ASP.NET db wil niet lukken.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik probeer onder windows 2003 server(enterprise edition) iis icm met .net framework 2 draaiende te krijgen.
De website zelf(allemaal .aspx files) draait prima maar nou wil ik hier ook een login systeem in bouwen om de gebruikers die een login naam en w8woord hebben ook allemaal een persoonlijke pagina geven en op elke pagina door middel van die login persoonlijk te verwelkomen op die pagina.

En nee, ik ga niet over op php want dan vliegt mijn email server er weer uit want ik gebruik daar afterlogic xmail server lite voor met hun eigen webmail die ook in aspx draait. en dat draait wel goed.

Waarom een nieuwe website??? ik wil nu een goed werkende website die xhtml en css validated is. want in mijn vorige website werkte de helft niet. zoals plaatjes die niet goed wouden laden ed.

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik die aspx files kan koppelen aan de db die ook nog gemaakt moet worden en dat lukt dus ook nog niet...

KAN IEMAND MIJ HIER MEE HELPEN?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
Wat heb je nu, wat lukt er niet? Valide xhtml en css heeft vrij weinig met aspx te maken (m.u.v. een aantal servercontrols etc...)

Kijk even rustig wat er niet lukt, en stel concrete vragen. Hier kunnen we vrij weinig mee helaas. Bekijk eventueel een aantal voorbeelden, die voldoende te vinden zijn, en kijk of je misschien een stap mist o.i.d :)

[ Voor 20% gewijzigd door asfaloth_arwen op 15-03-2010 21:20 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Haan

dotnetter

je houdt een heel verhaal over zaken die niet relevant zijn, en uiteindelijk stel je geen concrete vraag, alleen 'het' lukt niet.. leg eerst eens uit wat je nou eigenlijk aan het proberen bent ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
biertjuh? schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:16:
...........
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik die aspx files kan koppelen aan de db die ook nog gemaakt moet worden en dat lukt dus ook nog niet...
\
Dus je vraagt hoe je verbinding kunt maken met een database die nog niet gemaakt is? ;)

Ehm.. niet? 8)7

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Nu online
Onder andere het database aanmaken gaat helemaal de soep in.. ik heb over het inloggen ed al wwel wat gevonden op wikibooks(http://nl.wikibooks.org/wiki/Programmeren_in_ASP.NET/) maar daar zie ik verder ook niet hoe ik de database aspnetdb.mdf aan kan maken. want de software die daar wordt gebruikt kan ik niet meer terug vinden bij ms. dus concreet:
hoe moet ik in vredesnaam die database aanmaken???

Even voor de mods:
de locatie van dit topic is niet heel handig volgens mij.
zouden jullie het eventueel kunnen verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SQL2005 Express of SQL2008 Express is niet zo'n enorm groot verschil - maar desondanks: je mist echt wat stappen in je plan van aanpak als je daar nu stante pede mee aan de slag wil gaan.
Van je eigen links:
http://nl.wikibooks.org/w...NET/Werken_met_databanken

Eerste vereiste is een werkende (SQL)DB. Als je die nog niet hebt, regel dat dan.

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 15-03-2010 23:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Nu online
Alvast bedankt... ik denk dat ik hier al een stuk verder mee ga komen... we gaan het nu uitproberen..
Pagina: 1