[Windows 7] Regelmatig wit scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Tweakers,

Bij mn schoonvader, welke een laptop heeft met Windows 7, komt er vaak ineens een wit scherm in beeld.
Ik zal nog eens proberen een print screen te maken, het is alleen af te sluiten met alt+F4.
Als ik vervolgens bij processen kijk *via taakbeheer) zie ik in de lijst het programma 'csrss' draaien, maar er staat niets achter wat de beschrijving is, dat is leeg.

Nu had ik ff gezocht op google maar kom vrij veel tegen met virussen etc. kennen jullie dit of is dit een
onderdeel van windows 7 en moet ik een ander programma hebben?
Hoe kan ik erachter komen waar het vandaan komt?

Ben al bezig om iets van malwarebytes ofzo te laten draaien om er zo achter te komen waar het vandaan komt.

Heb het idee dat het vaker voorkomt sinds het programma SOPCAST is geinstalleerd. Maar heb deze inmiddels verwijdert en het blijft nog steeds voorkomen.

Ik hoop op een reactie en wat hulp.
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Begin anders eens met het draaien van een virusscan als je overal leest dat het virus is, lijkt me stap 1

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
csrss is gewoon een goed bestand. Geen virus, dit draait op elke pc (iig Windows 7, de rest weet ik niet precies).

Virusscan kan inderdaad geen kwaad, wacht daar dus eerst de resultaten even van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

diabolofan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:49:
csrss is gewoon een goed bestand. Geen virus, dit draait op elke pc (iig Windows 7, de rest weet ik niet precies).
Ligt eraan. Als malware zijnde zou ik mezelf ook vooral zo noemen of mezelf als extra DLL daarin hooken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device