Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kosten SMS met 3310?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken de Nokia 3310. En nu vond ik SMS-en met deze GSM wel handig omdat je maar liefst 459 karakters in 1 SMS-je kwijt kan! *D
Als je ook daadwerkelijk 459 karakters gebruikt zal deze bij de ontvanger in 3 stukjes aankomen. Maar nu vraag ik me af:

Betaal ik dan ook 3 maal fl. 0,50 = fl. 1,50??:?

Dat zou wel zaad zijn, want dan krijg ik een hoge rekening deze maand|:(.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
ja

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 16:06

FoolZero

Freedom of speech...

Dat is dus zaad :(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

dat is belachelijk.. dan gewoon 1 smsje sturen of bellen:)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bedankt, dan weet ik dat.
Als het goed is kan ik dus 160 karakters versturen voor fl. 0,50. Als de 3310 aangeeft dat ik nog 299 karakters te gaan heb dus.
Ik ben nu ineens een stuk minder enthousiast over deze mogelijkheid.:(:(
Het is gewoon een truc om meer SMS-verkeer te genereren en dus meer geld te vangen, stelletje nichten!:(:(

Verwijderd

Op donderdag 08 maart 2001 17:09 schreef Harrie20 het volgende:
Nou, bedankt, dan weet ik dat.
Als het goed is kan ik dus 160 karakters versturen voor fl. 0,50. Als de 3310 aangeeft dat ik nog 299 karakters te gaan heb dus.
Ik ben nu ineens een stuk minder enthousiast over deze mogelijkheid.:(:(
Het is gewoon een truc om meer SMS-verkeer te genereren en dus meer geld te vangen, stelletje nichten!:(:(
kun je die optie niet gewoon uitzetten?? moet denk ik toch wel een functie van op je tel zitten of bij je maatschappij tenminste als het geen ben is ;)

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10-2023
Op donderdag 08 maart 2001 17:10 schreef mafiasven het volgende:

[..]

kun je die optie niet gewoon uitzetten?? moet denk ik toch wel een functie van op je tel zitten of bij je maatschappij tenminste als het geen ben is ;)
Ik heb er lang naar gezocht maar nergens kunnen vinden. Keb D* en BEN.

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Als je van een 3310 naar een 3310 smst dan kun je 459 karakters in 1 keer versturen voor 50 cent.:D
Mar dus alleen als je bijde een 3310 heb anderz komt het inderdaad in 3 keer aan of krijg je er 1 maar die is dan helemaal
vern;)kt

Gretzz Flat_erik

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Verwijderd

3 in 1 is gewoon 50 cent. Dat is mij verteld toen ik hem kocht.

Verwijderd

ja.... 3 smsjes..is voor 1 :)

dus als je een sms volt typt.. 600 karakters ofzo..= 3 smsjes voor de prijs van 1.. dacht ik... :?

• Apronex
Flat_erik, Sweet Pumpkin en Binne, klopt jullie bewering echt? Hebben jullie dit ook gechecked op jullie factuur?

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmz, dit is interesting :)

De providers kunnen het daar toch nooit mee eens zijn? 3 sms'jes voor de prijs van 1 :?

Verwijderd

Op vrijdag 09 maart 2001 16:25 schreef Apronex het volgende:
Flat_erik, Sweet Pumpkin en Binne, klopt jullie bewering echt? Hebben jullie dit ook gechecked op jullie factuur?
ga dan gewoon eens langs de winkel. Doe niet zo moeilijk. Of je gelooft mij of je gaat naar de winkel of je belt kpn op.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Lijkt mij sterk dat je maar 1 SMSje betaald als je er 3 verstuurd (ik heb ook een 3310), ik vind het trouwens een uitermate handige feature en er wordt DUIDELIJK aangegeven wanneer er aan een nieuw SMSje begonnen wordt....kwestie van beetje opletten.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien wordt dat lange SMS-je op de een-of-andere manier ingepakt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Ik werk bij een telecomprovider, waar we ook Nokia 3310's verkopen en veel van wat ik hier lees is niet juist. Als je alle 459 karakters verstuurd wordt er wel degelijk drie maal een SMS-bericht in rekening gebracht.

Je kunt het trouwens wel in je display zien. Blijf je onder de 160 karakters, betaal je gewoon één bericht, daarboven betaal je echt wel meer.

Alle voorlichting die je in de winkel hebt gehad over dat het wel in een keer wordt ingepakt is onzin. Drie SMS'jes is trouwens gelijk aan de hoeveelheid data van een Picture Message. Je kunt het dus daar mee vergelijken.

Je betaald dus gewoon drie maal een bericht als je zoveel schrijft.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op vrijdag 09 maart 2001 22:12 schreef Sebastard het volgende:
Ik werk bij een telecomprovider, waar we ook Nokia 3310's verkopen en veel van wat ik hier lees is niet juist. Als je alle 459 karakters verstuurd wordt er wel degelijk drie maal een SMS-bericht in rekening gebracht.

Je kunt het trouwens wel in je display zien. Blijf je onder de 160 karakters, betaal je gewoon één bericht, daarboven betaal je echt wel meer.

Alle voorlichting die je in de winkel hebt gehad over dat het wel in een keer wordt ingepakt is onzin. Drie SMS'jes is trouwens gelijk aan de hoeveelheid data van een Picture Message. Je kunt het dus daar mee vergelijken.

Je betaald dus gewoon drie maal een bericht als je zoveel schrijft.
Hopi sebasterd, je kent me misschien nog wel van andere polls. Ik heb niet meer zoveel gereplyed de laaste tyd dus je kent me misschien niet meer. Ik ben het meestal wel met je eens, maar dit zit me evenjtes niet lekker.

Ik heb net voor de test SMS-jes gaan versturen naar verschillende mensen:

1 naar Maat van mij: 3310
1 naar Vriendin van die maat: 3210

Allebei zelfde SMS-je met +/- 457 karakters.

Dit was mijn conclusie met mijn libertel prepaid chippie:

naar vriend (oftewel 3310---->3310) = 50 cent
naar zijn vriendin (oftewel 3310--->3210) = 3x 50 cent = 1,50

Graag uitl;eg van jou Sebasterd, jij bent immers de kenner hiero!

20*350ZO45°

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sebasterd,

Hiero weer effe een reply van mij, eindelijk na een paar uur is Libtel toch zow slim geweest om de andere 2 SMS-jes ook in rekening te brengen.

Conclusie:

459 karacters van je 3310----> maakt niet uit welke telefoon. kost gewoon 3 SMS-jes. Voordeel ervan bij een 3310 als ontvangers is, dat hij/zei die SMS-jes achter elkaar geplakt krijgt.

Voor de rest Suc6 met deze poll, RDK_NL heeft gesproken :)

20*350ZO45°

Verwijderd

Het gaat niet om het aantal, of eigenlijk ook wel, maar vooral om de aantal data de je stuurd. 160 karakters in één SMS'je is zoveel data dat je dat voor een x-bedrag mag versturen. Stuur je 161 karakters, ga je dus over die data-limiet heen en betaal je dus meer.

Bij drie SMS'jes (van in totaal 459 karakters) betaal je dus niet voor het aantal SMS'jes wat hij verstuurd, maar om de data die je verstuurd. In dit geval drie maal het bedrag om een berichtje te sturen.

Het zelfde heb je met Picture Messages: die bevatten net zoveel data als drie SMS'jes. Je betaald dus voor een Picture Message voor de data die je verstuurd die gelijk staat aan de data die je verstuurd bij drie SMS'jes.

En nu zullen er mensen zijn die zeggen, ja, als ik "HOI" SMS, gebruik ik veel minder data als dat ik 't hele SMS'je gebruik (160 karakters). Dat is zo, maar dat is er gewoon niet, dat je voor het aantal karakers betaald.

Het wordt gewoon gerekend: t/m 160 karakters betaal je gewoon het bedrag voor een SMS'je, ongeacht of je daarvoor alle data gebruikt of maar een klein gedeelte.

Hopend dat ik een heel klein beetje duidelijk ben geweest, want het is niet echt makkelijk uit te leggen, wens ik jullie een fijne nacht toe ('t liefst met een warm iemand naast je...)

• Apronex
Op zondag 11 maart 2001 02:25 schreef Sebastard het volgende:

Het zelfde heb je met Picture Messages: die bevatten net zoveel data als drie SMS'jes. Je betaald dus voor een Picture Message voor de data die je verstuurd die gelijk staat aan de data die je verstuurd bij drie SMS'jes.
owww vandaar mijn hoge sms-kosten af en toe.
dankje voor je uitleg, dit is echt iets nieuws voor mij. Voortaan wat minder picture smssen dan :)

Verwijderd

ik heb nog ene hele oude pockerline koelkast, en ik heb al ene jaar lang geen smstegoed gedaan maar kan nog steeds smsjes versture dusssss......misschien maar paar karaktersm aar kost me geen f*k:P

trouwens knap lullig als hij hem in3x verzend, want zo nu en dan komt een smsje gewoon niet aan op een of andere vage reden en dan mis je gewoon een stu ktekst...kun je beter helemaal niks krijge vaak :P

Verwijderd

logisch dat het 3 smsjes kost...

picture msg's kosten ook niej utzelfde als 1 sms bericht...pciture msg is 3 smsjes groot en kost dan dus ook 1.50..

is logisch lijkt mij

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 11:49 schreef marukiej het volgende:
logisch dat het 3 smsjes kost...

picture msg's kosten ook niej utzelfde als 1 sms bericht...pciture msg is 3 smsjes groot en kost dan dus ook 1.50..

is logisch lijkt mij
Euhm... dat schreef ik toch al? :?

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ook dat chatten met de 3310 is k*t, je betaald dan per berichtje steeds 50 cent!! Debiel man :(:(:(

Verwijderd

en met de chatfunctie van de 3310??? wat kost het om te chatten??????

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 15:25 schreef BlackTide het volgende:
Ook dat chatten met de 3310 is k*t, je betaald dan per berichtje steeds 50 cent!! Debiel man :(:(:(
Maar iwe betaalt dat dan eigelijk? Diegene die begint of allebei?

Verwijderd

hallo voor alle mensen die gek worden van sms-kosten en een nokia 3310 hebben.
ga naar astalavista.com zoek bij mobile secrets/nokia een beetje in het rond en vind een code om je simkaart stop te zetten zodat je provider je niet meer herkent maar wel netjes doet wat je vraagt.

free sms via je 3310 >:0

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 10:40 schreef le_grand_schroumpf het volgende:
hallo voor alle mensen die gek worden van sms-kosten en een nokia 3310 hebben.
ga naar astalavista.com zoek bij mobile secrets/nokia een beetje in het rond en vind een code om je simkaart stop te zetten zodat je provider je niet meer herkent maar wel netjes doet wat je vraagt.

free sms via je 3310 >:0
dit moet hemzijn
Free SMS Tip
1st Way:
1. turn our phone off.
2. turn it on and enter your pin.
3. enter *#746025625# 4. now "SIM CLOCK STOP ALLOWED" will be displayed.
now you can send sms for free. if you turn your phone off and later on you have to reenter this code!!!
In some Networks it doesn't work!!!
2nd Way:
Set Menu 4-3-3 on Usergroup 666 (work with German Networks

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:43

Wimo.

Shake and Bake!

Is FAKE ! doh.. }:O
Pagina: 1