Toon posts:

Half jaar vertraging Vodafone mobiel internet unlockcode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
• 2 jaar geleden heb ik me aangemeld bij Vodafone mobiel internet
• 6 maanden geleden heb ik opgezegd en de unlockcode aangevraagd
• Vandaag de dag heb ik nog steeds de unlockcode niet.

Ik heb ze zo vaak een e-mail gestuurd, ik heb ze zo vaak gebeld, ik word hier echt doodziek van. Ik wil mijn mobiel internet connect card kunnen gebruiken. Zij geven steeds de schuld aan de fabrikant Huawei, maar vind dat ze er wel erg makkelijk vanaf komen zeg. Het blijkt nu dat ze pas 3 maanden geleden de unlockcode hebben aangevraagd in hun systeem... was dus iets misgegaan... terwijl ik al zo vaak had gebeld en gemaild om te zorgen dat het in 1x goed zou gaan, gezien het al zo lang zou duren en ik vaak met de trein reis en goed de mobiel internet kaart had kunnen gebruiken.

Erg jammer die unlockcodes als het zo moet zeg. Zorg dat je dan iig een voorraad hebt, zodat het in 2 weken kan, ipv de standaard 6 tot 8 weken die het duurt, of in mijn geval, 26 weken.

Heb net weer 3x gebeld, 1e 2 keer kreeg ik steeds een smsje, als ik koos voor 'zakelijk gebruiker', met mijn saldo erin, terwijl ik geeneens bij Vodafone zit. Toen ik later belde, ging het 1e menu wel goed, maar hangde hij uit zichzelf op na het kiezen bij het 3e keuzemenu ("bedankt voor het bellen"), nu heb ik iemand aan de lijn gehad van afdeling 'data' na 3 minuten wachten (zelfde menu), maar die kon me niet helpen en moest me doorverbinden nadat ik het probleem had uitgelegd, na 20(!) minuten wachten, krijg ik iemand aan de lijn en die verbindt mij gvd weer terug door naar diezelfde afdeling 'data'!! En nu... weer doorverbonden... de 4e persoon die ik spreek... maar de afdeling 'unlock' heeft geen klantencontact, dus "ik kan nu eerlijk waar niets anders doen dan weer een klacht door te zetten naar de betreffende afdeling...".

Ik word hier strontziek van. Het kost namelijk zoveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 15:53
Briefje sturen en vodafone in gebreke stellen. Vergeet er niet een reële datum bij te zetten als deadline (2 à 3 weken ofzo) Faxen is beter. makkelijk te herhalen en bewijs van ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een aangetekende brief lijkt me inderdaad het beste. Er is mij maandag telefonisch beloofd dat de afdeling unlock binnen 3 dagen zouden reageren, heb zojuist reactie per e-mail ontvangen van de afdeling:
17-03-2010 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,

Uw aanvraag voor de unlockcode is in behandeling. De code voor uw toestel is helaas niet direct beschikbaar en is opgevraagd bij de toestelfabrikant. We weten niet wanneer we de unlockcode van de toestelfabrikant ontvangen. Zodra we bericht ontvangen, sturen we de unlockcode per e-mail naar u toe. U betaalt op dat moment ook pas de eventuele kosten.

Met vriendelijke groet,
Loes ***
Vodafone Klantenservice
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
ben je al eens langs geweest in de vodafone winkel? misschien dat ze daar je sneller kunnen helpen dan de klantenservice.

heb jij een bepaalde telefoon die niet meer verkrijgbaar is? want ik snap niet dat ze de fabrikant moeten benaderen voor dit. terwijl dit een service is van vodafone en niet van die fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Langs de Vodafone winkel zal géén zin hebben, aangezien de telefonische helpdesk al geen contact kán leggen met de afdeling unlock.

Het betreft een Huawei K3520:
Afbeeldingslocatie: http://i260.photobucket.com/albums/ii19/vious7/K3520_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:13:
Langs de Vodafone winkel zal géén zin hebben, aangezien de telefonische helpdesk al geen contact kán leggen met de afdeling unlock.

Het betreft een Huawei K3520:
[afbeelding]
is het mogelijk dat dan jijzelf contact kan krijgen met de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PROnline schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:02:
Briefje sturen en vodafone in gebreke stellen. Vergeet er niet een reële datum bij te zetten als deadline (2 à 3 weken ofzo) Faxen is beter. makkelijk te herhalen en bewijs van ontvangst.
Aangetekend versturen met een deadline van 2 weken. Declareer daarbij ook de kosten die je maakt en hebt gemaakt (bellen, schrijven e.d.). Bewaar wel het bewijsje.

Mochten ze niet reageren kan je kijken naar verdere stappen (rechtsbijstand, geschillencommissie) e.d. Vaak krijgen dat soort initiatieven toch een betere reactie.

Stop in ieder geval met constant bellen/mailen e.d. want als je eenmaal in de molen zit ('in behandeling'), is de kans klein dat er sneller resultaat komt door nog een keer te bellen.

Als ik jou was zou sowieso nog even wat topics over geschillen met telefonieaanbieders nazoeken.

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen woensdag heel boos gereageerd op de e-mail en aangegeven dat ik al 6 maanden wachtte. De volgende ochtend was de unlock-code binnen.

simlocks, premium-smsdiensten, vendor lock-ins, het begint soms wel erg vervelend te worden, terwijl ik best begrijp waarom ze er voor 12 maanden een simlock op willen zetten, maar als het zo moet.

Ik kan ook niet zeggen dat ik géén zaken met Vodafone meer zal doen. Bij al die telecomproviders gaat er voldoende mis.

Nou ja, ik ben opgelucht dat dit eindelijk is afgerond. Kost gewoon veel tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Herkenbaar verhaal.

Ruim een half jaar geleden bij T-Mobile een unlockcode voor mijn TYTN2 aangevraagd. Geen probleem, moest alleen bij de fabrikant aangevraagd worden. Kon wel een paar weken duren. Nooit meer iets van gehoord.. Dan zelf maar unlocken.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien heb je hier wat aan:
Wie kan ik benaderen met klachten over levertijd simlock?

Klachten die bij de toezichthouder OPTA binnenkomen over mobiele aanbieders, bijvoorbeeld over de algemene voorwaarden of de levertijd van de simlock, worden voor behandeling doorverwezen naar de Stichting Geschillencommissie Telecommunicatie.

Stichting Geschillencommissie Telecommunicatie
Postbus 90600
2909 IP Den Haag
Telefoon 070 310 53 10
Web http://www.sgc.nl/

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt inderdaad dat de ene unlockcode direct beschikbaar is, terwijl een andere unlockcode opgevraagd zal moeten worden bij de fabrikant. Ik heb destijds voor twee toestellen (HTC en een Samsung) een unlockcode aangevraagd. De code voor de HTC had ik binnen drie werkdagen binnen, terwijl de code voor de Samsung bijna drie maanden op zich liet wachten. Die code moest worden opgevraagd bij de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 07:16
Als je er echt niet uitkomt, je kunt de benodigde unlockcodes ook verkrijgen via http://a-zgsm.com/huawei.php

Specificaties | AndriesLouw.nl

Pagina: 1