Crossfire HD4850 vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakers,

sinds een tijdje heb ik 2x de HD4850 in bezit, maar deze nooit kunnen aansluiten, omdat toen ik het probeerde mijn pc steeds opnieuw bleef opstarten. Aangezien mijn voeding 420 Watt was ging ik er vanuit dat het hier aan lag.

Nu heb ik echter sinds vandaag een nieuwe 600Watt voeding met 2 apart 12v rails en nog steeds loopt World of Warcraft vast.

Ik heb al geprobeerd 3D Mark een aantal keer te laten lopen, maar dit gaat goed en helemaal geen problemen. Op zichzelf werken allebei de kaarten gewoon goed. Ik heb met allebei WoW gespeeld zonder enig probleem, totdat ik er nog 1 bij zet.

De PCI-e 6pins stekker is aangesloten op beide kaarten.

Ik heb de volgende specs:
Mobo: MSI P55-GD65
CPU: core i5 750
Corsair XMS3 2x 2GB 1600MHZ
Voeding: Sharkoon RUSH Power 600 Watt
1x Club3D HD 4850
1x Sapphire HD 4850

De temperatuur van de kaarten komt niet boven de 70 uit en de CPU zit op de 40 graden. Ook heb ik 6 casefans op volle toeren draaien. De installatie van deze windows is nieuw. Ook de drivers zijn up to date.

Ik heb al geprobeerd alles los te koppelen en alleen het nodige aan te sluiten, zonder succes.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? of waar ik zou kunnen kijken?

PS: Het vastlopen gebeurd soms na 5 minuten al en soms pas na een half uur. Het beeld staat op dat moment gewoon stil en de resolutie lijkt ineens veranderd te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 21:29 . Reden: extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Ik zie dat je 2 4850's hebt van verschillende fabrikanten. Dit kan nog wel eens voor gedoe zorgen.
- Draaien beide grafische kaarten op dezelfde freq.
- Hebben ze dezelfde BIOS versie
- Heb je Catalyst AI op minimaal 'standard' staan
- Merk je verschil tussen een 3DMark run voor en na bijvoegen nieuwe kaart?

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Iska

- Hoe kan ik precies zien op welke freq ze draaien? Volgens mij schakelen ze terug nadat ik alt + Tab uit een spel.
- Hier zal ik even naar moeten kijken, maar als ik zo nadenk dan lijkt het me niet (net even gekeken en klopt inderdaad niet)
- Ik heb wel meer gelezen over de Catalyst AI gelezen, maar ik kan nergens iets terug vinden in CCC hiervan.
- Ik merkte wel wat verschil, maar niet heel veel.

ik ga even kijken of ik allebei de kaarten dezelfde bios kan geven en de performance daarna wel normaal is.

bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

- Even kijken bij informatie GPU-Z wanneer ze idle zijn. Het kan zijn dat idle verschillende waarde bij GPU clock hebben, gaat dus om default clock.
- Verschillende BIOS versies kan gedoe geven. Je kan op internet de BIOS's van de fabrikanten vinden. En zoeken tot je 2 met dezelfde versie hebt. Flash tutorial
- Even kijken bij 3D -> All settings
- Wat is niet heel veel :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Ze waren al gelijk, dus daar lag het niet aan.
- Ik heb net even 1 kaart geflasht zodat hij precies hetzelfde is als de ander.
- Die staat op advanced (stond al op standard)
- De score wisselde een klein beetje. niet genoeg verschil dat je het zou merken.

ik ga nu weer even testen en kijken wat de scores dit keer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Rare vraag, maar staan crossfire wel enabled in GPU-Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij staat enabled.

Ik kreeg nu ook een BSOD. Ik heb er even een foto van gemaakt.

http://i43.tinypic.com/2jhz4w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Misschien even terug naar Catalyst 9.12 want die draait bij mij perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iska schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:33:
Misschien even terug naar Catalyst 9.12 want die draait bij mij perfect
dat zal ik proberen :)
ik ga later nog even testen in mass effect 2 om te zien hoelang hij het daar volhoud.

heel erg bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska

Iska

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderZout
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 14:47
Ik heb exact hetzelfde probleem met Windows 7 Ultimate 64bit. Maar dan met 2 x Club3D 4870 OC 1024MB in CrossFire.

Zowel Mass Effect 2 als Battlefield Bad Company 2 lopen vast na onbepaalde tijd (5 tot 30 mins).
Met CrossFire uitgeschakeld werkt het prima.

Driver probleem lijkt me sterk, want ik heb Windows 7 vers geïnstalleerd, alle updates uitgevoerd, laatste ATI drivers geïnstalleerd, etc. Helemaal schoon dus.

Knap vervelend, omdat ik erg veel mensen kan vinden die hetzelfde probleem hebben, maar werkelijk NERGENS een oplossing of een mogelijke oorzaak! Behalve dan dat het iets met de RC 7100 versie kan zijn.

Aldus, naar waarheid ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
wat voor voeding heb je? want dit geld lijkt mij voor deTS als oorzaak, 600 watt sharkoon.. kan nooit veel soeps zijn...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZonderZout
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 14:47
Het lijkt me niet dat het met mijn hardware te maken heeft. In Windows XP draait de hele setup reeds 1,5 jaar (ofzoiets) zonder enige problemen, met alle toeters en bellen aan. Pas sinds Windows 7 gaat het mis.

Maar voor de volledigheid; ik heb een Antec TruePower TP-750W. Zo'n aanpasbaar geval.

Aldus, naar waarheid ingevuld

Pagina: 1