Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sins kort een nieuwe pc,
En ik dacht ik ga hem ff stofvrij maken want hij was nogal vies.
Alles nettjes met een kwastje gedaan.
Ik heb geen draadjes los gehaalt of wat dan ook alles is op zijn plek gebleven.
Na ik hem heb schoongemaakt, sluite ik weer alles aan en ging me pc weer opstarten.
Ik zag een normaal opstart scherm maar na 4 a 5 seconden viel hij uit dus daarna weer aan gezet en weer uitgevallen.
En hij blijft nu nog steeds uitvallen. Maar ik heb geen enkel draatje losgehaalt.
Dus dacht nou dan alles maar ff loshalen en weer 1 voor 1 weer vast zetten maar dat heeft ook niet geholpen.

Wie heeft dit al eens gehad en kan mij helpen?

MVG,
Bart

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
draaien alle koelers?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10-2025
Probeer eens in "veilige modus"te starten.

Schoongemaakt met alleen een kwastje?
Of ook met een stofzuiger/perslucht?

Alleen een kwastje: mogelijk wat stof in geheugen/pci sloten geveegd.
Perslucht: idem
En die opgehoopte stofkoek kan natuurlijk voor kortsluiting zorgen.
(Als je al zo snel een "vuile"PC hebt, zou je ook even een betere standplaats moeten zoeken)

Stofzuiger: misschien de fan te snel laten draaien (even een vinger erop zodat hij niet draait tijdens het stofzuigen). Als de fan niet draait -> oververhitting (kijk eens naar de temperatuur).

Of toch een stekkertje/pci-kaart los of scheef getikt. Vooral de stroomstekker van de hardeschijf/videokaart even aandrukken , en desnoods even controleren of er geen scheurtje in de stekker zit (al veel kapotte Sata stekkers gezien).

[ Voor 18% gewijzigd door MJanzn op 15-03-2010 20:28 . Reden: paar kleine aanvullingen ]

• Thijmenlob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 15:18
Heb je er toevallig met een compressor in gespoten?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles met een kwasje gedaan,
en geen stofzuiger gebruikt.
Alle koeler die draaien normaal,

Veilige modus kom ik niet in omdat hij gelijk afsluit ookal druk ik op f8 om in veilige modus te komen,

alle stekkers heb ik al aangeduwd nog niet na gekeken op beschadeging(dat doe ik morgen ff).

Ik heb voor de rest geen spullen los gehaalt zoals videokaart bijvoordbeeld.
Daarom vind ik het zo raar dat hij het niet meer doet ik kan hooguit alles nog een keer los halen en alles weer vast zetten dat kan ik als enigste nog bedenken!

Groeten Bart

Verwijderd

Komt het biosscherm wel tevoorschijn als er op delete of F1 gedrukt wordt?
Misschien helpt het om CMOS schoon te maken: stekker eruit, startknop 5 seconden ingedrukt houden. batterijtje er voorzichtig 20 minuten uit houden of een jumper op het moederbord gebruiken.
Proberen:
Andere voeding
andere geheugenunit

specificaties van de computer vertellen
alle stekkers loshalen
computer testen met alleen de voeding, de processor en de processorkoeler aangesloten
daarna 1 geheugenunit erin steken
kabeltjes vervangen
wat is: sinds kort?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 13:58 ]

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-02 08:25
batterij eruit en startknop paar seconden indrukken moet voldoende zijn(mits de stekker er ook uit is)

[ Voor 17% gewijzigd door Japperrrr op 16-03-2010 16:59 ]

Verwijderd

Zou zo maar kunnen dat de processor een warmteprobleempje heeft....... Als het je lukt om in de bios te komen kijk dan eens naar de temperaturen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Ik zou beginnen om de videokaart en het geheugen er even uit te halen en er voor te zorgen dat daar geen stof in de sloten zit. En als ze er dan toch uit zijn, kijk even of hij boot/piepjes geeft als ze er beide niet inzitten.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren me batterij er uitgehaalt en die knop enzo maar dat werkte niet,
ik ga morgen aaf alles weer los halen en kijken wat er mis is met de kabeltjes, en ik zet er ff een andere voeding op, kijken of dat allemaal werkt,

jullie horen het nog

Gr Bart

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-02 12:34
niet perongelijk een elkotje weggezogen he!
Pagina: 1