Selectie in Zend studio maak tekst onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:50
Ik heb al een tijdje een MacBook, en er best wel tevreden over. Echter heb ik 1 klein probleempje. En dat is met het programma Zend Studio 5.5.1. De versie die ik gebruik heb ik gewoon gekocht, dus het is geen illegale kopie met een of andere crack. Ik gebruik Mac OS X 10.6.2.

Het probleem is het volgende: als ik tekst selecteer, word de tekst onzichtbaar.
Ik heb op heel veel manieren ge-googled, hier op het forum. Maar ik heb niets gevonden van iemand anders.
Even een voorbeeld hoe het er bij mij staat:

De originele tekst:
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/6532/schermafbeelding2010031x.png

Wanneer ik selecteer:
Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/7595/schermafbeelding2010031e.png

Is er iemand die me hiermee kan helpen om dit op te lossen? Of iemand die dit ook meegemaakt heeft, en wellicht een oplossing weet.

Alvast bedankt!

Edit: overigens heb ik dit probleem niet op Windows XP

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel veranderd van "Zend studio" naar "Selectie in Zend studio maak tekst onzichtbaar", zodat het wat beter de lading dekt :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Archiebald
Niemand anders met Zend of dit probleem?

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04-2025
Dit lijkt me gewoon instelbaar in je color settings. Je tekst wordt namelijk niet onzichtbaar, hij wordt even blauw als het selectievlak, waardoor je hem niet ziet... Kan je de kleur van geselecteerde tekst niet aanpassen naar wit of zwart?

• Archiebald
De kleur van geselecteerde tekst kan ik niet aanpassen. Of in ieder geval, ik kan die setting niet vinden.
De kleur van de achtergrond kan ik wel aanpassen.
Ik heb die kleur al naar blauw/zwart/grijs veranderd. De tekst blijft bij een selectie onzichtbaar.

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04-2025
De kleur van de achtergrond heeft niets te maken met de tekstkleur en de selectiekleur, dus dat lost je probleem inderdaad niet op...

• Archiebald
Tharulerz schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:03:
De kleur van de achtergrond heeft niets te maken met de tekstkleur en de selectiekleur, dus dat lost je probleem inderdaad niet op...
Nee dat snap ik, alleen wanneer je de achtergrond kleur verandert. Verander je neem ik aan niet de tekst kleur. Dus de achtergrondkleur kun je anders maken, zodat de tekst misschien dan wel zichtbaar is.

Overigent heeft iemand mij gewezen op het forum van Zend zelf, waar ik ook mijn vraag zou kunnen stellen.
Daar werd ik doorverwezen naar het volgende topic:
http://forums.zend.com/viewtopic.php?f=50&t=3942

Dus dit topic kan op slot, het is opgelost :)
Pagina: 1