[Outlook 2007] Categorie instellen op gezamenlijke mailbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik werk op een Servicedesk met 4 man, we hebben met z'n vieren toegang tot een servicedesk mailbox.

Voor het gemak werken we de binnenkomende calls of door ieder zijn eigen kleur ( categorie ) te geven of de lezer zet zijn eigen kleur erbij :)

Dit systeem werkt redelijk maar ik wil ook nog een Categorie aangeven aan mails die nieuw binnengekomen zijn ( bijvoorbeeld een rode kleur met als titel "Issue to be picked up")

Met mijn eigen mailbox werkt het perfect omdat dit alleen maar voor 1 client hoeft, is het ook mogelijk om dit voor een gezamenlijke mailbox in te stellen in Outlook 2007?

Het is me wel eens gelukt met de Beta van 2010 maar die wil ik om diverse redenen niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Iemand? Ben vandaag weer aan het zoeken geweest maar niks zinnigs kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Hmm geen idee maar wij maakten vroeger hiervoor mappen aan.
En wanneer een mail binnen kwam werd hij onderverdeeld in die map.

Voordeel hiervan is dat je ook sneller kunt meten hoeveel mails over welke catagorie gingen.

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Danicom schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:07:
Hmm geen idee maar wij maakten vroeger hiervoor mappen aan.
En wanneer een mail binnen kwam werd hij onderverdeeld in die map.

Voordeel hiervan is dat je ook sneller kunt meten hoeveel mails over welke catagorie gingen.
Ok, maar het gaat mij hier niet om mappen maar puur om elke binnenkomende mail een bepaalde categorie / kleur mee te geven zodat het in 1 keer duidelijk is dat die call nog open staat. Vervolgens geven we daar zelf onze kleur aan en pakken we de issue verder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Je kan hiervoor een berichtregel aanmaken.

Aangezien het een extra mailbox betreft en je in Outlook (pre-Outlook 2010) alleen maar berichtregels kan aanmaken op de standaard mailbox, moet je een apart profiel aanmaken met de extra mailbox als de standaard mailbox. Hiervoor heeft iemand dus "Full Control" rechten nodig op de mailbox.

Een nieuw mail profile aanmaken kan via de Mail applet in Control Panel.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het is me inmiddels gelukt ( via een omweg dan )

Op onze terminal server een nieuwe account aangemaakt voor alleen de bewuste mailbox, aangezien die nu als client draait worden de regels goed toegepast.
Pagina: 1