Nieuwe HTPC start niet op, mobo is goed

Pagina: 1
Acties:

• Vegas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik ben ten einde raad :/

Heb een nieuwe set onderdelen gekocht, een mooie Lian Li HTPC kast, een Gigabyte GA-H55M-USB3 moederbord, 2 reepjes 2GB Kingston geheugen en een Intel i3 processor.

Nu heb ik al een moederbord ge-RMA'd omdat ik zeker was (onterecht blijkt nu) dat ie kapot was, de pc startte in het geheel niet op. 1 seconde gingen de lampjes branden en de fans aan, en weg was ie weer. En dit steeds herhalend.
Nu weer een nieuw bord geprobeerd (hetzelfde type), zelfde reactie. Ik begin te denken dat het aan de processor ligt... want ik heb zojuist een andere voeding geprobeerd en die geeft hetzelfde resultaat.
Ik heb de pinnetjes gecheckt in de socket, deze zijn allemaal heel en aan de processor zie ik ook niets vreemds.

Natuurlijk heb ik Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen, maar dit mocht niet baten.

Kan iemand me iets anders nog adviseren om te doen of zit ik in de goede richting (processor stuk) te denken ?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-02 20:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Van een topic lezen verdwijnen je problemen niet ineens ;)

Wat heb je uit de troubleshooter uitgevoerd? Wat ws het resultaat?

En wat voor componenten heb je daar exact?

• Vegas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-07-2024
OK dit gaat ook niet helpen lees ik alweer aan al het enthousiasme. Wat een kutsite is het toch geworden, hebben jullie allemaal goed gedaan.
Slapen maar.

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-01 12:16
Vegas schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:48:
OK dit gaat ook niet helpen lees ik alweer aan al het enthousiasme. Wat een kutsite is het toch geworden, hebben jullie allemaal goed gedaan.
Slapen maar.
lmfao, dude wat denk je dat we helder ziend zijn? je hebt goedkope stroom zeker, trekt je voeding niet. >:)

wat moet je anders al eerste vragen he, alvorens we je kunnen helpen.

alles aangesloten--> kabels.
componenten zal wel goed zijn.
foto's desnoods?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 10:04

Rannasha

Does not compute.

Klinkt als een voeding die de load-piek van het opstarten niet trekt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Als je het RAM eruit trekt, CPU erin laat, krijg je dan wel beep codes van het mobo?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Vegas schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:48:
Slapen maar.
Kerel, wil je nou geholpen worden of niet? Als je even de faq leest enzo staat er duidelijk in dat je de specs moet posten en aan moet geven wat je al gedaan hebt. Als je de hangen en opstartproblemen troubleshooter doorgenomen hebt kunnen we er dus vanuit gaan dat je je geheugen, graka en HDD al getest hebt?
Species5618 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:06:
Klinkt als een voeding die de load-piek van het opstarten niet trekt.
Hij heeft al een ander getest zegt hij, dus dat zal het niet zijn ;) tenminste, als die andere voeding genoeg power heeft.

als je het mij vraagt: ga onderdelen uitsluiten. Je mobo is het niet zeg je, en je voeding ook niet. Wat voor voedingen heb je gebruikt? Ga eerst eens het geheugen testen, de videokaart, je HDD. ga opstarten met zo min mogelijk hardware en sluit even iets aan wat piepjes kan laten horen.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1