NAS en Statisch IP adres (static IP)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284917

Topicstarter
Mensen,

Ik heb een NAS staan (Synology 110j) die wil ik kunnen benaderen vanuit een andere lokatie, heb daarom en static IP aangevraagd.

Heb een Linksys Router staan.

Hoe stel ik het nu in

a) static ip in de router rest laten staan.
b) static ip in de NAS en dynamic in de router

Iemand tips ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284917

Topicstarter
Hey dank je wel,

Blijft voor mij de vraag wat ik in moet stellen op de router en wat op de Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik heb helaas geen ervaringen met Synologie nasjes maar ik kan mij haast niet voorstellen dat het heel anders zal zijn dan het instellen van een statisch ip adres op de pc.
Hier heb je een site waar uitgelegd wordt hoe een statisch ip in te stellen in windows xp:
http://www.snelrennen.nl/ip_adres.php

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Info is vrij beperkt.

Samenvattend:

NAS + Linksys Router.
Je wilt van een andere locatie (EXTERN) benaderen? Dus via internet naar de share?
Dit kan nooit, alleen via ftp. Zit er een ftp server op?

Indien je bedoel vanaf een andere pc binnen je bestaande netwerk kan dit via \\*ip nas*\ bij start uitvoeren.
Eventueel kan je via "net share \\*ip nas*\*goedemap*\ " er een letter aan koppelen

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
Het beste is om je MAC adres van je NAS te koppelen aan een IP adres. Zo weet je zeker dat de DHCP server nooit je adres dubbel gaat uitgeven.
Verder voor toegang op afstand zou je DynDNS oid kunnen gebruiken. En verder moet je de juiste poorten forwarden naar je NAS toe.
Hoe je dit alles doet (behalve DynDNS) staat allemaal in de handleiding van je router.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

klaasbram schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:07:
Het beste is om je MAC adres van je NAS te koppelen aan een IP adres. Zo weet je zeker dat de DHCP server nooit je adres dubbel gaat uitgeven.
Wat natuurlijk ook gewoon te doen is door de DHCP-server pas vanaf *.20 uit te laten delen bijvoorbeeld. Alles daaronder kun je gebruiken om vast in te stellen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 21:59
Op mijn 106e () kan ik via Management, Systeem/Netwerk, de LAN-poort op handmatige configuratie zetten. Vul dan een static IP-adres in (op mijn netwerk 192.168.1.xx). Subnetmask bij mij 255.255.255.0.
En mijn DNS-server en gateway staan op 192.168.1.1 (router). In de router heb ik het IP-adres ook gereserveerd voor de NAS (a la klaasbram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
Gizz schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:09:
[...]

Wat natuurlijk ook gewoon te doen is door de DHCP-server pas vanaf *.20 uit te laten delen bijvoorbeeld. Alles daaronder kun je gebruiken om vast in te stellen :)
Voor zo'n NAS maakt het niet veel uit maar als je WOL gaat werken dan zul je merken dat MAC aan IP koppelen wel zeker iets uit kan maken ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:15
Ga is op zoek in de handleiding van je router naar ip adressen reserveren. Dan koppel je een dhcp adres aan het mac adres van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 22:59
je kunt ook je ip adres aan een gratis dns koppelen http://www.no-ip.com/ mijn 209 heeft deze ook. ik heb een hopto.org adres, deze wordt ook ondersteund door synology.
dan hoeft je tenminste geen ip iedere keer in te voeren
Pagina: 1