2de TB dood :(

Pagina: 1
Acties:

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja hoor, I've done it again:

Na een halve dag reizen van Delft naar Bunschoten en terug (handig dat online bestellen) kom ik thuis met een nieuwe thunderbird 1200 al in mijn asus a7v133.
Ik schroef mijn mobo in de kast, geheugen zat er nog in, agp-kaartje erbij, copper shim en silverado erop en aanzetten.
De eerste keer gebeurt er niets, want ik had de powerled als resetswitch aangesloten |:(
Probleem verholpen en opstarten maar weer. Hij deed het! Ik helemaal blij, toetsenbord erop aangesloten en nog een keer proberen.
Tot mijn grote verbazing gebeurde er niets, helemaal niets, behalve dat de pc op standby ging :'(

Nu hoop ik dat ik moederbord heb dat vanaf het begin kapot was en dat ik nog een nieuwe TB krijg, want anders blijf ik voorlopig zitten met een PII300 :(

Verwijderd

JA das minder goed nieuws
dat heb ik ook van anderen gehoord dat die
snel doorfikken wat er precies allemaal mis gaat weten we ook niet
maar mobo is the same asus a7v133
en proccesor 1200 tb..

mischien iets fout in die bordjes
maar de mijne werkt uitstekend
mischien heb ik wel geluk ....
wie weet >:)

• Ultra
  • Niet online
Of ik heb ontzettend veel pech en 2 slechte thunderbirds achter elkaar, maar hoe groot is die kans nou :?

Die lui van Europc, waar ik mobo en cpu gekocht heb, hebben nog steeds niet teruggebeld. Misschien zijn ze nu een manier aan het verzinnen om mij de schuld te geven ;)

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Gebruik anders in het vervolg een spacer.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Ultra
  • Niet online
Ik heb een copper shim gebruikt en de core is nog heel, cahe e.d. ook.

Bedoel jij nou met een spacer hetzelfde als wat ik bedoel met shim :?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 08 maart 2001 16:02 schreef venoxxx het volgende:
Ik heb een copper shim gebruikt en de core is nog heel, cahe e.d. ook.

Bedoel jij nou met een spacer hetzelfde als wat ik bedoel met shim :?
Denk dat we inderdaad hetzelfde bedoelen(doelde ook op zo'n plaat die je tussen je koeler en processor plaats, om zo bij plaatsing de core te beschermen).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 22:53

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Magical.. Ik zie je 3dmark score, en ondanks dat ik het je heus wel gun enzo, halen vergelijkbare pc's (tb1200's) met een MX niet meer dan 5000 3dmarks, omdat die dingen niet harder kunnen.. dus ik neem aan dat je em op 10x10 gebenched heb? Anders is het wel heel knap (jajaja specs + bewijs hebbuh!! :) )

Verder hoor je wel heeeel veeel over verbrande tb's op allerlei bordjes :(

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

tja terug naar de winkel
enne in 3dmark2000 haal ik 6346
in 640*480*16 singlebuffer 8-)
dus die score kan wel

• Ultra
  • Niet online
Ik ga denk ik maar een andere hobby nemen, want nu moet ik dat moederbord naar Europc opsturen. Ook al blijkt het een kapot bord te zijn, dan krijg ik nog geen nieuwe cpu :r (zit wel wat in)

Ik wordt er ook al impliciet van beschuldigd die TB's doorgebrand te hebben door die silverado en spacer er verkeerd op te zetten :(

Verwijderd

waarom een copper shim bij een silverado :?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 08 maart 2001 16:15 schreef venoxxx het volgende:
Ook al blijkt het een kapot bord te zijn, dan krijg ik nog geen nieuwe cpu :r (zit wel wat in)
Als ik jou was zou ik maar even HEEL ERG BOOS gaan worden bij die zaak, want dat slaat nergens op. Als jij een fout moederbord hebt, en daardoor twee CPU's verneukt, dan kun jij daar niks aan doen. Dan moet je gewoon een nieuw mainboard, en kostenloos een nieuwe CPU krijgen!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Cooler verkeerd aansluiten op een AMD en je kan hem weer weggooien. Super groot en duur nadeel van AMD. Intel is veel hittebestendiger en stabieler, maar toch worden er meer AMD's gekocht dan Intels, omdat ze veel goedkoper zijn. Toch ergens logisch, maar ik ben Intel fan 4ever.

• Ultra
  • Niet online
Copper shim kan toch geen kwaad als extra veiligheid? Zo voorkom je volgens mij dat je tijdens het bevestigen van de silverado je niet onder een scheve hoek op de core drukt.

Eerst maar afwachten of het aan het moederbord ligt en daarna proberen heel boos te worden, het is alleen de vraag of dat gaat helpen en of dat me lukt >:)

• Ultra
  • Niet online
Tja, wat is cooler verkeerd aansluiten...

Die copper shim was aardig warm en de heatsink was ook niet koud (dus opgewarmd).

edit:
En de Arctic Silver was ook verspreid. Daar waren ze niet zo'n fan van bij Europc btw :?

Verwijderd

He venoxxx, balen man!
maar bekijk het eens van de zonnige kant 8-) nu heb je 2 zeer stoere B-) sleutelhangers!

Nee blijft klote |:(...
xie je wel weer op het edupprikbord hè :)

Verwijderd

Ik dacht mijn TB 1000 ook even aan te sluiten. Starten lukte me 1 keer, en daarna nooit meer. Leek typisch een doorgefikt zaakje :(

Totdat ik een case met een 300W voeding ging gebruiken. Loopt nu als een zonnetje.

• Ultra
  • Niet online
Ha die Tardis. Ik heb maar 1 sleutelhanger want die andere ligt bij Europc.
Ik denk niet dat je me nog op het edup-prikbord gaat zien, want ik ga denken al mijn computeronderdelen stuk voor stuk van 17 hoog naar beneden gooien >:)

Ik heb een 300W enermax voeding.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op donderdag 08 maart 2001 16:22 schreef HitmanWVU het volgende:
Cooler verkeerd aansluiten op een AMD en je kan hem weer weggooien. Super groot en duur nadeel van AMD. Intel is veel hittebestendiger en stabieler, maar toch worden er meer AMD's gekocht dan Intels, omdat ze veel goedkoper zijn. Toch ergens logisch, maar ik ben Intel fan 4ever.
lekker flamen he... :( |:(,

ten eerste je lult over dat Intel hittebestendiger is dan AMD. FOUT, AMD cpu's worden warmer dus dan zijn ze hittebestendiger. Ik wil hier natuurlijk niet mee zeggen dat dit een pluspunt is voor AMD, want dat is het zeker niet.
Vervolgens begin je te flamen over de stabiliteit van AMD cpu's. Daar is echt niks mis mee hoor, dit ligt eerder aan de brakke moederborden die er gemaakt worden, of liever gezegt de slechte chipset op deze moederborden. (VIA SHIT) Dus denk volgende keer wat beter na voordat je begint te flamen en de toch al achterlijke amd - intel hetze weer opstookt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ben je niet gewoon de afstandsbusjes bij je moederbord vergeten ofzo?

• Ultra
  • Niet online
Nee ik ben de afstandsbusjes niet vergeten en ik heb ook nog 3 lagen kurk onder de socket geplakt. Die zaten bij de silverado.

De Silverado draaide ook nog eens op 12V, terwijl 6 al voldoende zou moeten zijn.

Verwijderd

Gooi ze dan even naar de 11e :P

• digifun
  • Niet online

digifun

Dit is niet als flame bedoeld.

Na de k6 2 ben ik ontzettend afgeknapt op amd en dat heeft me al met al ook behoorlijk wat geld gekost en frustratie omdat ik hem maar niet stabiel kon krijgen.

Nu zie ik met de tbird toch wel dat veel processoren overlijden. De via chipset die veel problemen geeft, wat via ook toegeeft. Hardware en geheugen wat kritisch is.

Er is hier op tweakers ook een groot percentage mensen met intel en daar lees ik bijna geen problemen over.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 08 maart 2001 16:50 schreef outlaw het volgende:
Nu zie ik met de tbird toch wel dat veel processoren overlijden. De via chipset die veel problemen geeft, wat via ook toegeeft. Hardware en geheugen wat kritisch is.

Er is hier op tweakers ook een groot percentage mensen met intel en daar lees ik bijna geen problemen over.
De Intel Via borden zuigen niet minder hard dan de AMD Via borden hoor :r AMD kan er weinig aan doen dat die systemen niet altijd even stabiel zijn. En die stability-issue is zowiezo al dubieus, want met een klein beetje tweaken is een AMD systeem zo stabiel als een huis. Ik ben niet pro-Intel, en niet pro-AMD. Ik probeer me gewoon bij de feiten te houden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ultra
  • Niet online
Op donderdag 08 maart 2001 16:47 schreef Tardis het volgende:
Gooi ze dan even naar de 11e :P
Hehe, hou maar een emmer buiten, dan probeer ik mijn geforce erin te mikken. Wil je mijn kast ook proberen te vangen :9

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 12:43
Misschien ff het bios te resetten ofzo:? Toen ik de multiplier van mn Tbird verandert had, deed ie ook niks meer (niet geunlockt), na een biosreset (2 puntjes bij CMOS kortsluiten) deed ie het weer. Had je de vorige keer de multiplier handmatig ingesteld? Want dan staat ie er nu nog op in het bios.

• Ultra
  • Niet online
Dit gaat over mijn eerst verkoolde TB 1200 en wat ik geprobeerd heb:
[topic=135913]

Ook nu hoor ik dus geen enkel geluid als ik hem aanzet en de cpu zit erin.

Verwijderd

Heh...bewijst toch maar weer dat AMD dus niet goedkoper is dan Intel :).
Ik ben een echte Hardware freak, maar AMD kan me nog steeds nie veel boeien, al dat gekut en geklooi...'t is leuk om te klooien met PC's, maar dan moeten ze wel standaard al stabiel draaien ;)
Enoxxx, ruil die troep in en neem een P!!! 850MHz met een I815 mobo ofzo. Ben je van al het gezeik af voor hetzelfde geld!

Sc:r:9~t

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
Lache met die Tardis.. Hij mist het vast.... Maar geen probleem Venoxxx, ik ben er nog op de zesde.... Ik vang ze wel op...

/[Pakhuis]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Ultra
  • Niet online
Hmmmmz, ik heb hem weer even laten draaien, nu zonder copper shim:

De koelpasta is nu over heel de core verdeeld.
De pc gaat niet meer op stand-by maar blijft gewoon aanstaan.

Heb ik nu *** 2 TB's gemold omdat die copper shim te hoog is :? ;(

• Ultra
  • Niet online
Op donderdag 08 maart 2001 17:20 schreef ScOOt het volgende:
...Enoxxx, ruil die troep in en neem een P!!! 850MHz met een I815 mobo ofzo. Ben je van al het gezeik af voor hetzelfde geld!
Waar kan je je kapotte thunderbirds inruilen dan >:)

Verwijderd

Waar je 'm vandaan hebt...op een drukke zaterdagmiddag natuurlijk *D>:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 08 maart 2001 17:20 schreef ScOOt het volgende:
Heh...bewijst toch maar weer dat AMD dus niet goedkoper is dan Intel :).
Ik ben een echte Hardware freak, maar AMD kan me nog steeds nie veel boeien, al dat gekut en geklooi...'t is leuk om te klooien met PC's, maar dan moeten ze wel standaard al stabiel draaien ;)
Enoxxx, ruil die troep in en neem een P!!! 850MHz met een I815 mobo ofzo. Ben je van al het gezeik af voor hetzelfde geld!

Je praat echt als de stereotype alles-wat-geen-intel-is-zuigt-want-ik-heb-intel Tweaker :r :r :r Oordeel niet zonder dat je zelf met een AMD systeem hebt gewerkt. Ik weet zeker dat je dat nog nooit gedaan hebt, want anders zou je niet zo dom lullen |:(

Verwijderd

En daar komen de flamebaits weer ....

En dan nog zeggen:"dit is geen flamebait, maar".....
Worden jullie hier niet hartstikke moe van?

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op donderdag 08 maart 2001 17:49 schreef Exirion het volgende:

[..]

Je praat echt als de stereotype alles-wat-geen-intel-is-zuigt-want-ik-heb-intel Tweaker :r :r :r Oordeel niet zonder dat je zelf met een AMD systeem hebt gewerkt. Ik weet zeker dat je dat nog nooit gedaan hebt, want anders zou je niet zo dom lullen |:(
Jaloerse AMD-apen :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 08 maart 2001 18:03 schreef Tardis het volgende:
En daar komen de flamebaits weer ....

En dan nog zeggen:"dit is geen flamebait, maar".....
Worden jullie hier niet hartstikke moe van?
Af en toe doodmoe ja, maar je hoopt toch dat mensen ooit tot bezinning komen (of dat pubers volwassen worden >:)) .

• Ultra
  • Niet online
Kappen met die onzin!!

Dit is een heel serieus onderwerp, zeker nu ik veel geld dreig te verlizen

• Loft
Ik denk dat je het beste er WEER naar toe kan gaan, en daar zoveel stennis gaan schoppen dat ze je wel een nieuwe cpu/mobo meegeven in ruil voor de oude kapotte. Onder het mom van dat zij degelijke kwaliteit moeten leveren dat iedere gebruiker het kan toepassen.

Zeggen dat je op T.net informatie hebt ingewonnen wil soms helpen.... (ze zetten hun prijzen hier niet voor niets)

Stap verder is met consumentenbond "dreigen" (je mag nooit dreigen :) )

Succes anyway...
Waar ligt dat Europc eigenlijk... :? Hmm zie het al, Bunschoten

• Loft
Je moet volgens de consumentenbond het bedrijf een redelijk aanbod doen om hun ondeugelijke producten te laten vervangen.. Stel dat ook gewoon aan het bedrijf voor. (liefst per fax, of aangetekende brief)

Zeg gewoon dat je verwacht dat zij het in een redelijk termijn (1 week) in orde maken.
Zoniet dan vragen om reden (op papier) waarom zij denken dat JIJ schuldig bent...

Maar doe wel zoveel mogelijk op papier en geeft het bedrijf een kans, anders sta je eventueel later (met consumentenbond of erger) minder sterk..

Pagina: 1