OPGELOST selectedoutletstore:geregistreerde software gekocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zoals jullie wel weten had ik een probleem met een software product die ik heb gekocht. De verkoper is bereid geweest om het product terug te nemen en mijn geld terug te geven als ik alle ‘negatieve’ berichten op het internet verwijder. Ik ben akkoord gegaan en zodoende heb ik de berichten verwijderd en vervangen met dit stuk tekst.

Ik heb inderdaad het geld teruggekregen.

Zonder namen te noemen in het kort het hele verhaal.

Het ging over de aankoop van een adobe fireworks CS3 bij een online winkel, wiens naam ik niet noem, waar achteraf bleek dat het serienummer die hij mee verzond al door iemand anders in gebruik is.

Ik heb via een online winkel de software adobe Fireworks CS3 gekocht. Ik heb het betaald, 175 Euro, en ik heb de doos met het product thuis gekregen (zonder de bon, deze was niet meegeleverd). Maar toen ik het wou registreren bleek dat het sleutelnummer al door iemand anders 2 jaar geleden is geregistreerd. Ik heb dus een product dat niet werkt. Ik heb adobe gebeld en zij hebben mij dus verteld dat die key al is geregistreerd.

Daarna ben ik, via de mail en telefonisch, verhaal gaan halen bij die winkel, maar zij zeggen doodleuk dat ze helemaal niets voor me kunnen doen en dat ze de software niet terug kunnen nemen en dat ik het maar met adobe moet uitzoeken.

Adobe zegt, terecht lijkt mij, dat ze niks voor me kunnen doen, want die software is al geregistreerd door iemand anders. Die winkel zegt dat ik het maar via adobe moet uitzoeken en dat zij verder niks voor me willen/kunnen betekenen.

Nadat ik geen gehoor meer heb gekregen van die betreffende winkel heb ik o.a. de volgende dingen ondernomen.
• Ik heb natuurlijk contact genomen met een advocaat die bereid was om mij voor een geringe prijs te helpen
• Ik heb online bij html-site en bij tweakers mijn beklag gedaan en gevraag naar tips om dit probleem op te lossen. Ik heb hierbij veel bijval en tips gekregen hoe ik dit moest aanpakken.

Na ongeveer een maand van stilte aan de kant van de verkoper kreeg ik opeens een mailtje met het verzoek om alle negatieve verhalen te verwijderen van het internet en in ruil daarvoor zou ik mijn geld terug krijgen. Ik heb eerst mijn geld terug gekregen en pas daarna heb ik het product terug gezonden en de verhalen verwijderd.

Mijn dank aan alle leden van bovengenoemde websites die me hierbij hebben geholpen. Ik hoop een andere gedupeerde iets kan gebruiken uit mijn (of toch een beetje onze) ervaring.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

De shop zal toch echt zelf een oplossing moeten aandragen, jij hebt je product immers bij hen gekocht en niet bij Adobe zelf.
Op hun website staat zelfs nog "niet goed geld terug".
Als ze per mail niet reageren is de volgende stap vaak de aangetekende brief.
Als dat niet helpt, ben je waarschijnlijk aangewezen op maatregelen die je in eerste instantie geld gaan kosten, zoals je zelf al zegt bv een advocaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Paulus0013 op 15-03-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou beginnen met officieel in gebreke stellen van de levering. Dit kun je doen dmv een aangetekend schrijven waarin je aangeeft dat zij 2 weken de tijd hebben om het bedrag terug te storten op jouw bankrekening (nummers meesturen). Indien zij verzaken dit te doen, dan geef je aan welke stappen je gaat nemen, waarbij je direct dient aan te geven welke kosten jij gaat verhalen op hun (vergeet niet de wettelijke rente).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:22
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:33:
Daarna ben ik, via de mail en telefonisch, verhaal gaan halen bij selectedoutletstore, maar zij zeggen doodleuk dat ze helemaal niets voor me kunnen doen en dat ze de software niet terug kunnen nemen en dat ik het maar met adobe moet uitzoeken.
Da's natuurlijk onzin, jij hebt niets met de fabrikant maar met de leverancier te maken. In dit geval is jou dus niet-functionerende software verkocht waarbij het aantoonbaar niet aan jouw systeem ligt. Als er al iets met Adobe moet worden uitgezocht is het al door selectedoutletstore.

Ze gewoon de keus geven: een werkend product leveren of geld terug. Ook aangeven dat je weigering van hun kant zwart op wit wilt ontvangen. Willen ze daar niet aan meewerken dan zit er niets anders op dan ze schriftelijk en aangetekent in gebreke stellen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Admin, zou je de titel kunnen veranderen in OPGELOST:geregistreerde software gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vindt het dus goed dat je vrijheid van het publiceren van ervaringen wordt beperkt, omdat je anders geen geld terug krijgt? Ik zou nu gewoon de naam (Selectedoutletstore) laten staan in het topic. Hier zijn nog wat keywords voor de zoekmachines: selectedoutletstore oplichting opgelost opgelicht. Je kan natuurlijk ook van je negatieve bericht een neutraal bericht maken, omdat het is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:41:
Admin, zou je de titel kunnen veranderen in OPGELOST:geregistreerde software gekocht
Beetje flauw dat je via een forum je gelijk haalt en in ruil voor je eigen voordeel je mede-community-leden potentieel benadeelt door SelectedOutletstore niet meer bij naam te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ja, ik ben in de eerste plaats gewoon erg benieuwd naar de oplossing!

Edit: ah, de OP is aangepast!
Beste mensen,

Zoals jullie wel weten had ik een probleem met een software product die ik heb gekocht. De verkoper is bereid geweest om het product terug te nemen en mijn geld terug te geven als ik alle ‘negatieve’ berichten op het internet verwijder. Ik ben akkoord gegaan en zodoende heb ik de berichten verwijderd en vervangen met dit stuk tekst.

Ik heb inderdaad het geld teruggekregen.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Nou lekker, dit siert de verkoper ook totaal niet. Lijkt meer op chantage op deze manier.
Het is niet dat er een gunst verleend wordt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was het oorspronkelijke bericht?
Het ging over de aankoop van een adobe fireworks CS3 bij www.selectedoutletstore.nl/ waar achteraf bleek dat het serienummer die hij mee verzond al door iemand anders in gebruik is.

Een van de tips die ik heb gekregen is om een laatste brief te schrijven of om langs te gaan. In woon in Adam en die winkel zou in Rdam moeten zijn. (Lichtenauerlaan 102 - 120 3062 ME ROTTERDAM)

Nou ik heb die brief vorige week dinsdag gestuurd waarbij ik met 4 mogelijke oplossingen ben gekomen, maar zoals ik al verwachte hebben zij mij geen antwoord gegeven. De oplossingen die ik aan heb gegeven zijn:

• Oplossing 1: U stuurt mij alsnog een deugdelijk sleutelnummer.
• Oplossing 2: U stuur mij mijn aankoopsom terug, de extra gedane kosten zal ik niet op u verhalen.
• Oplossing 3: Aangezien het product niet was gesealed, kan ik aannemen dat het product een tweedehands product is. Dit betekent dat de vorige eigenaar het product NIET heeft gedeactiveerd voordat hij het product aan u heeft verkocht. Omdat ik onmogelijk kan weten wie deze persoon is, bent u degene die de verantwoordelijkheid moet nemen om contact op te nemen met deze persoon. U bent degene die kan achterhalen hoe u aan het product bent gekomen. U zou dus contact moeten opnemen met deze persoon en van hem eisen dat hij het product dat hij heeft verkocht deactiveert. Een andere situatie is zoals u dat eerder al heeft aangegeven, namelijk dat een medewerker van u het product heeft gebruikt en het product heeft geactiveerd. In dit geval kunt ook achterhalen wie dat was en ervoor zorgen dat het product wordt gedeactiveerd.
• Oplossing 4: Volgens de wettelijke regelingen moet de verkoper alle problemen oplossen die zich voordoen tussen de klant en de fabrikant. De verkoper mag nooit de klant doorverwijzen naar de fabrikant. De verkoper moet zelf met de fabrikant tot oplossingen komen.

Maar nog geen mail of zo, dus ik ga morgen langs bij een advocaat. Even kijken wat hij te zeggen heeft.

Mijn originele bericht:

Beste mensen,

Ik heb vorige maand via http://www.selectedoutletstore.nl/ de software adobe Fireworks CS3 gekocht. Ik heb het betaald, 175 Euro, en ik heb de doos met het product thuis gekregen (zonder de bon, deze was niet meegeleverd). Maar toen ik het wou registreren bleek dat het sleutelnummer al door iemand anders 2 jaar geleden is geregistreerd. Ik heb dus een product dat niet werkt. Ik heb adobe gebeld en zij hebben mij dus verteld dat die key al is geregistreerd.

Daarna ben ik, via de mail en telefonisch, verhaal gaan halen bij selectedoutletstore, maar zij zeggen doodleuk dat ze helemaal niets voor me kunnen doen en dat ze de software niet terug kunnen nemen en dat ik het maar met adobe moet uitzoeken.

Adobe zegt, terecht lijkt mij, dat ze niks voor me kunnen doen, want die software is al geregistreerd door iemand anders. Selectedoutletstore zegt dat ik het maar via adobe moet uitzoeken en dat zij verder niks voor me willen/kunnen betekenen. Ik voel me gewoon opgelicht.

Nu zijn er de volgende dingen die ik kan doen
• Aangifte doen bij de politie
• Aangifte doen van software piraterij bij adobe
• Aangifte doen van software piraterij bij www.bsa.org
• Misschien iets met de belasting?

Heeft iemand van jullie misschien zoiets ervaren of heeft iemand misschien extra tips, of zo. Heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een afpraak met die man gemaakt, ik houd mij aan mijn woord. Maar dat betekent dan ook IK. Wat andere forumleden doen, dat heb ik niet in de hand.
Rukapul schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:45:
[...]

Beetje flauw dat je via een forum je gelijk haalt en in ruil voor je eigen voordeel je mede-community-leden potentieel benadeelt door SelectedOutletstore niet meer bij naam te noemen.
Ik heb geprobeerd om via o.a. deze forum wat meer info en tips te verkrijgen hoe ik deze zaak het beste kan aanpakken. Ik heb deze forum niet misbruikt voor een specifiek doel.
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:11:
Dit was het oorspronkelijke bericht?

[...]
Ja, dat was het oorspronkelijke bericht
Mike2k schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:13:
Mag ik wel opmerken dat de website van selectedoutletstore weinig professionaliteit uitstraalt ?

Zoals:
DNA_Saint merkt al op de de appel nog een watermerk eroverheen heeft.
En als je goed kijkt zie je een rand rond de macbook waar deze overgaat in de appel...slecht gedaan...
Contact gegevens: alleen een mobiel nummer....zo'n flink bedrijf is het dan niet...
Dus ook de "goede contacten met leveranciers" klopt waarschijnlijk niet.

etc...etc...
Voortaan dus echt even opletten waar je koopt lijkt me...
Voortaan zal ik niet zomaar iets van het net bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat er gebeurt, en waarom mensen hier zo reageren komt misschien wat apart over, maar het wordt vaker gezien, en is uiteindelijk voor de consument in het algemeen (wij allemaal, jij incluis) slecht nieuws.

Een winkel komt er achter dat er negatieve berichtgeving is. Er wordt gericht "service" verleend op voorwaarde van het positiever weergeven van de situatie. Gevolg: wat je gemiddeld als consument kan verwachten als je zaken doet, komt niet overeen met de informatie die je op internet over de winkel kan vinden.

Immers, moet je eerst een hoop kunst en vliegwerk uithalen om je recht te krijgen, terwijl het op internet lijkt alsof het een prima leverancier is. Zo poetst de leverancier heel specifiek sporen weg, terwijl de minder mondige consument nog steeds tegen de muur aan loopt. Dát is het probleem. En natuurlijk is het verleidelijk, want jij wil een oplossing. Wat je je niet beseft waarschijnlijk, is dat als jij de volgende keer iets ergens wil bestellen en op internet kijkt er een parallel is. Je ziet positieve berichten, en dan ineens krijg je toch problemen. Je bent gedupeerd door iets wat je nu zelf doet.

Enkel als we de werkelijke gang van zaken aan elkaar duidelijk maken, kunnen we het voor iedereen beter maken. Niet alleen voor de consument, maar ook voor de winkels die wél hard werken eerlijke zaken te doen. Belonen wie beloond hoort te worden en daar zelf profijt van hebben. Dit is ook de reden waarom de ShopReview zo werkt als die werkt: we willen geen winkels die reviews kopen en geen consumenten die gaan chanteren om wat gedaan te krijgen.

Dat laatste is vaak ook weer kip / ei, wat die winkels zich ook niet realiseren. Als ze mensen met een review extra service leveren die normaal niet uitkan dan graven ze een graf, want meer en meer mensen worden mondiger, en als bekend wordt dat een review je je zin geeft, dan hebben ze echt een probleem. Korte termijn visie.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijk maakt waarom ook het originele bericht door iemand wordt aangehaald. Mensen willen het complete verhaal. En dat complete verhaal vertelt nu dat deze ondernemer niet van zichzelf service levert maar het onder druk wel via omkoping wil leveren. Ik wens hem dan ook veel succes met de mensen die ooit een probleem met het bedrijf krijgen en op dit topic stuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

We willen als onderneming graag even reageren op het bovenstaande verhaal.
In mijn beleving zijn er aan een verhaal altijd 2 kanten.
Na de verkoop van het Adobe pakket bleek achteraf dat de licentie key al gebruikt is.
Dit is natuurlijk heel vervelend want het pakket is ons ook als ongebruikt aangeboden.

Niet goed geld terug! Dit is normaal ook een van onze aantrekkelijke voorwaarden.

Gezien wij in het verleden ook wel is geconfronteerd zijn met klanten die een Software pakketje kopen, thuis kopieren en de licentie overschrijven zijn we erg terughoudend en voorzichtig geworden met het zomaar retournemen van een softwarepakket.

In dit geval is er overleg geweest met Adobe en gekozen voor de service die wij normaal bieden.
De oplossing heeft even op zich laten wachten omdat we een zaak met software uitgebreider moeten onderzoeken.

Wij hebben onze klant gevraagd om negatieve informatie te verwijderen van internet omdat deze schade niet in verhouding staat tot een bedrag van € 175,00

Verder zijn wij natuurlijk een Outletstore, bieden allerlei hardwarekoopjes aan die wij zorgvuldig controleren en soms ook testen voordat het naar de klant gaat. Onze producten komen rechtstreeks van de fabrikant of bekende computerwinkels die af en toe hun assortiment vernieuwen en oudere producten opruimen.

Wouter

SelectedOutletstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

En hoe moeten we dit dan plaatsen:
Daarna ben ik, via de mail en telefonisch, verhaal gaan halen bij die winkel, maar zij zeggen doodleuk dat ze helemaal niets voor me kunnen doen en dat ze de software niet terug kunnen nemen en dat ik het maar met adobe moet uitzoeken.
Is dat kolder of wat?
Lijkt me niet dat een klant dit verkondigt als je als shopt aangeeft het uit te zoeken en contact te leggen met Adobe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Wat dit hele topic mij verteld is dat bij problemen Selectedoutlet niet correct handeld. Maakt mij niet uit of dat een licentie of garantie of ander verhaal is, als het correct was afgehandeld was hier geen topic over geopend. Ik heb een lijstje met diverse bedrijven waar ik geen zaken mee wil doen, door topics zoals dit wordt dat lijstje telkens uitgebreid. Wat er via de bedrijfsaccount gebeurd is damage control, soms zelfs een vorm van downplaying, heb zelf ervaring met een telecomprovider die de wet op eigen wijze uitlegde, pas na diverse verhalen op internet van mij kwam er een zgn webcareteam in actie en werd het correct opgelost.
En dat de € 175 niet in verhouding staat tot de negatieve berichtgeving cq imagoschade, denk dat dit aan de klant is, nu gaat het om € 175, wat is de grens dan, € 500 of € 1000, of ?? Wanneer mag er 'negatief' gereageerd worden via internet ?

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:17:
Wij hebben onze klant gevraagd om negatieve informatie te verwijderen van internet omdat deze schade niet in verhouding staat tot een bedrag van € 175,00
Sorry.. maar dit is gewoon not-done. Zeker niet als dit de voorwaarde is om de service te verlenen. Los van de schade.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Cyberpope schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:13:
[...]

Sorry.. maar dit is gewoon not-done. Zeker niet als dit de voorwaarde is om de service te verlenen. Los van de schade.
Totaal mee eens. Als je geen service levert krijg je slechte publiciteit. Als je een negatief topic nodig hebt om in actie te komen dan is die negatieve publiciteit mijns inziens terecht, je mag dan best melden dat je het inmiddels op hebt gelost maar om je klant te censureren, omdat je anders alsnog het probleem niet wilt oplossen wat je gewoon wettelijk verplicht bent op te lossen dan is dat wat mij betreft een zeer slechte zaak.

Als je dan ook nog eens als reden geeft dat je het niet uit service-overwegingen oplost omdat je gewoon een verkeerd product geleverd hebt, maar omdat je anders verlies lijdt vanwege de slechte naam, maakt dit het wat mij betreft alleen maar erger.

@TS: ik zou me niet laten censureren. Ik ben normaal niet zo hard maar je hebt een aankoop gedaan en die hebben ze nu kennelijk goed afgehandeld wat ze gewoon verplicht zijn. Een afspraak dat je er niks over mag zeggen is dan wat mij betreft ook onzin, leuk dat je die afspraak gemaakt hebt maar zij komen hun levering van een goed product (zonder van tevoren gemelde voorwaarden als censurering!) ook helemaal niet na dus ze kunnen je niks maken en het is helemaal niet misplaatst. Het beste wat je als webshop kunt doen om je naam te redden is "we zullen zorgen dat het in de toekomst niet meer voor komt", een slechte ervaring mag gedeeld worden. Dus wat mij betreft, hou je niet in en schrijf een mooie shopreview, inclusief het hele verhaal over de afhandeling. Als een shop er rare methodes op na houdt om zijn naam goed te houden mag dat gezegd worden.

[ Voor 46% gewijzigd door bwerg op 29-03-2010 00:32 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Goed! Dit topic heeft even een inspectie gehad van de SF crew. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat de reacties over vermeende handelingen van selectedoutletstore via andere media en onder andere namen niet voldoende zijn onderbouwd en bovendien offtopic zijn. Op dit punt willen we dan ook geen verdere discussie meer zien. Berichten over dit onderwerp hebben we verplaatst naar de prullenbak.

De SF crew is van mening dat de discussie over het verwijderen van negatieve geluiden van internetsites wel degelijk interessant is.

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 06:50

Majapro

Deventer

webcareteams.....een fabrikant die iemand inhuurt om negatieve berichten weg te halen of weg te laten halen danwel positieve berichten te posten over het merk/fabrikant etc.

op de frontpage staat nu ook geruchten over de nieuwe iphone met apps van chocomel. Hoeveel zou een app ontwikkelaar verdienen in zo'n webcareteam of waarom deze sluikreclame?

weet niet of ik dit mistroostig of cynisch bedoel :F

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Pagina: 1