Onegwenst automatisch opstarten via LAN?

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds ik op 1 pc Wake On Lan geactiveerd heb, start deze pc vaak op als ik een andere pc aanzet, soms zelfs als deze uit staat. Het doet zich voor sinds ik WOL heb geactiveerd.
Iemand enig idee?

Het gaat om een Giga-byte GA6WMMC7-mainboardje en een 3C905C-TX-M netwerkkaartje.

Verwijderd

Klinkt logisch. Als je een andere PC opstart denkt die ene dat er een LAN geactiveerd wordt en gaat opstarten.

Das volgens mij toch de bedoeling met de WOL Optie. :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zou het door 'Wake On LAN' komen?? |:(

Maar goed als een andere compie aangezet word krijgt je computer iets binnen door netwerkkaartje dus start ie op.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Je WOL functie kan je instellen op een bepaald adres zodat alleen waarneer er naar dat ene adres een pakketje wordt gestuurd met ook de juiste inhoud je pc gaat booten :)
Doe je dat niet dan krijg je idd op iedere bit een boot >:)

Powered bij meergranenbrood.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Laat ik het dan zo stellen, in mijn andere pc hangt een zelfde netwerkkaart met dezelfde instellingen en die start niet willekeurig op. Ik wil niet dat die ene pc willekeurig opstart.

Verwijderd

Gewoon het WOL kabeltje van je NIC en mobo af halen. Werkt perfect :)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:12
Als het goed is hoort je pc niet eens op te starten als een andere pc op je lan aangaat... dat WOL werkt via een programmatje dat op de andere pc een signaal gaat versturen.. ( bvb in windows)

Tenminste dat dacht ik... ( gaat wel zo hier, maar mijn pc heeft soms ook dat ie zomaar aangaat :'( )

https://wren.co/join/Devian

Pagina: 1