[PC] [MMORPG/FPS] Fallen Earth

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 15:04
Fallen Earth kwam ik zelf laatst toevallig tegen, en omdat ik wel van Post-Apocalyptische settings houd ben ik maar eens even gaan kijken.

Momenteel ben ik de trial nog aan het downloaden (duurt lang, 10 patches!) om eens een kijkje te gaan nemen.

Even wat info:

Fallen Earth is een Indie MMO-FPS gemaakt door Icarus Studios.

Door sommige spelers word het beschreven als een soort pre-CU Star Wars Galaxies, waarbij crafting een grote rol speelt.

Het verhaal:
We know it started in Asia, somewhere in India or Pakistan. A bunch of locals came down with some sort of virus that killed just about everyone who came into contact with it. Unfortunately, during the early stages, the virus was highly contagious and the infection was all but undetectable, so it spread fast. The later stages of it caused some sort of muscle contractions that looked like dancing, which reminded someone of a multi-armed Hindu god, and so it got named the Shiva Virus. Despite all the technology and wealth available, people died by the thousands. Then the nukes started going off. Not sure who started it or how, but within a few days, a good chunk of Southern Asia was irradiated wasteland. A couple of invasions and some more nukes later, and the whole world pretty much got screwed.

The beginning of the Fall is somewhat up for debate, but 2055 is the most common year cited. By the time the virus actually reached North America in 2056, war had broken out on the east coast between the United States Government and the Federal Emergency Management Agency, (which was supported by the United States military). By most accounts, the Fall was over by 2062, around the time of the death of the last President of the United States. At that point, every human being was locked away in some sealed bunker, an immune carrier of the Shiva Virus, or dead. It’s estimated that less than one out of one-hundred people survived the Fall, and even that sounds generous.

Around here, we had some additional problems, seeing as how a few nukes had hit the region (not sure who sent them) and a lot of the old Rothium kegs that were being used by GlobalTech to generate power were busted. The way the Techs tell it, the kegs were supposed to use heavy water to provide power; when rainwater got in them, they just spewed radioactive nanites. Few folks have a clue what all that means, but it’s obvious that radiation is still common throughout the region, and it does a good job of keeping people from reaching the outside world. There’re all sorts of nasty critters and radioactive storms just outside the Province, and they’re a good way to get yourself dead. For now, we’re stuck in the Grand Canyon Province. It could be worse… somehow…
In de media heeft het verschillende reviews gehad. Sommige kraakten het compleet af, en anderen waren erg lovend. Dit schijnt ook te komen omdat veel reviews gebaseerd waren op de beta, waar nog een hoop aan gesleuteld werd. Ook nu het al een half jaar uit is schijnen er nog de nodige bugs in te zitten, maar de devs zijn wel flink aan het werk om alles netjes te maken. Over de exacte staat durf ik nog niks te zeggen omdat het momenteel nog aan het downloaden in.

Nu kan ik hier verder wel een verhaal gaan schrijven, maar alle info die ik weet komt ook gewoon van de website, dus ik zou zeggen, kijk zelf eens! Hier kun je overigens ook een gratis 10 day trial downloaden.

http://www.fallenearth.com/

Verder vroeg ik mij of of er hier nog mensen zijn die dit ook spelen, en wat de meningen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
OK, net eventjes een half uurtje gedaan.

Paar dingen puntjes:

Ik heb het gevoel dat ik een shooter uit 1997 speel. De controls zijn lomp en plakkerig, en je hebt niet het gevoel alsof je alle bewegingen onder controle hebt.

Grafisch ziet het er matig uit, zelfs met alles op max zijn een hoop dingen erg "plat". Overigens draait het spel dan voor geen meter meer. Zelf maakt me dit niet super veel uit, maar in combinatie met het bovengenoemde geeft me dit het gevoel alsof ik een spel van 10 jaar oud speel.

Verder is de standaard key mapping en interface wat onhandig, natuurlijk kan je dit aanpassen, maar het geeft gewoon geen goede eerste indruk.

Tja, dat was wel zo'n beetje m'n eerste indruk... Het spel zal vast een hoop diepgang hebben, en een hele hoop mooie kanten, maar vooral door de brakke engine die je niet echt het gevoel geeft dat je mannetje doet wat jij wilt is wel mijn grootste probleem...

Misschien dat ik het over een jaartje nog eens probeer, hopelijk is het dan wat degelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door P4p3Rc1iP op 15-03-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
ik ben nu die trail aan het spelen, en vermaak me best, behoorlijk leuk spel :) Ik heb alle graphics op z'n hoogst staan, 1900+ resolutie, en het ziet er prima uit =)

En vind het wel eens leuk om te moeten richten, te kunnen missen, ipv een auto attack systeem dat compleet stat based is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P4p3Rc1iP
Het heeft zeker leuke ideeen, maar de brakke engibe maakt het voor mij echt onspeelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
Ik vind die engine prima werken eigenlijk, even wennen altijd een nieuw spel maar reageert verder prima. Wel wat bugs nog hier en daar. Het vreet volgens mij ook wel veel resources voor de grafische kwaliteit die het biedt De lol van dit spel vind ik de vrijheid die het biedt. Je krijgt nooit het gevoel dat je iets niet mag omdat het je level niet is, zoals bij veel andere MMO's. Ook fijn is dat je het meeste zelf uit moet zoeken, wat weer een hoop irritante kids afschrikt.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zag er wel interessant uit, maar bij de updater:
Unable to connect, please check your internet connection.

Ach ja, ander keertje proberen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik snap niet dat deze game zo weinig aandacht krijgt, hij voelt veel volwassener aan dan al dat fleurige magic gedoe. Ik heb de Trial geprobeerd in het weekend en was na eerst wat twijvelen toch overgegaan op een subscription. En ik heb er nog geen spijt van! Het is echt uitgebreidt, ook het craften systeem is doordacht en ingewikkeld maar toch niet te moeilijk.

Ik vind hem nu al leuker dan Lotro GW en Conan die ik allemaal een tijd gedaan heb, zelfs EVE was ik na 3 week al zat van. Ik ben benieuwd hoe lang deze het uithoud, maar vooral de Post Apocalyptic setting is echt geweldig, eindelijk een Fallout/Stalker game die Echt als online RPG gespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijdje de beta test gedaan, was nogal crappy@release. Nu heb ik uhm eindelijk (na een aantal patch fixes enz) en ik moet zeggen, het speelt best lekker. Ja er zitten nog wat bugs in, zo heb ik soms last van skills die op cooldown blijven steken en quests die niet helemaal soepel lopen. Maar voor de rest is het zeker wel de moeite waard om te proberen.

protip: 1) in steden met andere players ff je graphics wat lager zetten om lag-loos te spelen.
2) ga niet als je lvl 15 bent meteen naar de volgende zone, dit eindigd meestal in een treurige dood :P. lvl nog ff door en prebeer zoveel mogelijk quests te doen.

Als je me ingame wil opzoeken: Mr Hagel ismijn charname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
leuk nieuwtje: FA krijgt een mobiele applicatie die gebruikt kan worden om een aantal game functies 'AFK' te gebruiken, zoals ingame mail en auction house.

hier het verslagje op the Escapist

speel het zelf niet meer, vond de sfeer zeker goed, alleen de combat viel me zwaar tegen.

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik speel het vooral als RPG en niet als FPS, aleen met 3rd person view heb je indoor soms wat last. Maar het zelf richten heeft grote nadeel tegen melee mobs, ze gaan soms echt irritant heen en weer zodat je net weer mis schiet. Ik gebruitk trouwens corssbow en sinds kort heb ik een shotgun die 2 keer kan schieten en dat weer moet reloaden. Dat is wel een verbetering op de corssbow alleen de reload als je dan net mist is dan iets te lang. Maar met semi automatische wapens knal je de ammo er echt te snel door en schiet je ook meer mis omdat het zo lekker weg schiet.

Ik ben meer van de zoveel mogelijk dmg per projectile dan de dps, want dan heb je veel minder kosten.
Ik vind het tot nu toe nog een redelijk cool spel, alleen heb ik wel dat steeds farmen en weer craften snel saai is. En dat vind ik bij alle MMO's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt het mensen nu sinds er wat updates zijn geweest?

Ik heb het bij de launch gespeelt en toen was het net iets te buggy om leuk te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien er niemand reageert ga ik toch mijn eigen "vernieuwde" belevenis van deze game posten.

Na vorig jaar met de release te zijn begonnen met spelen. Was het eigenlijk na een week of 2 voor mij gedaan.
De sfeer en de setting van de game deden het volledig voor me helaas was de afwerking op zijn best matig te noemen.
Helaas dacht ik toen.
Een mmorpg met een fallout tintje die het niet doet.

Nu kreeg ik een tijdje geleden een reinvite om het spel nog eens te proberen met een respec.
Gezien het feit dat ik toch nog niet ver was gekomen maar helemaal overnieuw begonnen.

En WOW toen ik eenmaal de tutorial voorbij was.
Wat een verandering.
Weinig bugs meer te vinden. Een soepel lopend spel met goede gfx.
De gameplay is zwaar verbeterd. Er word goed naar de community geluisterd veel wensen van mensen kwa UI worden toegevoegd.

De game zelf en bugs worden geregeld verbeterd.

Buiten alleen de gameplay die me aanstaat een post apocalyptic world. Is de community ook simpelweg geweldig.
Er is standaard een GM online die je ook daadwerkelijk helpt.
Dingen vragen in het helpkanaal levert daadwerkelijk hulp op en ik heb nogniemand gezien die afgezeken word.

Ik kan iedereen aanraden die toen door de slechte gameplay of bugs is afgehaakt het nogeens te proberen.
En voor iedereen die het nogniet heeft geprobeert probeer eens de trial!!

Tevens zal ik proberen een nieuwe startpost van de game te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit spel zelf ook gespeeld. Geen idee waarom de graphics door velen als gedateerd worden beschouwd. Ik vond de graphics prima voor een MMO.
Ook is het factional gebeuren van het spel erg cool. Je kunt jezelf namelijk bij een fractie laten horen, waarbij je dus meteen vijanden bent met tegenovergestelde factions.
Zowel in PvP als in PvE heeft dit consequenties.

Ik heb geen idee hoeveel sectors er inmiddels beschikbaar zijn. Toen ik speelde 3. Maar de devs hebben ooit eens verteld dat er in het totaal 10 sectoren moeten komen in het spel, wat de spelwereld echt enorm groot maakt!

De community is inderdaad erg vriendelijk en altijd bereid om te helpen.
Ik ben afgehaakt door de clunky controls v.w.b. het schieten en de rubberbanding van de NPC's. Wellicht is het nu een stuk beter, maar ik ben te druk met andere spellen op het moment.
Misschien ga ik over een tijdje weer eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Net trial afgehaald en account aangemaakt. Welke server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 11:31:

Ik ben afgehaakt door de clunky controls v.w.b. het schieten en de rubberbanding van de NPC's. Wellicht is het nu een stuk beter, maar ik ben te druk met andere spellen op het moment.
Misschien ga ik over een tijdje weer eens kijken.
Ik heb hierzelf geen last meer van gehad,

Dit soort dingen word momenteel erg hard aangepakt.
Zijn regelmatig patches.

En server maakt niet uit is er maar 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Krijg net een mail binnen dat Fallen Earth zich stilaan klaarmaakt voor een free2play model.

Staat op de Fallen Earth homepage:
Fallen Earth Team Joins Reloaded Productions to Support Continued Development of Post-Apocalyptic MMO, June 16, 2011

Irvine, Calif and Cary, NC, June 16, 2011– A leading publisher of Free2Play® massively multiplayer online games, GamersFirst ( www.gamersfirst.com) announced today the acquisition of the highly acclaimed post-apocalyptic third-person action MMO Fallen Earth from Fallen Earth, LLC.
Het mailtje:
Have you seen the latest news? Fallen Earth is proud to announce that it has joined the GamersFirst family! Marie "Aro Sei" Croall and all the developers you know and love will now continue to develop Fallen Earth under the banner of Reloaded Productions while GamersFirst provides all publishing and technical services. As with all GamersFirst games, this means Fallen Earth will begin to transition to the Free2Play® model over the next few months.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of dat een goed ding is weet ik niet heb het heel lang gespeeld maar was meer een single als een mp game tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog dat ik de closed beta had gespeeld hiervoor.
Opzich interessant spel jammer genoeg kreeg je steeds meer het gevoel competitive te zijn met andere spelers dan samen echt op avontuur te gaan.
En de engine was toen erg slecht .. zware pc nodig om redelijke kwaliteit graphics neer te zetten (dit zal denk ik nu veel beter te zijn)

Hmm ik hoop dat het de player base ten goede komt. heb pas geleden nog zitten twijfelen om nog een maandje te nemen om het opnieuw te proberen.
Weet iemand de details van F2P systeem ?
Itemshop ? of meer missions/status/house/areas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verschrikkelijke kick.... excuses hiervoor

zijn er nog mensen die het spelen en is het tegenwoordig de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:31

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik ben net (vorige week) begonnen; het is nu F2P.
De graphics zijn nog steeds oudbakken,maar daardoor loopt het soepel. Er zijn redelijk veel spelers aanwezig,maar voorlopig kan je alles alleen doen. Er is een webshop,maar de spullen die je kan koipen zijn vooral handig (meer ruimte voor spullen en zo) of cosmetisch.
De quests zijn wel grinderig ( verzamel x van dit of dood y van dat) maar niet te lastig. de progressie is snel en wat vooral leuk is, is de mogelijkheid je character helemaal zelf te builden, zonder vast te zitten aan classes.

Het is een aardig spel; of het mij langere tijd kan boeien,weet ik niet maar wat zou dat: het is tenslotte gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speelde het op release en ben net weer begonnen.
Zie dat ze in elk geval het startgebied grondig hebben verbouwd.
Pagina: 1