Toon posts:

Harddisk monteren in laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door omstandigheden krijgt mijn zus haren laptop terug zonder harddisk .
Das gemakkelijk , grote broer zal er wel een nieuwe insteken. Het betreft een medion MD 96500. Harddisk gehaald en nu het grote probleem , hij past er op 2 mogelijkheden in , er zit geen slotje op de fiche op het moederbord .
Het past op beide manieren , dus hoe moet het , met de tekst naar boven of met de onderkant naar boven.
Als je kontakt opneemt met medion kennen ze maar 1 antwoord "opzenden aub". En waar ik de harddisk kocht wist de verkoper het ook niet

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:18
Gewoon proberen, kan geen kwaad als je 't verkeerd om monteert voor zover ik weet. Ik kan me herinneren dat ik vroeger 't ook gewoon probeerde.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Jimster schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:58:
Gewoon proberen, kan geen kwaad als je 't verkeerd om monteert voor zover ik weet. Ik kan me herinneren dat ik vroeger 't ook gewoon probeerde.
Mwoah, dat kan wel kwaad gok ik zo... Alleen is het zo dat alles maar op 1 manier past, dus als het niet past, dan doe je iets verkeerd. Anders doe je het goed ;)

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Vreemd inderdaad dat er twee manieren zijn. Het meest logisch lijkt mij dat de tekst naar boven staat, maar als verder de aansluitingen hetzelfde zijn maakt het niet uit de hdd op zijn kop zit.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 08:08
Het kan zijn dat de schijf, die je helaas mist, een bracket heeft waardoor een gewone schijf (wel laptop schijf) past in de laptop. Dit is vaak een flinterdunne verpakking om de schijf die de schijf geschikt maakt voor je laptop (verloopje van connectors). Bij HP en Dell en nog meer is dit gewoon. Die heb je dus nodig om dat schijfje in te bouwen.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-12 08:15

Barrycade

Through the...

Even met in de laptop naar de connectoren kijken en vergelijken met de HDD. er zit aan 1 kant een voedingsconnector die zal het wel duidelijk maken waar de HDD moet komen.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 15:20

AlexanderB

7800 rpm

het gaat echt maar op 1 manier passen hoor, als het een pata schijf is, mist er een pin van de 44 pins aansluiting (dus eigenlijk maar 43 pins is) en als het sata is, past het echt maar op 1 manier..

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:18
AlexanderB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:33:
het gaat echt maar op 1 manier passen hoor, als het een pata schijf is, mist er een pin van de 44 pins aansluiting (dus eigenlijk maar 43 pins is) en als het sata is, past het echt maar op 1 manier..
2,5inch schijfjes hebben vaak/soms wel alle 44 pinnen. De laptopzijde ook vaak. Ik ga er vanuit dat hij geen SATA heeft, omdat het op beide manieren past volgens de TS.
Pagina: 1