Laptop accu loopt leeg aan netstroom tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:08
Hallo,

Ik heb een probleem met de laptop van mijn vriendin waar ik zelf niet uit kom. Ze heeft een HP DV7 1230ed laptop die Windows Vista draait en 10 maanden oud is. Het probleem met deze laptop is dat de laatste tijd dat als er bepaalde games draaien de accu leeg loopt en uiteindelijk de laptop word uitgeschakeld terwijl hij is aangesloten aan netstroom. De accu laad ook niet meer op zodra een game een paar minuten loopt en dan word afgesloten, dan moet de laptop of eerst uit en een tijdje op de netstroom blijven of pas na enige tijd en verschillende keren opnieuw opstarten. Ik heb het idee dat dit komt doordat hij nog steeds p volle toeren aan het draaien is als hij op zo'n moment opnieuw word opgestart.

Dit gebeurt zo ver ik kan zien alleen bij games die veel van de videokaart vragen, aangezien het niet gebeurt bij een 'lichte' game zoals NavyField. Ik heb nu geen idee of het aan de accu ligt of aan een instelling, aangezien ik geen expert ben op het gebied van laptops en accu's maar weet wel dat dit niet normaal is.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Moeten we een nieuwe accu aanvragen aangezien het nog binnen de garantie periode is of zal dit een ander hardware/software probleem zijn?

<edit> zie net dat ik het verkeerde forum heb, mijn excuses.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:59
Word je lader ook erg warm als dit gebeurd? Zou kunnen dat je adapter niet sterk genoeg is om de laptop te voeden, en ondertussen de accu op te laden.

Maar dat zou wel heel slecht van HP zijn als dat zo is, en zou eigenlijk niet voor moeten komen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:44

lier

MikroTik nerd

Neem eens contact op met je leverancier en/of HP. Lijkt mij dat ze daar het beste een zinnige reactie kunnen geven !?

Eerst het probleem, dan de oplossing