Toon posts:

R-Drive Image --> Wie heeft hier ervaring mee?(Klonen schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe HD voor mijn laptop (Lenovo/IBM T60) gekregen. Het is een 500GB schijf. Nu zit er een in van 60 GB.
2,5 " en 5400 rpm, hij past er dus ook in allemaal.

Maar... nu heb ik zo'n setje waar je dat schijfje extern aan je pc kan koppelen, zodat ik mijn huidige HD naar die nieuwe kan klonen en daarna die oude HD ga verwijderen en de nieuwe er in ...

Via R-Drive Image 4.6 is me het klonen gelukt (althans, volgens dat programma...)

Maar zodra ik de harde schijven wissel... start er niks op... Ik zie even het woord Thinkpad in beeld en daarna knippert er linksboven in de hoek een cursor... Meer gebeurt er niet.

Als ik de oude HD weer terugplaats, werkt het dus zoals het was...

Wat doe ik fout? Ik zoek al de hele middag op google, diverse fora, maar ik kom er niet uit, daarom dan toch maar een eigen topic.

Dus de bedoeling is dat ik mijn nieuwe HD via kabels kloon met de oude... en daarna haal ik die oude er uit en plaats ik die nieuwe er in....

Met vriendelijke groet,

Lusajoda

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02 15:34
ik gebruik altijd een PC hiervoor en dan met acronis true image een kloon maken

Verwijderd

Topicstarter
Hoe?

Die 2 schijven moeten elkaar dan toch ergens zien???

Ik bedoel, ik heb 1 harde schijf dus nu in mijn laptop.... die 60GB... en die nieuwe, interne harde schijf heb ik dus nu voor me liggen...

En dan?

Daarom had ik het met die kabeltjes gedaan, nu was die nieuwe schijf als een of andere extra externe schijf... en daarnaar toe heb ik gekloond...

Ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen...

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-02 09:44
Je zult toch R-drive weer moeten starten om de kloon vanaf de externe schijf weer op je nieuwe interne schijf te zetten. Er zou een optie in het programma moeten zitten om een dvd of cd te maken waar je vanaf kunt booten.

http://www.r-tt.com/downloads/Drive_Image_Manual.pdf
blz 34

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe start je dan op?

Als ik die nieuwe schijf in mijn laptop zet... gebeurt er dus niks...

Ook niet als de de oude er extern aan hang...

Ik kan niks opstarten als Windows XP niet opstart vanaf die nieuwe harde schijf... er blijft een cursor linksboven knipperen... en daar blijft het bij!

Maar BEDANKT VOOR DIE HANDLEIDING! Ik ga het zo eens goed doorlezen....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 16:22 ]

• Jeebus
Daarom moet je ook ff die handleiding lezen. Je maakt een DVD en daarmee start je de laptop op. Dan moet je wel eerst instellen in het BIOS dat je vanaf een DVD kunt opstarten. Dat staat meestal onder het kopje "Boot order" oid.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeebus op 15-03-2010 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... wordt lastig als je geen DVD brander op de laptop hebt zitten....

Heb ik overigens wel op mijn vaste pc... is dat dan ook mogelijk?

• Jeebus
Ja hoor, maar je kunt ook een USB stickie gebruiken. Staat halverwege pagina 36.

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk..... hihi...

Ik zal mijn Engels eens gaan opfrissen en kijken of ik er uit kom...

Bedankt alvast voor de reacties!

Saïma

Verwijderd

Topicstarter
Vertalen is ook al gelukt...

Het idee is dat je de tekst uit het PDF-bestand, en doorgeven aan Google Translate. Here's how:

Stap 1: Open Zoho Viewer (review) http://viewer.zoho.com/Upload.jsp en upload het bestand (en). Anders dan PDF, kan je ook uploaden gemeenschappelijk bureau bestandsformaten zoals doc, xls en ppt.

Stap 2: Zoho Viewer biedt een unieke URL voor elk document van uw website. Ga naar Google Translate, type, dat webadres, selecteert u een taal koppelen en druk op de knop Vertalen. Voilà!

Hahaha, heb nu dat hele PDF in het Nederlands! (Natuurlijk wat grammatica fouten, maar het is, voor mij, beter te volgen dan al het Engels... kan wel IETS, maar niet alles...
Pagina: 1