• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-02 11:50
hallo,

momenteel heb ik in mijn systeem 4gb geheugen zitten,namelijk KVR800D2N6/2g x2
nu kan ik voor een leuke prijs 4gb extra bijkopen,
enige ''nadeel'' is dat dit geheugen als naam KVR800D2N5/2g heeft...
met nadeel bedoel ik,kan dit kwaad?wat zijn de pro's en con's als ik dit nog in mijn systeem zet?

sys specs
MSI k9a2gm (FIH) mobo (ondersteund dual channel wat ik natuurlijk ook gebruik)
PhenomII X4-940BE (3.0GHZ stock)
W7/64bit
bijzaak:
WD 250GB HD
xfx hd5770 xxx

alvast bedankt

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

waarschijnlijk staat die 5 voor 5-5-5 timings, en heb je nu 6 voor 6-6-6 timings..

maar desondanks, het zou prima samen moeten draaien.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-02 20:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

pros:
het werkt!

cons:
Je hebt er niets aan.

Tenminste... wat doe jij met je pc dat je 8GB nodig denkt te hebben?

• Slammed_a4
klinkt wat stoerder toch?:p
nee,maar toekomstgericht...of onnodig?
kan het aan een leuke prijs kopen,daarom dat ik dacht van,kan het wel doen,maar...toch even vragen op tweakers,na eigen ''verkeerde" keuzes te maken op hardware gebied,heb ik toch geleerd om het toch maar ff hier te vragen,scheelt wel wat!
verder ga ik het idd niet echt nodig hebben,maar mss over X aantal tijd wel?spreek over een halfjaartje tot een jaar verder?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je PC wordt traag als je te weinig geheugen hebt. Het wordt niet sneller als je extra veel geheugen hebt. Met andere woorden: je hebt niks aan geheugen dat je niet gebruikt. Kijk eens hoe veel geheugen je gebruikt (taakbeheer) tijdens je dagelijkse bezigheden (gamen? fotoshoppen? Multitasken?), zit je dicht tegen de 4GB aan dan is een upgrade misschien wel leuk, blijf je rond de 3GB of lager, hou het geld lekker in je broekzak :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Slammed_a4
hmm,photoshop gebruik ik niet,doe vaak gewoon forum's/youtube/automotive video's bekijken...en dan regelmatig wel gamen (bc2/trackmania/gta IV),word,excel en al die troep gebruik/heb ik niet,verder ook geen msn gebruik of video's/muziek op de hd staan,kijk ofwel via youtube of gewoon dmv een audio cd...begrijp wel dat als ik extra geheugen heb dat het niet sneller gaat,maar dacht dat het toch wel iets of wat zou doen,maar anderzijds na enkele topics te lezen,begrijp ik nu dat al het geheugen dat je niet gebruikt bij een toepassing gewoon maar staat te niksen en dus eigenlijk onnodig is,mss dan toch dat geld in de tas houden en bijsteken bij een nieuwe voeding :s

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-02 20:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk idd niet dat je gelukkig wordt van meer RAM (weet het wel zeker).

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Met computers is het vaak zo dat je het beste pas iets kunt kopen als je het nodig hebt, of echt wil hebben.
Dat geheugen wat je nu namelijk voor zo'n mooie prijs kan krijgen kost over een jaar misschien nog maar de helft. Dan kun je nu veel beter dat geld opzij houden, of in iets nuttigers steken als een SSD. Het verschil dat je daarmee krijgt ga je zeker merken.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Als de geheugenmodules goed samenwerken is er misschien een iets hogere snelheid te merken. Zoals tweaker --meAngry-- zegt levert een ssd met grote zekerheid veel meer snelheidswinst op.

Volgens pagina 2-7 van de handleiding zal maar 7 GB werken.

Citaat:
Due to the chipset resource deployment, the system density will only be
detected up to 7+GB (not full 8GB) when each DIMM is installed with a 2GB
memory module.

Een vermeerdering met 3 GB van 4 GB naar 7 GB weegt waarschijnlijk niet op tegen het plezier van een ssd, waarbij de G2-Intel van 80GB valt aan te raden.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 22:54 ]

Pagina: 1