm... op het scherm wat hij heeft is het verschil ZEKER merkbaar (Uit eigen ervaring).

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 16-03-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik snap prima het verschil tussen digitaal en analoog. Helaas is het zo dat als je bij hdmi tegen de grenzen aanloopt, je dan hele lelijke artifacten te zien krijgt. Het is geen tcp/ip protocol dat dan even om een nieuw pakketje gaat vragen.

Ik denk dat jij eens met een theater of lichttechnicus moet gaan praten die een videosignaal naar ver weg moet sturen. Ik heb ervaring met 15 meter kabel en een beamer met hdmi en component. Dat eerste gaf bijzonder onvoorspelbaar irritante problemen. Dat laatste werkte op 1 dvd speler voor geen meter (slechte component uitgang) en op onze HTPC met radeon 9700 pro en component converter gaf het op het 150" scherm een prima beeld, zonder ruis, zonder ghosting.

Ik heb redelijk wat ervaring met videokabels en lange afstanden. Digitaal is leuk. Zoals ik zei: Het is een zekerheidje. Alleen component is helemaal niet slecht. Tenzij je apparatuur slecht is (zoals met mijn dvd speler toen). Mijn huidige tv heeft gewoon een goede componentaansluiting. Als de TV van de topicstarter dat niet heeft (dat kan natuurlijk, samsungs stoonden er een jaar geleden niet zo goed mee bekend), dan heeft een hdmi kabel ook zin.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 16-03-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden: de keuze digitaal of analoog hang volledig af van wat voor hardware je hebt. Daarbij is het bij analoog ook nog eens belangrijk om goede kabels te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

D4NG3R NL schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:54:
[...]

HDMI heeft een Digitaal signaal, dit betekend dat er binaire code worden verstuurd deze kan niet zomaar ineens bitjes missen. Dan vraagt de TV meteen om een nieuw signaal.

Component heeft een Analoog signaal, dit betekend dat er een analoog signaal loopt, de TV kan hierin niet opmerken of er iets mist of dat er veel ruis ect is.

Analoge kabels worden ook geadviseerd op een kabel die niet langer is dan 5m te gaan. HDMI kan tot 15m zonder versterkers ertussen ;)

Daarnaast heeft een Analoog signaal last van verval door OA, RFI. (Radio Frequency Interference)

Wat jij zij trouwens over je 46" plasma scherm. Dit verschilt per scherm... op het scherm wat hij heeft is het verschil ZEKER merkbaar (Uit eigen ervaring).
Get your facts straight.

Het maakt, zoals JVS zegt, zeker voor het geluid op je tv-speakers niet uit, en waarschijnlijk zie je, maar dat is meer afhankelijk van de aansluiting in de tv, ook geen verschil tussen component en hdmi.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik zag op mijn Samsung tv ook geen verschil tussen component en HDMI, maar vond HDMI vooral makkelijker omdat het minder stekkers was en ik via HDMI met 1 knop naar de juiste zender kon, ipv 3 keer switchen naar het juiste kanaal. (En ik kon de component-kabel voor 15 euro verkopen terwijl de HDMI kabel 3 euro bij de action was :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Wat je ook nog kan proberen is een VGA kabel.
Ik heb deze ook, en ik moet zeggen dat het een perfect beeld geeft, beter dan mijn Component. HDMI heb ik niet geprobeerd, ik heb geen HDMI op mijn Xbox...

Ik merk vooral dat VGA scherper is maar mindere kleuren heeft. Component is iets korreliger maar heeft vollere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
The Great HooD schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:59:
Ik heb deze ook, en ik moet zeggen dat het een perfect beeld geeft, beter dan mijn Component. HDMI heb ik niet geprobeerd, ik heb geen HDMI op mijn Xbox...

Ik merk vooral dat VGA scherper is maar mindere kleuren heeft. Component is iets korreliger maar heeft vollere kleuren.
Een VGA kabel is leuk, maar ik had echt een mindere beeldkwaliteit hiermee. Met component en HDMI had ik ongeveer dezelfde beeldkwaliteit, alhoewel het leek alsof HDMI net iets scherper is en component rijkere kleuren had. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Dit is overigens op een 40" Full HD Samsung van een aantal jaar terug (geen idee welk model :P)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon hoe je TV de invoer van de kabels verwerkt wat een (groot) verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

The Great HooD schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:59:

Gebruik in dat geval VGA ;) geeft meestal een wat scherper beeld (zoals je zelf al zij) en stel dan handmatig op je scherm het contrast/helderheid/kleurbereik in?

Pagina: 1