Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

rpc foutmelding en meer rare dingen

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Ik zit nu bij een vriend van me en ik krijg deze foutmelding:
** RPC crash/ windows shutdown - windows update probs**

Ik heb m.b.v. Hijackthis al wat malware achtige zaken kunnen verwijderen, maar die (**&*^$ melding blijft komen. Nu is dit een pc met servicepack 3. Dus voor zover ik weet zijn alle patches uit het bovenstaande overbodig. Daarbij doen ze het ook allemaal niet. Anyway, ze doen hier begrijp ik eigenlijk niet aan windows update dus die wilde ik eerst doen. Maar ik kom niet op de microsoft site. Lijkt een of andere heel vaag dns probleem dus ik heb geprobeert om direct naar het ip van microsoft te surfen, maar dat wil ook niet helpen. Er zijn wel meer sites die raar doen, zie ook hieronder.

Daarnaast heb ik spybot en antivir gedownload om te kijken of er misschien andere ellende op zit die deze problemen veroorzaakt, maar die willen gewoon niet opstarten.

Dus dan maar een online virusscanner, maar die sites kan ik ook allemaal niet bereiken..

Ik weet echt even niet meer waar ik het zoeken moet.. ik neig zelf naar format c:, maar dat hebben ze liever alleen als het echt niet anders kan.

help?

Hallo met Tim

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pkunk schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:25:

Ik weet echt even niet meer waar ik het zoeken moet.. ik neig zelf naar format c:, maar dat hebben ze liever alleen als het echt niet anders kan.

help?
Het kan echt niet anders >:)
Maak een veilige (dus offline of via een non-exec omgeving als BartPE of LiveLinux CD) backup van de gegevens, scan die goed op overige infecties en doe een Nuke & Pave van die install en restore de (dit keer hopelijk virusvrije) data.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device