Windows 7 installatie verloopt langzaam*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 12:26
Hallo,

Ik zit in de problemen en jullie kunnen mij daar denk ik wel mee helpen :? .

Als ik mijn Windows 7 wil installeren krijg ik het volgende blauwe scherm te zien 8)7 :

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/4672/fotoff.jpg

Dit gebeurd al vrij snel voordat dat ik iets kan invoeren.

Ik heb zowel de 32 bit als de 64 bit versie en alle 2 blijft het op precies dezelfde plek hangen, ik kan overigens wel de muis gewoon bewegen maar er gebeurd niks meer |:( .

Je hoort de Cd speler ook niet meer draaien of iets.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Probeer eens te installeren vanaf een USB stickje? Die zijn wat sneller, en misschien is er wat mis met je lezer?

Is het een orgineel schijfje?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25
Ik heb dit zelf ook ooit gehad op een computer. Toen was wachten de oplossing. Laat de computer gewoon een 20 tot 30 minuten zo staan en grote kans dat hij opeens wel verder wil met installeren.

Overigens was dit probleem nadat win7 geinstalleerd was niet meer aanwezig, dan start de computer gewoon normaal op! Het was bij mij iig alleen tijdens de installatie!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:49

skoozie

SCSI

van het weekend ook weer eens windows 7 geinstalleerd. ik dacht ook dat hij op dat scherm bleef hangen. maar het duurt gewoon heel lang voordat hij de taal laat zien. na het selecteren van de taal duurt het weer zeer lang voor hij verder gaat. geef hem de tijd en maak ondertussen het huis schoon (is wat ik heb gedaan :))

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:20

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult wat specifieker moeten zijn:

1. Hoe probeer je te installeren? In-place upgrade VS vers VS vers op totaal lege hardware maakt nogal wat uit. De laatste is uiteraard de veiligste.

2. Wat voor hardware? Wacht setup niet op een of andere floppydrive die aanstaat in de BIOS maar niet aangesloten? Honkytonky moederbord met ladingen integrated maar niet aangesloten hardware? (geloof het of niet, maar aanstaande floppycontrollers zijn dé hoofdreden voor lang wachten tijdens setup!)

3. Medium: wat voor schijfje? Onafhankelijk van het feit of je licentie echt is of niet, het feit dat je zegt dat je 2 media hebt duidt óf op een media-download, óf op een family pack/retail doosje. Uiteraard zijn de downloads van niet-microsoft bronnen niet altijd vertrouwt, erg vaak zitten ze vol malware!

4. Hebben andere OS-en dit ook? Hangt Vista/XP/Ubuntu ook op vage dingen? Heeft die PC wel gewerkt? Is die hardware in orde? Kortom: hangen/opstartproblemen troubleshooter vraagjes.

Al in al kan gesteld worden: de setup wacht ergens op. Is het je hardware, een analyse van de partities op je PC, of zelfs een of andere vage raidcontroller waar hij niets van snapt, wie weet! Het zou zo maar kunnen dat je een combinatie van "defecterend" RAM met een of andere partitie layout met 8 andere Windows versies hebt.

DETAILS! DETAILS!

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 16-03-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Ik heb dit probleem opgelost door de floppydisk in het bios uit teschakelen. Met floppy 1,5 uur en zonder 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:11
Bij dat scherm hing mijn installatie ook lang. Gewoon x aantal minuten wachten (volgens mij moest ik zelfs kwartiertje wachten) en dan gaat de installatie gewoon door :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb ook hetzelfde probleem gehad, totdat ik besloot eens in het BIOS te rommelen. Ik zal zo even een fotootje nemen van wat ik heb uitgezet, wellicht dat dat helpt.

Beloofde edit: bij mij was het deze optie:

Bios

Oftewel, Marvell IDE mag aan blijven staan, Marvell IDE Boot ROM moet op disabled. Dit allemaal op een Asus P5Q moederbord overigens, met een oude DVD brander via IDE aangesloten.

[ Voor 57% gewijzigd door rodie83 op 16-03-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Dit probleem ben ik al eens vaker tegengekomen. Waarschijnlijk heb je de floppydrive op enabled staan in de bios. Dit staat vaak standaard aan, ook al heb je er geen in zitten. De installer van Windows 7 wordt hier erg traag van. Oplossing is dan ook gewoon even je floppydrive uitschakelen in de bios. :)

Ow ik zie dat triskele10 me al voor was :X

[ Voor 9% gewijzigd door Bee.nl op 16-03-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:20

Umbrah

The Incredible MapMan

Bee.nl schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:21:
Dit probleem ben ik al eens vaker tegengekomen. Waarschijnlijk heb je de floppydrive op enabled staan in de bios. Dit staat vaak standaard aan, ook al heb je er geen in zitten. De installer van Windows 7 wordt hier erg traag van. Oplossing is dan ook gewoon even je floppydrive uitschakelen in de bios. :)

Ow ik zie dat triskele10 me al voor was :X
offtopic:
En ik hem weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom installeer je Windows 7 niet op het huidige systeem? Of doe je dit al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Laatst online: 28-08 14:11
Welk mainboard heb je? Ik ben dit ook tegengekomen bij een pc met MSI K9N SLI Platinum bios 1.0 na een bios update naar 1.A installeerde Windows 7 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Laatst online: 28-08 14:11
Bart0n is het inmiddels gelukt om Windows 7 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 12:26
Ja het is inmiddels gelukt met de tip van Bee.nl
Sorry voor de late reactie trouwens!

Bedankt allemaal!
Pagina: 1