Ik loop al een tijdje te kloten met m'n Creative X-Fi XtremeMusic geluidskaart onder Win7 x64. Hier kwam nauwelijks geluid uit, bij alles zat een verschrikkelijk gekraak waar zelfs m'n hond niet tegen kan. Ik kwam ergens een work-around tegen voor mensen met 4GB of meer aan RAM. Stel een memory limit (msconfig > boot tab) in op minder dan 4096MB en dat werkt (beetje lullig als je 6 of 8GB hebt maargoed). Probleem met de X-Fi opgelost.
Het volgende probleem wat ik hiermee echter creëer is dat Windows nu de helft van m'n RAM als 'Hardware Reserved' bestempeld.

Niet echt wenselijk dus. Nu kan ik die X-Fi eruit tussenuit donderen, wat ik eigenlijk zou moeten doen. Maar dat vind ik kapitaalvernietiging. De vraag is waarom Windows het nodig vindt om ruim de helft van mijn RAM in te stellen als zijnde 'Hardware Reserved' als ik een memory limit instel?
Het volgende probleem wat ik hiermee echter creëer is dat Windows nu de helft van m'n RAM als 'Hardware Reserved' bestempeld.

Niet echt wenselijk dus. Nu kan ik die X-Fi eruit tussenuit donderen, wat ik eigenlijk zou moeten doen. Maar dat vind ik kapitaalvernietiging. De vraag is waarom Windows het nodig vindt om ruim de helft van mijn RAM in te stellen als zijnde 'Hardware Reserved' als ik een memory limit instel?