Wireless blijft uitvallen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Er is hier in huis al sinds enkele jaren een livebox aanwezig (nog aangeschaft in de tijd dat het nog wanadoo was) en hiervoor is een dongle besteld. Nu is het probleem dat het internet af en toe voor het wireless uit valt. Dan spiked the ping gigantische en is de verbinding totaal onbetrouwbaar. Verder is hier nooit een probleem mee te vinden. Ik hoop dat iemand hier weet hoe en of wat dit veroorzaakt en hoe ik het zou kunnen verhelpen.
Misschien handige info:

- Het komt vaak voor 's avonds laat (rond een uur of 12-2 's nachts)
- Het internet komt af en aan, af en toe is het even helemaal weg, dan is het er weer even.
- De ping rijst de pan uit, zodra een potje warcraft wordt gespeeld wordt iedereen weggesluist omdat ze een ping hebben van >1000, normaal komt dit niet hoger dan 100. (Dit geldt niet alleen voor buitenlanders, ook nederlandse spelers krijgen een achterlijke ping).
- Het gebeurd vaak wanneer gebruik is gemaakt van P2P-software, of een lange download met hoge snelheid van een server.
- Wij hebben Online als provider. (2Mbit (niet lachen a.u.b. :D))

Mijn gedachten:
- Mijn provider (Online) is niet erg vriendelijk en verwijderd mijn (draadloos)internet in de avond. (kleine kans, aangezien de lan-aansluitingen het wel doen over het algemeen).
- Er is een beveiliging ingebouwd welke bij x connecties de verbinding eruit gooit. (P2P?)
- Bovenstaand met x Mbit verzonden data.

Verder zou ik geen idee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:35
Geen van alle. Optie 1 is niet realistisch. Een provider doet dergelijke dingen niet al zouden ze het kunnen. Optie 2 kan in theorie wel (maar dan geen beveiliging, maar een vol-lopende nat-tabel. De lan verbinding zou dan echter ook uit moeten vallen. Optie 3 kan vziw niet.

Een vierde optie is gewoon dat je draadloos even wegvalt omdat het apparaat oud is en misschien niet helemaal lekker functioneert. Iets daaraan gelijk is dat het hele apparaat zich even reset en het gewoon wat langer duurt voor de draadloze verbindingen om weer tot stand te komen.

Ik denk dat je het beste eens contact op kan nemen met online om te kijken of zij je een nieuw modem aan kunnen bieden. Wellicht dat dat helpt.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie, aan ouderdom had ik nog niet gedacht. Het is wel een probleem dat de laatste tijd erin is geslopen. Het is inmiddels een erg oud ding en het kan zeer goed ouderdom zijn!

Bedankt :)

EDIT:
Wat houdt een vollopende NAT eigenlijk in?

EDIT2:
Ik vraag dit omdat hij het na een keer opnieuw opstarten het een tijdje weer doet, hoewel wel een stuk onbetrouwbaarder.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:35
Een nat-tabel houdt de verschillende externe - interne connecties bij. Wanneer jij een website opvraagt maakt jouw computer een verbinding op poort 80 naar de externe website. Jouw computer zelf is alleen niet op poort 80 te bereiken, maar geeft een hoog poortnummer mee. De webserver zal de data dan naar jouw IP adres + het hoge poortnummer terugsturen.

Omdat je maar 1 ip adres hebt op je internetverbinding en wellicht meerdere computers moet jouw modem bijhouden welke computer welke hoge poort heeft aangeboden aan een externe server. Dat slaat het modem op in de nat-tabel. Wanneer je download met p2p creëer je heel veel van dit soort verbindingen omdat je met veel mensen tegelijk aan het communiceren bent. Soms kan je modem dan zonder geheugen komen te zitten en dan werkt het niet meer.

Na het opnieuw opstarten zou hij het dan alleen wel weer betrouwbaarder moeten doen (voor even)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:00
Als het goed is controleert de livebox ergens rond middernacht op nieuwe updates en ik kan me zo voorstellen dat dat in combinatie met het encrypten en decrypten van je draadloze netwerk pakketjes een aardige belasting voor de CPU en/of geheugen is.

Waarschijnlijk heeft de aansturing van het draadloze netwerk een lagere prioriteit dan het routeren en switchen van bedrade pakketjes waardoor je bij de bedrade verbinding veel minder last hebt.

Omdat ik naast de livebox een draadloos accespoint heb, krijg ik de livebox eigenlijk alleen op z'n gat door flink te downloaden met veel gelijktijdige dowloads en een lange que met veel verschillende sources

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt allebei voor jullie reacties. Ik denk dat het inderdaad het NAT-probleem moet zijn, daar komen de klachten het meest mee overeen :)

Bedankt voor alle informatie!
Pagina: 1