Los toetsenbord (taalbalk?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349629

Topicstarter
Ik heb een laptop van mijn werk (Dell Latitude) die een Nederlandse toetsenbord indeling heeft. Als ik thuis werk dan gebruik ik echter een extern toetsenbord (en monitor) die gewoon de old-fashion indeling heeft (@ boven de 2 etc). Ik moet dan telkens de taal veranderen van Nederlands naar Verenigde Staten. Opzich niet schokkend, alleen ik moet het telkens opnieuw doen voor ieder nieuw venster dat ik open ipv dat Windows (XP, SP2) onthoudt dat ik vanaf dan met het VS toetsenbord wil werken. Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300404

Control panel en dan bij toetsenbord is dit in te stellen.
Correctie. Ga naar Regional and Language Options in control panel en dan de tab Languages, dan knopje details.
Snel switchen van taal kan ook met CTRL SHIFT

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 300404 op 15-03-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat klopt, en dat gebruik ik nu ook al (CTRL SHIFT 2), alleen dan nog blijft hij telkens verspringen als ik een ander venster of programma open. Zoek dus naar een oplossing die permanenter is (dus: als ik op extern toetsenbord ga werken zet ik hem op VS en dan blijft hij dat ook totdat ik hem handmatig weer terugzet op NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je niet gewoon op beide keyboards de standaard VS indeling aanhouden? Wat er op je keyboard staat boeit immers niet zo heel veel.

Zoiets doen met het inpluggen van een los keyboard zal niet makkelijk gaan, die optie is er standaard niet, dus zou je iets moeten bedenken om als je er een extern device inprikt te controlleren welke dat is en daar de taalinstelling voor doen. Misschien dat daar 3rd party progjes voor zijn, maar het is niet een standaard Windowsfunctie in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:22:
Kun je niet gewoon op beide keyboards de standaard VS indeling aanhouden? Wat er op je keyboard staat boeit immers niet zo heel veel.
Nee, kan wel blind typen maar zou dan de bijzondere hippe tekentjes toch missen. :)
Terw_Dan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:22:
Zoiets doen met het inpluggen van een los keyboard zal niet makkelijk gaan, die optie is er standaard niet, dus zou je iets moeten bedenken om als je er een extern device inprikt te controlleren welke dat is en daar de taalinstelling voor doen. Misschien dat daar 3rd party progjes voor zijn, maar het is niet een standaard Windowsfunctie in elk geval.
Opzich hoeft hij niet eens te herkennen of er een extern device in gaat, ik ben al tevreden als ik eenmalig van toetsenbordindeling kan wijzigen en dat hij het dan onthoudt totdat ik weer (handmatig) een andere selecteer. Nu 'vergeet' hij de wijziging al zodra ik een ander scherm open en zet hij de indeling terug op de standaard. Oftewel, met het wijzigen van taal/toetsenbord verander je niet de standaard, gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

snelle oplossing is door gewoon de taal die je niet gebruikt gewoon eruit te flikkeren. Dat doe ik standaard op alle machines, gewoon alleen VSinternationaal indeling laten staan. De rest gebruik ik toch niet (ongeacht of ik er nu een VS internationaal, een Engels of Argentijns keyboard aan heb hangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 10:34

Reptile209

- gers -

Is het een optie om gewoon voor 15 euro ofzo een nieuw extern toetsenbord aan te schaffen met NL indeling? Ben je meteen van het hele switchen af.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1