Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Aangezien ik geen enkel ervaring heb met TV tuners het volgende:

Ik wil op mijn desktop of laptop tv kunnen kijken. Voor mij is NED 1,2,3 voldoende! Het meest makelijke is dat het met een USB stick gaat.. echter heb ik zitten kijken maar er zijn veel onduidelijkheden. Er wordt heel veel gewerkt met afkortingen en dat maakt het ook niet duidelijker!

Ik heb er eentje gevonden waarmee ik volgens mij bereik wat ik wil:

http://www.laptopshop.nl/...ybrid-stick-tv-tuner.html

Kan iemand mij advies geven?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-02 22:22
ik heb sinds enige tijd ervaring met een tv-kaart. Deze kaart kan zowel dvb-t (digitene (free to air)) en ook het gewone analoge signaal van de kabel.

Voor jouw wens zouden de free to air kanalen voldoende zijn. Dat zijn in nederland ned1,2,3 en een regionale zender. Echter heeft kpn met digitene een netwerk neergelegd wat niet overal perfect bereik heeft. Dus let erop dat je een externe antenne kunt aansluiten. De usb tv kaart die je gelinkt hebt kan dat. Door de losse antenne bij een raam te plaatsen is er doorgaans wel voldoende signaal.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
ik snap uit je post nog niet helemaal of je nu de free dbv-t (digitenne) wil gaan gebruiken of je analoge signaal

als je voor een analoge aansluiting gaat zou je ook naar dit kunnen kijken:
pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-900
deze stick ondersteund ook de free to air zenders en heeft al een externe antenne meegeleverd

heb je geen kabel nodig kun je in de pricewatch kijken naar usb ontvangers met DBV-t

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 23:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Als je een Ziggo internetverbinding hebt kun je met het programmaatje Ziggo Live televisie player gratis kijken in heel behoorlijke kwaliteit :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
@ramonlambal
Begrijp ik goed uit je reactie dat je voor een analoge USB TV stick alsnog een kabel nodig hebt?
Of betekend "free to air" dat ik dat signaal doormiddel van een USB TV stick dit kan oppikken uit de lucht..?

Voor de duidelijkheid: ik heb geen digitene. Ook van Ziggo maak ik geen gebruik!

• nsa1984
Aartdj, digitene heeft de verplichting van de overheid om ned1,2,3 en de regionale zender ongecodeerd uit te zenden. Het oude analoge signaal wat vroeger met van die hark antenne's opgevangen kon worden bestaat niet meer.

Die usb stick kan op de kabel antenne worden aangesloten, dan heb je toegang tot het zenderaanbod van de kabel maatschappij waar je abonnement bij loopt. Diezelfde usb stick kan echter ook met een losse antenne het signaal uit de lucht plukken. Dan krijg je de free to air zenders welke door digitene de lucht in worden verstuurd.

Verwijderd

Topicstarter
nsa1984 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:02:
Aartdj, digitene heeft de verplichting van de overheid om ned1,2,3 en de regionale zender ongecodeerd uit te zenden. Het oude analoge signaal wat vroeger met van die hark antenne's opgevangen kon worden bestaat niet meer.

Die usb stick kan op de kabel antenne worden aangesloten, dan heb je toegang tot het zenderaanbod van de kabel maatschappij waar je abonnement bij loopt. Diezelfde usb stick kan echter ook met een losse antenne het signaal uit de lucht plukken. Dan krijg je de free to air zenders welke door digitene de lucht in worden verstuurd.
Aha! Het is dus belangrijk (in mijn geval) dat ik op zoek ga naar een USB Stick waar een losse antenne bij zit. Bedankt!
Heb je wellicht ervaring hiermee? Heb je de link gezien: pricewatch: Hauppauge WinTV HVR-900

• nsa1984
Met de usb variantie heb ik geen ervaring. Zelf heb ik enige tijd geleden bij de aldi of lidl voor 15 euro mezelf een pci tv kaart kado gedaan. Gebruik hem hier in combinatie met een antenne welke in de buurt van het raam voldoende signaal ontvangt.
Ik denk dat je bij de usb varianten vooral op de antenne ingang moet letten. Er bestaat een hele kleine ingang meestal goudkleurig, en de standaard grote ingang doorgaans nikkel (1cm diameter) de ingang met het normale formaat heeft de voorkeur omdat je dan gewoon standaard antennekabel kunt gebruiken voor het optimaal plaatsen van je antenne.
Verder kan het handig zijn om te kijken welke software er word meegeleverd om tv mee te kijken. De ene software is net wat makkelijker dan de andere. Zelf ontdek ik de laatste tijd meer en meer dat de afstandsbediening toch wel prettig is, maar gezien de usb variant denk ik dat jij hem wil gebruiken in combinatie met een laptop dus daar zul je niet heel ver van het scherm gaan zitten denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
nsa1984 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:48:
Met de usb variantie heb ik geen ervaring. Zelf heb ik enige tijd geleden bij de aldi of lidl voor 15 euro mezelf een pci tv kaart kado gedaan. Gebruik hem hier in combinatie met een antenne welke in de buurt van het raam voldoende signaal ontvangt.
Ik denk dat je bij de usb varianten vooral op de antenne ingang moet letten. Er bestaat een hele kleine ingang meestal goudkleurig, en de standaard grote ingang doorgaans nikkel (1cm diameter) de ingang met het normale formaat heeft de voorkeur omdat je dan gewoon standaard antennekabel kunt gebruiken voor het optimaal plaatsen van je antenne.
Verder kan het handig zijn om te kijken welke software er word meegeleverd om tv mee te kijken. De ene software is net wat makkelijker dan de andere. Zelf ontdek ik de laatste tijd meer en meer dat de afstandsbediening toch wel prettig is, maar gezien de usb variant denk ik dat jij hem wil gebruiken in combinatie met een laptop dus daar zul je niet heel ver van het scherm gaan zitten denk ik.
Oke! Het is me duidelijk. Bedankt voor de uitleg.. ik ga denk ik de USB stick bestellen die ik heb gelinkt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso is het zaak om eerst te definieren wat je met "TV" bedoelt - anno 2010 zijn er verschillende mogelijkheden met verschillende behoeftes en verschillende beperkigen.

Maar even los daarvan, Overige Hardware is geen dumpbak, TV op je PC kijken is HTPC werk, dus verplaats ik dit naar Mediaspelers & HTPC.

Bovendien is het waar dan ook op GoT de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent, en in dit geval lijkt dat nogal achterwege gebleven te zijn. Maar goed, dat isvoor de M&H moderatoren ter beoordeling.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1